פורום ביקורת מסעדות
נושא: הרברט סמואל בתל אביב  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 24/02/2015 | 18:57
6
576
הגענו מבאר שבע לכנס בתל אביב ( שני אנשים) והזמנו מקום במסעדה להיום בשעה 15:00. הרעב הציק לנו ולכן הגענו למסעדה כבר בשעה 13:30 ושאלנו אם ניתן להקדים. 
הציעו לנו שולחן גבוה וכאשר סרבתי קיבלנו שולחן רגיל. 
קיבלנו סלסלת לחמים משני סוגים. שתי פרוסות כהות עם אגוזים ושתי פרוסות מקמח לבן בלווית שמן זית ובלסמי. לבקשתי קיבלנו חמאה רכה וטעימה. 
למנות הראשונות החבר הזמין מרק ערמונים וארטישוק ירושלמי עם כמהין. המרק הוגש בקערית קטנה, טעים מאד, כאשר טעמתי לא הרגשתי כמהין וגם הוא לא הרגיש.
לעצי בחרתי מנה ראשונה לא מהעיסקית  אינטיאס וטונה קצוצים עם חצילים שחורים עשויים באש. שוב המנה קטנה עם עושר רב של טעמים. הגיעו מספר חתיכות קטנטנות של דג שהיו מונחות על טחינה (אם אינני טועה) והצלחת הייתה מעוטרת בקרם חציל שחור מתובל במעט צ'ילי. קיבלתי הנחייה לאכות את כל המרכיבים יחד וכל ביס היה מורכב מעושר של טעמים ותיבול ביד אמן. לא ניתן היה לחוש בטעם דג מעט אבל השילוב היה מופלא. 
לעיקריות החבר הזמין  שרימפס עם פסטה תוצרת המסעדה עם עגבניות מיובשות ועגבניות טריות, ואני הזמנתי שרימפס ריזוטו שחור (108 ש"ח)בתוספת בירה וקנקן מים.  
הגיעה מנה יפהפיה (שוב קטנטונת) של קרם תרד ירוק כהה, מעל ריזוטו שחור שנצבע כנראה בדיונון ובתוספת פרמז'ן ומעל חמישה שרימפסים. הריזוטו היה טעים מאד ומיד הרגשתי מליחות מופרזת. החבר טעם ואישר שאכן המליחות אינה סבירה. המלצרית שאלה אם אנו מרוצים ואמרתי שהמליחות אינה מאפשרת להמשיך ולאכול את הריזוטו. היא התנצלה ואמרה שאני יכולה לבחור כל מנה במקום המנה הנוכחית. לדעתה מליחות היתר נובעת מהדיונות והפרמז'ן. הגיעה האחמשית וגם הא הציעה להחליף את המנה. בשל קוצר הזמן והעובדה שהחבר לעבודה אכל חלק ניכר מהמנה שלו ויתרתי על ההחלפה ואכלתי רק את השרימפסים מלמעלה אבל נאלצתי לבקש תוספת לחם. הגיע לחם עם תאנים ויחד עם החמאה והשרימפסים הצליחו להשביע אותי. 
עליי לציין שהשירות היה לעילא והיחס היה נעים ונחמד בצורה יוצאת מהכלל עד כדי כך שחשתי אי נוחות לבטא את אכזבתי מהריזוטו. 
ביקשנו חשבון ולאחר התמהמהות קלה הביאו לנו שני כדורי סורבה עם פיסטוק גרוס על חשבון הבית ואמרו לנו שהחליטו לא לחייב על המנה העיקרית עם הריזוטו אלא רק על המנה הראשונה. 
וכמה שאלות למומחים:
1. ריזוטו מכינים עם פרמז'ן?
2. האם גודל מנה ראשונה ועיקרית+לחם, לא אמור להשביע סועד ממוצע? או שמא בתפריט הערב המנות גדולות יותר?
אמרתי שזו לא הייתה הכוונה לא לשלם והמלצריות אמרו שאסיר כל דאגה ממני.