פורום ביקורת מסעדות
נושא: ושוב זה קורה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 08/02/2015 | 15:01
9
684
הודעה שאיכשהו עף ממנה באמצע, ממש שניה לפני הסוף, לא יודע, כנראה לחצתי על משהו.
אז תקציר מנהלים - 
חמישי בערב בקפה זליק בגבעתיים, אכלנו טריו המבורגר, ניוקי ערמונים ופטריות וחצ'יפורי גבינות - מנות עשויות טוב לז'אנר, נדיבות מאוד וגם המילקשייק היה בהחלט נעים, טעים מאוד ונדיב, לא לצפות לגלידה מטורפת בפנים אבל יכול להיות הרבה יותר גרוע. המחירים קצת גבוהים מהממוצע לקפה\מסעדה אך בהחלט שמח לשלם את האקסטרא הקטנה הזו לשירות נעים ואוכל באמת בסדר גמור, אפילו די מפתיע.
הסרט אחרי אגב, היה מצויין, קינגסמן ללא ספק אחד הסרטים המהנים יותר לצפייה בשנים האחרונות, בהחלט "עשוי היטב".
בשישי ארוחת טאפסים ביתית, זה מה שהתחשק - סלקים תלויים מתובלים בפסטו כוסברה, פטרוזיליה וצנוברים קלויים כמובן, סלט פלפלים קלויים עם סרירצה וחומץ יין וכנ"ל פחות או יותר חצילים, אספרגוס עם פרשוטו, קלמרי קטנים מצויינים ברוטב אסיאתי והרבה שום ולמון גראס, מסע אדום לשתייה וגלידת פיסטוק עם טופינגס לקינוח. 
בשבת בבוקר אפינו עוגת שמרים מהספר המצויין של א. קומרובסקי, זו עם המרציפן וקליפת תפוז מסוכרת ולטעמנו היא יצאה נפלא ונכנסת היישר לרפרטואר העוגות הביתי.
ערב בקיטשן מרקט - 
פחות אהבנו -
לחלק מהשולחנות הגיע מין קרקר דק מוזר מראה בסטנד מוזר עוד יותר, אלינו ולכמה שולחנות נוספים לא הגיע. הקרקר עצמו מעניין אותי כקליפת השום, אבל אני אוהב אחידות באירוח. 
ברולה פורציני - טעם בהחלט מעניין, די יצירתי, לטעמי קצת בהגשה מקומצנת "לגרד את הצלחת" (זוגתי לא חשבה דומה כמובן), משהו לא דיבר אלינו בסופו של דבר, אני חושב שהלמעלה של פטריות, ערמונים ופרשוטו לא היה מסעיר מספיק ואפשר היה לעשות את זה יותר טוב, הקרם בהחלט טעים ומיוחד. אני לא חושב שמנה ראשונה כזו אמורה להתקרב למחיר ה 62 ש"ח.
מנת הלחם - לא בשורה גדולה, סלסת העגבניות עם שמן זית ליד לא רעה גם כן אבל בשביל 17 ש"ח היה אפשר לעשות להוסיף מטבל ולעשות את העניינים טעימים יותר, גם את הלחם.
אהבנו - 
בראשונות את פיצה הבשמל עם בייקון, פרמזן ועוד משהו שלא זוכר, כמעט לא רואים טופינגס, אבל מפתיע, הבצק מעניין, דק והמון טעם יש לעניין הזה, מה שכן ממש לא זול, למרות שזו מנת חלוקה אידיאלית, עדיין זו לא פיצה גדולה, ו 64 ש"ח קצת גבוה לטעמי לעניין.
את שתי העיקריות, למרות שבשתיהן התוספות לטעמינו היו יכולות להיות נדיבות יותר וטעימות יותר, אולי קצת פחות "מצולחתות". הבשר היה מצויין בשתיהן - טרין טלה בבישול ארוך, טעים מאוד, איזור 130 ש"ח ל 200 גרם אם אני זוכר נכון. הסטייק פילה היה קובייה נפלאה במונחים מקומיים של בשר, אבל 200 גרם קצת "קטנים מידי" לטעמי ב 144 ש"ח (300 עולים 188), ושוב התוספות היו מצולחתות מידי ולדעתי אפשר יותר טוב מזה, הפירה טעים מאוד. 
חובה לציין שהמנות העיקריות אינן גדולות במיוחד ולסועדים עם קיבולת מעל הממוצע, לדעתי השובע הוא עניין מאוד גבולי, אני לא שבעתי גם עם מנת הלחם ליד.
קינוח מוס שוקולד עם איזו גלידה נעימה, "ספוג" שוקולד וכדורוני מוס חלווה נפלאים, היה בהחלט די טוב לסוגו, אבל..
מה שממש עפנו ממנו - 
קינוח קארד לימון מופלא, עם כדורי מיץ תות, גלידת גרניום ירקרקה טעימה, "קאוויאר" תות ועוד כמה הפתעות כמו קוביונת של רחת לוקום נפלאה (הכל קצת "פטיט" גם בקינוחים), היה אחד מהקינוחים הטעימים שיצא לנו לאכול כבר תקופה ארוכה, אין ספק שאם "שפי" הקינוחים של מול ים וקיטשן מרקט עושים יד אחת ופותחים מקום על טהרת ארוחות הטעימות של קינוחים איפושהו בנמל, אני מבטיח להתייצב לפחות אחת לחודש.. שאפו לחבר'ה.. זה קינוח בית ספר לאיך משקיעים יחסית הרבה, ומתמחרים בסופו של דבר במחיר די מתון לתקופה, של 39 ש"ח, ממש מעמיד באור חיוור מאוד את עולם קינוחי המסעדות הבנאלי שלנו שחי באשליות ובמחירים דומים. 
סה"כ ארוחה טובה אם כי לא "מפעימה", 600 ש"ח לזוג כולל שתי כוסות יין, לטעמי צריך קצת יותר מזה (אומנם לא "המון"), כדי שארגיש משוכנע מספיק להגיע בערבים (ובמובן הזה פופינה בהחלט ניצחה, רחוק מנוקאאוט אבל בהחלט ניצחון בנקודות), לעומת זאת מאוד סקרנים לגבי אופציה נוספת לעסקיות, נלמד את תפריט הצהריים ואם קינוח הלימון זמין והמחירים לצהריים מתונים, מאוד נרצה לעבור שם שוב.