פורום ביקורת מסעדות
נושא: מסעדת מגדלנה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 14/02/2015 | 17:20
368
ואם כבר היינו בסביבה, אז ברור היה (לי.  אשתי לא הבינה מי יכול לאכול אחרי ארוחת הבוקר במצפה הימים) שנקפוץ בדרך הביתה למגדלנה.
 
קודם כל, וכדי לחסוך לאורחים הבאים למגדלנה :  הכניסה מאחור, לא מלפנים.  ב"כיכר השעון" תמשיכו ישר לאחורי המרכז המסחרי ושם תמצאו חנייה ואת הכניסה.  ובמלים אחרות - אם אתם רואים את דבח, אתם בצד הלא נכון.
 
המסעדה עצמה נמצאת על גג המבנה (יש מעלית והמסעדה נגישה לכל) שכולו שלה.  כל השולחנות בחדר אחד גדול שצידו האחד מעט מוגבה.  סה'כ היא יכולה לאכלס 366 (או שמא 336 ?) סועדים - לפי השלט בכניסה.  בזכות השטח הגדול המסעדה יכולה להכיל את כולם בצורה מרווחת, נוחה (כבר מזמן לא נתקלתי במסעדה מרווחת כמוה) והאוקסטיקה בסדר גמור.  לא השכן שלידך ולא מוסיקת הרקע השקטה דיה ימנעו ממך שיחה רגועה עם אהובתך (וולנטיין דיי כזכור!).
 
אבל בסופו של דבר באנו לאכול :
לראשונות -
מג'דרה של פעם "תבשיל עשים עם בורגול ובמיה מוקפצת מעל".  אין לי מושג איך אכלו מג'דרה פעם.  אני מכיר את זו של אורז עם עדשים.  אבל אם פעם הם אכלו את זו של מגדלנה - כדאי לחזור לעבר.  המג'דרה כללה גם כמה אפונים במג'דרה שגילו לאשתי את האמת - חומרי הגלם טריים ! (וכמקלפת אפונה בילדותה, היא יודעת).  כל קשר בינה לבין מה שמקבלים במעדות ה"מזרחיות" מקרי בהחלט.  38 ש'ח.
שישברק "כיסוני בצק ממולאים בשר טלה וצנוברים מבושלים ביוגורט עיזים".  וגם כמה צנוברים לקישוט.  למה כבר אפשר לצפות מקרפל'ך לבנוניים ?  הטעם החמצמץ של היוגורט השתלב נפלא עם הבשר המתובל, הבצק היה עדין, והבשר עצמו - הרגשת כל גרגר עדין.  מעדן !  48 ש'ח.
 
שתי המנות הוגשו במרכז השולחן לחלוקה וכמובן לא שכחו צלחת אכילה לכל סועד.
 
לעיקריות :
תבשיל צוואר טלה "ממולא פריקי מעושנת, צנוברים על אנטיפסטי שום".  בישול ארוך, בשר נימוח, פריקי מקסים שום טעים להפליא וכמה פיסטוקים.  מעדן.  125 ש'ח.
שרימפס ים תיכוני "עגבניות מיובשות, שום, לימון ויין".  כמות מכובדת של שרימפסים אדמדמים (מקולפים) גדולים ופריכים.  לא שאנחנו מומחים בנושא אבל פריכות שכזו אני מאמין תגיע רק מטריים וזה מתאים לתפיסה שהתבטאה בטריות שאר המרכיבים.  טעים מאוד ואחרי שאשתי סיימה את השרימפס האחרון, אספתי את כל פתיתי השום והעגבניות בתוספת הרוטב.  עד גרגר השום האחרון.  אהבנו.  (ערפדים, כדאי שיתרחקו ממני הערב).  115 ש'ח.
 
אחרונה :
חלאווית אלגיבן "עם דבש פיסטוקים וקדאייף".  סולת עדינה עם גבינה, 2 פרחי אמנון ותמר זעירים, וכאמור דבש, פיסטוקים ומעט שערות קדאייף לקישוט.  המלצר גילה אוזננו בזמן שהמנות האחרונות יכולות התאים לשניים.  אני מסכים איתו - המנה הזו תשביע אחד אבל תספיק גם לשניים.  המנה היתה עדינה במתיקותה, נימוחה בפה, וכמו שאר הארוחה - תענוג.
 
סה'כ - 450 ש'ח לפני טיפ (וכולל 2 כוסות יין לבן ואספרסו אחד).
 
עוד כמה הערות :
דברתי על האוכל, והוא היה טעים מאוד (מקווה שהצלחתי להעיבר את זה ...).  אבל זה לא רק הטעם.  זו גם הדרך בה האוכל מוגש.  ובמגדלנה יודעים לערוך את המנה על הצלחת.  גם בתחום הזה לא היתה אכזבה.
כמויות - המנות סבירות בגודלן.  מי שמחפש להתפקע - זה לא המקום. יוצאים שבעים במידה.
VFM - שאלת השאלות.  לדעתי בהחלט וזה מאחד שלא נוהג לפקוד מסעדות במחירים שכאלו (למעשה, פקדתי רק עוד את מול ים בזמנו).  מבחינתי, היא שוות ערך (ושונת סגנון כמובן) למול ים.  טבח יצירתי, חומרים מעולים, שרות טוב ומחיר סביר לכל זה - מה עוד אפשר לבקש ?
שווה ליסוע אליה במיוחד - כן.  
 
והרבה הנאה לכולנו.