פורום ביקורת מסעדות
נושא: עסקית במסה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 20/02/2015 | 09:11
5
1156
הפעם היה ממש "ככה ככה". הספיישלים נשמעו משעממים יחסית, אז לקחנו משם רק מרק בשר. כן לקחנו את רוב המנות בתוספת תשלום והן די איכזבו. האפשרויות כרגע של 98 או 128, לטעמי מחירים מעט "חדים מידי" ביחס לחומרי הגלם שמציע התפריט הלולייני משהו, זה נחמד שיש הרבה אפשרויות אבל מצד שני די קשה להתקבע.
הלחם נשאר טוב, במטבלים החצילים היה מצויין (זה יותר סלט למעשה) והלימון ממש לא מאוזן, תוקפני מידי בחמיצות לא נעימה.
ראשונות - הפפרדלה עם שרימפס ומולים בציר טוב, בתוספת 10-15 ש"ח בתפריט היקר יותר. זו הייתה בהחלט המנה הטעימה של הארוחה, למרות שלטעמי היה שם יותר מידי חמאה ברוטב. זוגתי חובבת החמאה ברוטב אהבה מאוד.
מרק בשר חמצמץ מהספיישלים עם ירקות - יודעים לעשות מרקים עמוקי טעם במסה, זה לא סוד, זו גם לא מלאכה קשה מידי, לדעתי. הבשר לא היה בשורה גדולה וגם לא היה הרבה ממנו, מה שהרגיז אותי היה המחיר הסופי, אולי לא הבנתי את המרק בדרך להזמנה, אבל הייתה תוספת תשלום למחיר ראשונה בתפריט יקר, אם היו מחייבים 54 ש"ח על מרק ברמה דומה במקום עממי בשוק התקווה או הכרמל, הייתה פורצת תגרה. נכון, מסה היוקרתית שלא שידרגה או ריעננה עיצובה הישן מידי משנות קדם כבר, אבל עדיין, סבבה של מרק שאפשר למצוא כמותו וברמתו בחצי מחיר, ועוד בשעת צהריים.
עיקריות - קצת חלשות מידי ומאכזבות, ממסה מצפים להרבה יותר..
ריזוטו פטריות - סה"כ הטעמים היו טובים, עמוק של פטריות, גם פטריות בשרניות טובות היו שם, אבל המנה לא שווה לטעמי את 60 הפלוס שח שהיא עולה בצהריים, לא בכמות, לא במין תחושת לאכול מנת אורז שעבר מכת חום חזקה וקשה ללשון איתו, לא בסוג האורז, שמשום מה הרגיש לזוגתי כמעט כמו לאכול גריסים ולא בדיוק ריזוטו (ומבים אותה לגמרי, היה שם משהו קצת מוזר, למרות שלא בדקתי וחקרתי מה האורז הזה ומידת התאמתו להכנת ריזוטו). האלמותי שאכלנו בעבר בטופולינו עם הדג, היה ביצוע טוב בהרבה לטעמינו, זה פחות או יותר הסיכום.
נתחי פילה בקר עם פטריות וערמונים ברוטב פלפלים על "פירה" - במסה יגידו כנראה שזה לא היה אמור להיות פירה, אלא "קרם תפוחי אדמה", לא אכפת לי איך הם יקראו לזה, אבל זה היה גרבר מימי משחתי לתפארת שלא השתלב כ"מצע" (מילה מעצבנת) למנת רוטב. הבשר היה בסדר, אני ממשיך לעשות השוואות והסטייק בקיטשן מרקט היה מוצלח בהרבה. כמו כן קצת מלוח מידי ולא התעמקתי במיוחד מה קשרם של הפלפלים לרוטב במנה, הוא היה חום אפרפר שחור מציר בקר ובלסמי.
שילמנו כללית 360 ש"ח כולל כוס יין סירה ויונייה של רקאנטי נדמה לי, באיזור 50 ש"ח לכוס, לא מכיר את היין אבל המחיר בהחלט לא קל על הכיס בארוחת צהריים. הגגים הרגילים שקורים מסביב: זוג תיירים סיני חמוד מאוד ומצלם בהתלהבות קיבלו כנראה את מנת הכבד האווז המפורסמת מהשף כמתנה, מתוך תקווה כנראה שהם כותבים קבועים בטריפ הסיני, סוג נחמד מקומי שישב לידינו וגם כן לא הזמין קינוח, קיבל את מנת הקינוח המפוהקת ומיושנת של סורבה קוקוס על ריבת תות. אנחנו לא קיבלנו דבר, וזה נהדר, אבל שוב אזכיר שאני אוהב אחידות באירוח במסעדות.
זהו, אסכם שבשביל 180 ש"ח לאדם בארוחת צהריים, אני מצפה לזיקוקים בשמים, הפעם זה היה הזיקוקים הפשוטים האלו כמו ששמים בקינוח יום הולדת, קורה לא מעט פעמים במסה וחבל. אולי עדיף כיום להתמקד בצהריים בכמה אופציות מהראשונות ואיזו עיקרית ספיישל מעניינת אחת, יש לי תחושה יותר מידי פעמים שהעיקריות שם לא מבוצעות טוב מספיק, השאלה כמובן עד כמה משתלם מבחינה כלכלית ותחושת שובע, להסתמך בעיקר על הראשונות.