פורום ביקורת מסעדות
נושא: ארוחת טעימות באריא  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 22/03/2015 | 17:56
13
1343
אני קורא שקט כאן בפורום, ולא ראיתי עדיין מישהו שפרסם ביקורת על ארוחת הטעימות של אריא אז החלטתי לנסות לכתוב אחת בעצמי.
 
אז ככה, אריא מציעה ארוחת טעימות  זוגית בכל אחד מימות השבוע מלבד חמישי ושישי. כשהתקשרתי להזמין מקומות ולוודא שהארוחת הטעימות אכן מוגשת ביקשו ממני את מספר הסועדים שמעוניינים בתפריט זה. אני לא יודע אם הארוחה תמיד מותנה בהזמנה מראש או שזו דרך של המטבח להתכונן מראש (כפי שארוחה של 9 מנות כנראה מצריכה).
 
תפריט הארוחה מחולק לשניים. בחלק הראשון ישנן עשר מנות ומתוכן יש לבחור שבע. בחלק השני ישנם שני קינוחים, ומקבלים את שניהם ללא צורך בבחירה. כל המנות, מלבד המרק, מגיעים בצלחת המיועדת לחלוקה.
 
הארוחה מתנהלת ב3-4 שלבים (כתלות בהזמנת המרק) כשלאחר כל סבב מוחלף הסכום.
 
ועכשיו לאוכל-
 
ראשית מוגש לשולחן לחם טרי וטעים בליווי חמאה (קצת קשה מדי אבל טעימה) ומטבל עגבניות עם שום וצלוחית זיתים. הלחם מוגש ללא תוספת תשלום וניתן למילוי חוזר במהלך הארוחה, לא שיש בכך צורך לטעמי.
 
סבב ראשון-
מרק ארטישוק ירושלמי עם ערמוני חורף פורצ'יני ועירית קצוצה מרק טעים מאוד על בסיס שמנת, אני לא ממש הבחנתי בטעמי הפורצ'יני והערמונים אבל נהנתי בכל זאת מהמנה.
 
סבב שני-
סקאלופ על ריזוטו שחור בציר סרטנים הגיעו שתי קוקיות על תלולית ריזוטו קטנה. הקוקי הייתה עשויה היטב, הריזוטו השחור היה מאוד טעים אבל אחרי כמה ביסים כבר הרגיש לי כבד מדי. שאר הסועדים בשולחן (שויתרו על המנה הזו) קיבלו טעימה.
סשימי דג ים עם צנוניות צבעוניות ווינגרט תפוז דג הים היה מוסר. חתיכות הסשימי היו עסיסיות וחסרות טעמי לוואי, מנה נחמדה. מנת הדג החי השנייה (טרטר בויניגרט ג'ינג'ר על קרם אבוקדו וטוביקו שחור) הייתה המנה היחידה שכל השולחן ויתר עליה ולכן אין לי מה לכתוב עליה.
סלט עלים ארומטיים וסלקים צלויים עם וינגרט שרי וגאודה עזים הוזמן ע"י אחרים בשולחן. שום דבר מיוחד לכתוב עליו, סלט עלים סטנדרטי.
ארטישוק ננסי צלוי בתנור על קרם של ערמונים ופרמז׳ן מגורד הוזמן ע"י אחרים בשולחן ולא טעמתי. הביקורות נעו בין מלוח מדי לטעים.
רביולי כבד אווז מזוגג ברוזטה ביתית וצימוק איראני אני לא אוהב איברים פנימיים ולא טעמתי מהמנה. התגובות סביב השולחן גרסו כי יש למנה טעם מוזר(לא בקטע רע אבל גם לא בקטע טוב).
 
סבב שלישי-
טורטליני זנב שור על קרם תירס מתקתק מנה מעולה, לצערי היה רק טורטליני אחד לכל אחד. קרם התירס היה טעים מאוד.
סטייק קצבים על קרם של ארטישוק ירושלמי וכרישה שרופה, עם ציר יין אדום הסטייק הגיע פרוס לפרוסות דקות אדמדמות-ורודות. מידת העשיה הייתה מושלמת בשבילי והטעם לא אכזב, גם הקרם עליו הונח הוסיף למנה. על אף שזה לא נכתב בתיאור המנה היא הגיעה עם פירה טוב זהה לזה שהגיע עם הדג (במנה הבאה).
פילה מוסר ים עם חמאת סויה בהירה ופירה ראטה מבין הסבב הזה, זו כנראה המנה שקצת פחות נהנתי ממנה. המליחות הגבוהה יחסית של הרוטב קצת פגעה בטעמי הדג. בכל זאת לא כדאי לדעתי לוותר על המנה הזו.
 
סבב רביעי-
נמסיס | נמסיס טונקה עם קרמל מלח ים, מרשמלו שרוף, קרמבל פולי קקאו וגלידת וניל. בתפקיד הקינוח הכבד. המנה גרפה מחמאות מכל יושבי השולחן ובצדק. השילוב בין כל מרכיבי הקינוח היה מצויין (אולי המרשמלו קצת מיותר אבל הוא לא הפריע).
מסקרפונה פירות יער | מסקרפונה וניל עם קראמבל שקדים, נשיקות מרנג וקונפיטורת פירות יער. קינוח יותר קליל. נחמד ולא יותר.
 
 לסיכום אתייחס לשתי נקודות הקשורות אחת לשנייה.
שאלת הכמויות ושאלת המחיר. בגלל שזו הפעם הראשונה שלי באריא עשיתי שיטוט קצר ברשת. על ארוחת הטעימות לא מצאתי ביקורת אינפורמטיבית, אבל משאר הביקורות על אריא קיבלתי רושם של מסעדה עם מנות קטנות בעלות תמחור גבוה ושלרוב אינו מצדיק את עצמו.
בארוחת הטעימות מקבלים 9 מנות (ובעצם 10 אם מחשיבים את המרק כשתי מנות כי כל אחד מקבל קערת מרק אישית) עבור 256 שקלים. בחישוב קר יוצא 25-28 שח עבור מנה(!!). נכון שישנן מנות קטנות (הטורטליני והסקאלופ) ומנה אחת ממש פיצית (רביולי כבד אווז) אבל שאר המנות בינוניות בגודלן ואני מאמין שרוב רובם של האנשים ייצאו שבעים לגמרי (מבלי להזכיר בכלל את הלחם).
 
בהתחשב בעיצוב הקפדני של המסעדה, ברמת האוכל שנשמרת גבוהה לאורך הארוחה, השירות המקצועי וגינונים השמורים למסעדות יוקרה, זו הייתה ארוחה עם VFM גבוה מאוד וממליץ בחום לנסות אותה!