פורום ביקורת מסעדות
נושא: היעד-בוקרשט-הכתובת-שונצינו פינת בן-אביגדור  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 06/04/2015 | 17:45
5
1004
איך זה שמעולם לא יצא לי לקרוא כאן על מסעדה רומנית שלפני  שלושה ימים קיבלתי  על המסעדה הזו   חופן של מחמאות ותשבוחות?
המסעדה ממוקמת בתל אביב וכמדומני לא הוזכרה פה בפורום על ידי איש, זכור לי שיש כאן מספר קוראים וכותבים וקוראות וכותבות שמחבבים את המטבח הרומני האותנטי,
 אומרים שחיפה זו בירת הגסטרונומיה הרומנית, אולם בתור אחד מהאזור  לטעמי זה לא בדיוק כצעקתה.
 
זה היה נכון אולי אי שם בתחילת שנות השמונים, כיום רובם המוחלט של אותם המסעדות נסגר, חלק מהן פעילות:יונק, יוזי ולאון, אולם ניכר שהתהילה חלפה ועברה  זה מכבר.
  בקפה גלידה  אני לא אוהב במיוחד לאכול, אולי זה רק התרשמות סובייקטיבית שלי אולם מבחינה אסטתית  וכו המקום לא עושה לי את זה בלשון המעטה.
 אצל יוזי ולאון ברחוב הנביאים נחמד לחטוף מדי פעם תוך כדי תנועה פיתה  ובשר על האש אבל כיום כבר נראה לי פאטתי לשבת שם במדרכה על הרחוב  ולסעוד בשולחנות הקטנים עם מפת השעוונית  שמשובצת באדום ולבן.
 
אז חיפה מהבחינה הזו כבר לא בירת הפזורה הרומנית, את מעיין הבירה לא ניתן להחשיב כמקום רומני  ,  אז אם ככה הפנים לתל אביב.
 
כאמור המליצו לי על מסעדת בוקרשט, הבנתי שהיא נפתחה לפני פחות משנה, דבר לכשעצמו די מוזר וחריג בנוף המסעדות הרומניות, כאמור רוב המסעדות מהזאנר הזה או נסגרו או כפי שציינתי מעלות אבק, היום הרצון של הסועדים זה לאכול עם העינים, הצילחות משחק תפקיד קרדינלי בהחלטה היכן לאכול, באותן המסעדות הפשטות של הצילחות לא מהווה כנראה  משיכה לקהל היעד הצעיר שנמשך יותר ויותר לשפים שמחוברים לאינסטגרם,
זה אחד מהסיבות שאותן המסעדות ספגו מכה מתחת לחגורה, כפועל יוצא מכך אני מניח שרוב הקהל שם זה יוצאי העדה שמעדיפים לאכול במסעדות הספורות שנותרו.
  במסעדות הרומניות המפורסמות מפעם של יפו לא יצא לי לאכול על מנת שאחווה את דעתי,
והנה הפתעה מעדות שמיעה  של עדה מהימנה וחפה מכל יומרה:
ישנה מסעדה דיי חדשה באזור שונצינו, זה רחוב סמוך למנחם בגין (המסגר) רק ציון השם הזה מעורר בי נוסטלגיה של 14 שנים אחורה,
בזמנו שרצתי שם בלילות בכל מיני קלובים מפוקפקים של ברנש עירקי שבבעלותו היה מספר היכלי הימורים, המילה היכל מחמיאה למציאות, זה היה בדרך כלל כוכים  צרים וצפופים עם ריח סמיך של עשן סיגריות ובושם נשי זול, אז בזמנו המקום ההוא שלו בשונצינו נחשב ספינת הדגל  שלו,
שם באמת היה חלל ענקי עם ספות מרופדות, היה אפילו בר שתייה עם מבחר ענקי: קמפרי סודה או תפוזים שחולק ללא קמצנות, היה שם אפילו אקוואריום ענקי להנעים את  זמנם של הלקוחות,
תמיד תמיד שיצאתי משם הייתי  אוהב לאכול במרחק הליכה אצל " שניצל איילה" הסניף שם היה מבריק, הבגטים נאפו במקום   וככה הייתי מסיים את הלילה.
 
אז הבנתי שהיום באותו שונצינו  ישנה מסעדה רומנית מעולה בשם :בוקרשט,
נאמר לי שהאיש שאמון על הגריל זה  אדם בשם:פאול, אין לי מושג מי זה הפאול הזה, הבנתי שבזמנו היתה לו מסעדה ביפו ,אולי מסעדת פאול?
גם עלייה לא קראתי כאן,
אניאווי המליצה לי על הבשר שם, על הקבבים, על המוח בגריל, מוח מטוגן עם ציפוי פירורי לחם, מרק קיבה של פרה בתוספת חומץ והמון המון שום,כאמור מעדות שמיעה הבנתי שכיום זו המסעדה הרומנית מספר אחת בארץ.
 לא יודע מתי אזדמן לאזור הזה שכאמור  רק ציון השם מעורר בי אמוציות, אבל אשמח מאוד אם מי מכאן סעד שם , מעניין לדעת מגורם בר סמכא מהפורום האם אכן מסעדת בוקרשט שווה נסיעה   ?
  כאמור הפוסט הזה הוא ממש לא ביקורת מסעדה, ההיפך הנכון, זו  טרום ביקורת:)
פשוט סקרן למה היא לא הוזכרה כאן מעולם?
מועדים לשמחה לכל המשתתפים בפורום הנוכחי