פורום ביקורת מסעדות
נושא: יום שבת – בוקר וצהריים.  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 14/02/2015 | 03:20
2
774
את בוקר יום שבת פתחנו בריצה לאורך הטיילת של יפו דרומה עד לחופים של בת-ים ובחזרה. לאחרי הריצה התיישבנו לארוחת הבוקר של המלון. כיאה למלון בוטיק הנטייה היא איכות על פני כמות. סלטים טעימים ויצירתיים מחומרי גלם איכותיים. לחם טוב. מעט גבינות דגים וזיתים. עמדה להכנת המוזלי המושלם – פירות יבשים, טריים אגוזים וריבות. בורקסים עם גבינות ועם תרד מעולים. עוגת גבינה וקראנץ שוקולד שלא יכלנו להפסיק לאכול ממנה. עקב הכשרות של המקום לא הוצעו מנות ביצים כבקשתך ביום שבת אך במקום זאת פונקנו בצלחת מסבחה גדולה וג'חנון קומפלט.
חזרנו להתפנק ולנוח בחדר ובצהריים עשינו את דרכנו בנעימין לכיוון מסעדת רפאל לעסקית סוף השבוע אותה רצינו לנסות כבר זמן רב, הצטרף אלינו עוד חבר לארוחה זו. הציפיות שלנו היו גבוהות והמסעדה הצליחה להתעלות אליהן.
פורמט הארוחה דומה לזה שדיווח בפירוט oreldi  בפורום לפני כמה ימים לכן נחסוך מכם את הדיווח על כל מנה ומנה מ11 המנות הראשונות, רק נציין שהן היו מעולות ושהמנה האהובה עלינו מביניהן היו הסיגרים הממולאי בשר ושהלחם הטוב ביותר בעיננו היא דווקא לא הפוקצ'ה הידועה אלא החלה.
המנות העיקריות שנבחרו היו:
מנת ג'מבו שרימפס ברוטב עם עגבניות וזיתים מהמיוחדים: חומר גלם ברמה גבוהה ביותר בטיפול מינימלי אך מדוייק. הוגש יחד עם פירה רובושוני עתיר חמאה.
קוסקוס כתף טלה עם גרגירי חומוס, ירקות שוק ותבלינים מ"המגרב" – מנה אלוהית. הבשר פשוט נופל מהעצם ונמס בפה. הירקות צלויים כל אחד בצורה מושלמת ומקבלים את רוטב הבשר. כל זה מוגש על ערימה של הקוסקוס הטעים ביותר שטעמנו בחיינו שסופג את מיצי הבשר והירקות יחדיו. עם המנה מגיעה צלוחית זעירה בצבע זהב ובתוכה רוטב אדום אדום חריף ושומי (אריסה?) וטעים בטירוף. הערה קטנה, לא על הטעם אלא על ההגשה, המנה שהגיעה היתה עצומה בגודלה, יכולנו לסיים רק שליש ממנה וגם זה בקושי רב. מכיוון שמדובר במסעדה עילית היינו מצפים שportion control הוא גם דבר שילקח בחשבון.
טאג'ין של קציצות דגי ים עם עגבניות צבעוניות, בזיליקום ושמן זית. הקציצות היו בעלות טעם מרוכז עם חמיצות מודגשת שמאד החמיאה לדג. הוגש ליד אותו קוסקוס מושלם.
לקינוח הזמנו את צלחת הפטיפורים – ראינו שהיא נבחרה לאחד הקינוחים הטובים בארץ – בצדק.
 
רפאל – הירקון 87
 
את שאר אחר הצהריים בילינו בהשתרעות על הדשא שליד מוזיאון תל אביב. התכוונו לבקר במוזיאון אבל למי יש כח אחרי ארוחה כזו.
לאחר שהתאוששנו צעדנו מספר צעדים עד לבנין האופרה, לחזות במופע הריקוד ROCK THE BALLET 2  שהיה מרשים ומקפיץ.