פורום ביקורת מסעדות
נושא: חומוס "גרגר הזהב" בלוינסקי  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 07/02/2015 | 17:23
4
1092
ביום שישי בבוקר אני ובן הזוג אוהבים להתסתובב בשווקים ושאר מקומות הומי אדם בתל אביב. אתמול נסענו לשוק לוינסקי לקנות כל מיני פיצוחים והתחלנו להרגיש מעט רעבים. ראינו שתי בחורות זוללות משהו מתוך שקית שעליה נכתב "בורקס לוינסקי" ומיד חיפשנו מאיפה זה בא. מצאנו את המקום עד מהרה והזמנו בורקס גבינה עם תרד, שהיה טרי ורותח, והרגיע קצת את הבטן. המשכנו ללכת לאורך הרחוב ונתקלנו ב"גרגר הזהב". כיוון שיש לנו פסאודו-מסורת של חומוס ביום שישי חשבנו להכנס לאכול (אחרי הכל, חלקנו רק בורקס אחד...). המקום היה מלא ותור ארוך השתרך לו בכניסה. נרשמנו אצל המלצרית והלכנו להסתובב עוד קצת בשוק. חזרנו כעבור כ15-20 דקות ועד מהרה נמצא מקום עבורינו על הבר. 
 
העיסקה בגרגר הזהב הולכת כך: כל מנה מגיעה בגודל גדול או קטן. 3 מנות קטנות עולות 30 ש"ח, ושתיים קטנות עם אחת גדולה עולה 35. יש גם בירה גולדסטאר מהחבית ב-10 שקלים, שזה נחמד אבל נאמר לנו שהבירה נגמרה אז הסתפקנו במים קרים. הזמנו מנת חומוס גרגרים גדולה, מנת כרובית קטנה וסלט עדשים קטן. ראשון הגיע סלט העדשים. קערית קטנה עם הרבה עדשים, חתיכות עגבניה, קצת נענע וירוקים. טעים ומרענן. החומוס הגיע שני עם 3 פיתות חמות ורוטב חמוץ-חריף (לא טעמתי). מיד ניתן היה לראות שהחומוס נוזלי מדי ולא סמיך כפי שחומוס אמור להיות. גרם לי לתהות האם מתקמצנים שם על חומרי גלם, ומוסיפים לו יותר מדי מים... החומוס היה חם והטעם טעים, אבל המרקם שלו לא לעניין, במיוחד במקום שזו מנת הדגל שלו. אחרונה הגיעה הכרובית המטוגנת, ששרתה ברוטב לימון חמוץ והייתה טעימה מאוד.
 
לסיכום: מקום נחמד עם אווירה טובה. לא יקר וגם אם כל אחד מאיתנו היה מזמין 3 מנות משלו, עדיין המחיר היה משתלם. עם זאת, לוקה בעניין החומוס הנוזלי והמאכזב. שאר המנות היו סבבה לגמרי. חבל שלא הייתה בירה, זה דווקא התאים ביום חם שכזה :)