פורום ביקורת מסעדות
נושא: הסאלוף ובניו  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 24/03/2015 | 00:08
2
582
הסאלוף ובניו הינה חמארה תימנית (כהגדרתם הבעלים) חדשה בשוק לוינסקי מבית היוצר של דלידה.
 
התפריט כולל כמה מרקים, בצקים לרוב, חומוס ושקשוקות. מחירן של המנות נע סביב 25-35 שקלים. במקום בר קטן, שני שולחנות גדולים שעליהם יושבים ישיבה משותפת וכמה שולחנות זוגיים קטנים. העיצוב פשוט ולא יומרני והמקום מואר ולכן האווירה משוחררת אך גם לא מיוחדת או מרשימה.
 
פתחנו בחומוס שהוגש לנו עם סאלוף במקום פיתות רגילות שנגמרו. החומוס היו טוב מאוד, מהסוג הממרחי יותר, עם טחינה טובה, גרגרים וביצה. הסאלוף היה שדרוג נהדר, אני ממליץ לבקש את ההחלפה הזאת אם היא אפשרית. שדרגנו את החומוס עם חריף ירוק ואדום (האדום מנצח) משתי צנצנות החריף שעל השולחן.
 
המשכנו עם קובנה שהוגשה עם רסק עגבניות וטחינה ועוד ביצה. הקובנה חמימה ופריכה ולא שומנית מדי והיא שימשה אותנו גם לניגוב חומוס וטבילה במרק.
 
לאחר מכם המשכנו למרק שעועית, מרק חרירה ומלאווח תנור. את המרקים הלא תימניים הזמנו לאחר שהתאכזבנו לגלות שהמרק התימני נגמר. למרות זאת שניהם היו טובים עם יתרון קל לחרירה. המלאווח היה פריך וטעים ובגלל עשייתו בתנור היה לא שמנוני כצפוי ממלאווח. האמת היא שהשמנוניות המושחתת קצת חסרה לי. המלוואח הוגש גם הוא עם רסק וביצה שקיפלנו בתוכו עם תוספת חריף.
 
כולל קנקן בירה יצאנו ב169 ש"ח לפני לשלושה אנשים שבעים ביותר.
 
הסאלוף התגלה כעוד אופצייה נחמדה וזולה באיזור שוק לוינסקי המתעורר, אבל אין לצפות פה לחוויה מיוחדת.
 
**התפריט חשף כי גם כאן, כמו בדלידה, יש הנחת הפי אוואר של 50% על האוכל בשעות 17:00-20:00, נראה שווה ביותר.