פורום ביקורת מסעדות
נושא: לונג סנג, אתמול  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 18/02/2015 | 09:31
4
632
לונג סנג זה מקום שהרבה זמן רציתי לחוות אותו בצורה טובה. אחרי פעמיים בסין נהיה לי קרייבינג לשחזר לפחות חלק מהטעמים שטעמתי שם, אפילו את אלו שלא ממש מצאו חן בעיני - רק בשביל השונות שלהם מהמטבחים המוכרים לנו. התפריט השחור שלהם, שאפילו לא כתוב בעברית, ידוע למדי, אבל למי שאינם יודעי ח"ן קשה להבין מה טיבן של המנות לפני שמזמינים והבעלים לא ממש עוזרים. פעם אחת כבר ניסיתי להגיע לבד ונפלתי על דברים לא מוצלחים. ידעתי שאני צריך מדריך.
לשמחתי ידידתי י' התגלתה ככזו. אחרי שראיתי פוסט שלה בפייסבוק על ביקור במסעדה גייסתי אותה ויחד עם עוד ידידה הלכנו למסעדה.
הזמנו שלוש מנות לחלוקה: פקין דאק, כנפי עוף במלח ופלפל, ופלפלים ממולאים. בנוסף, סלט מלפפונים לפתיחה שאין הרבה מה לספר עליו ואורז מטוגן.
אני אתחיל בפקין דאק: כתבתי ביקורת על פקין דאק האוס שנפתחה בבוגרשוב לא מזמן והתלוננתי שהפקין דאק שם כלל לא דומה לזה האמיתי. ובכן, בלונג סנג זה כבר הרבה יותר קרוב. כולנו נהננו ממנו מאוד. המנה עולה 108 ש"ח והיא גדולה מאוד.
כנפי העוף קריספיות מבחוץ ועשויות עם פלפל סצ'ואן, שהוא לא בדיוק חריף אלא יש לו טעם מוזר קצת ואפקט שגורם למשהו בין סוכריות קופצות והרדמה מקומית בפה. היה אחלה (אם כי למיטב זכרוני מנות סצ'ואניות נוטות להכיל כמויות גדולות יותר של הפלפל ככה שהאפקט הרבה יותר מודגש).
הפלפלים היו המנה הכי מעניינת. פלפלי צ'ילי, יותר גדולים וירוקים, חתוכים לשניים וממולאים בתערובת בשר טחון שאני לא כל כך זוכר כרגע מה היא מכילה, נדמה לי תערובת חזיר ופירות ים. הכל מטוגן עד אימה ברוטב חריף למדי ומוגש לוהט על הפלנצ'ה. אני בכלל לא חובב פלפלים אבל היה פשוט נהדר.
שלוש מנות לשלושה אנשים, פלוס סלט מלפפונים, אורז מטוגן ושתיה, ולקינוח אבטיח על חשבון הבית: סה"כ 337 ש"ח. על אווירה אין מה לדבר, זרקו אותנו לחדר הקטן יותר במסעדה שהוא מין כוך מוארך עם חלון בקצה אחד ושרותים בשניה, והשרות מינימלי ביותר, אבל עדיין, למי שמחפש טעמים סיניים בלי העיבוד לטעם הישראלי, ואין לו בעיה עם טעמים חזקים ומודגשים, שווה כל שקל. אני מתכוון להגיע לשם עוד כמה פעמים ולנסות מנות אחרות.