פורום ביקורת מסעדות
נושא: תחנת האוכל הבאה - Els casals  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 09/03/2015 | 20:04
2
453
ממשיכים במסע 
אחרי מספר ימים ברחבי ריוחה (בעיקר יין, פחות אוכל) ועוד כמה ימים באזור הפארקים הלאומיים בפירנאים, וממש לפני הימים האחרונים בברצלונה הגענו לחוות אלס קסאלס. על המקום שמענו לראשונה באחד מכתבות החו"ל של בייגלה וכבר מאז רציתי להגיע למקום. החווה, בבעלות משפחתית, ממוקמת כשעה נסיעה מברצלונה, מנותקת משאר העולם וכוללת בתוכה מלון קטן, מסעדה עם כוכב מישלן, וכן חוות חזירים קטנה יחסית אשר מייצרת כבר לא מעט שנים נקניקים מסוגים שונים, ובעיקר חמון איברקו איכותי.
כמו מרבית הטיול, גם את הלילה כאן תיכננתי מראש. המלון עצמו פתוח לארוחות ערב רק בסופי שבוע, אבל במועד ההזמנה (הזמנתי ליום שלישי) הודיע לי המלון כי בגלל שאני מזמין זמן רב מראש, הם יפתחו את המלון והמסעדה עבורי באמצע שבוע.
שמחים ומאושרים מחוויה מבודדת הגענו למלון, בשביל לגלות שיחד איתנו הגיע עוד זוג. ישראלים כמובן 
התמקמנו בחדר הפשוט אבל נוח וירדנו לארוחת צהריים קלילה.
מה זה קלילה? טעימה של חמון ביתי, נגיסי עוף, עגבניות בוריאציות שונות (הם מגדלים עשרות סוגים של עגבניות בחווה), קנלוני מושחת, ריזוטו פטריות, קרם קטאלן וטארט טאטן, בתוספת חצי בקבוק יין הבית שנשאר על השולחן שלנו אחרי שהזמנו שתי כוסות, שלחו אותנו שמחים ומאושרים אל שנת הצהריים.
אחרי מנוחה, ועוד כוס יין במרפסת של המלון, הגיע הזמן לארוחת ערב, הרי מזמן לא אכלנו..
בשונה מארוחת הצהריים, כאן בחרנו בארוחת הטעימות של המקום, בשילוב התאמת יינות עבורי.
כאן כבר עלינו רמה בהגשת המנות. אם בצהריים האוכל היה מנחם ועשיר, עכשיו הוא דילג אל מחוזות קצת יותר "גורמה".
שוט של מרק עגבניות צלול עם פירורי לחם ופרוסת נקניק היה פתיח מרשים וכיפי. בהמשך הגיעו לשולחן פדרונס מטוגנים, נקניק חם וגדוש פפריקה בליווי חלת דבש אישית (מדהים), עגבניית "פטמה" ממולאת, פטריות, צ'וריסו על פטריות, נתח בקר על כבד אווז, ולקינוח תאנים עם גלידה ביתית וסופלה שוקולד בהגשה משעשעת.
נכון, זה לא ברמת המסעדות הקודמות, אבל גם לא ציפינו לאותו אוכל. כן קיבלנו חוויה כיפית במקום שלא רואים הרבה.
סיימנו בתה ועוגיות בחדר ההסבה, מלווים בכל ספר בישול אפשרי - והיישר לשנת לילה ערבה.
בבוקר - ארוחת בוקר מפנקת, כשלא אחר מהשף עצמו מכין לנו את הביצים המקושקשות ומגיש אותן אלינו לשולחן, גבינות ונקניקים, פירות וירקות - וקפה משובחץ
לפני הצ'ק אאוט זכינו לסיור אישי בחווה, פגשנו את החזירונים הקטנים, את החזירות הגדולות (סליחה למי שזה מפריע לו), את מחסן הקירור של הנקניקים ואת חדר העבודה עצמו, שם טעמנו מספר נקניקים שהגישו לנו העובדים במקום.
כל הסיפור כולו, כולל יינות, ארוחות, לינה וכו' - באזור 1500 שקלים. לגמרי VFM
לכל מי שבאזור ברצלונה ומחפש חוויה קצת שונה - ממליץ בחום
ובפוסט הבא - ברצלונה