פורום ביקורת מסעדות
נושא: הצועניה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 19/04/2015 | 15:12
2
420
מסעדה בלקנית ביפו (קרוב לשוק הפשפשים)
הייתי בצהרים עם שלוש ידידות.
דבר ראשון חייבים להעיר על העיצוב - המקום לא נראה טוב. יש קו דק בין "עיצוב אקלקטי היפסטרי" ל"חורבה מוזנחת" והצועניה נוטה לעבר האחרון. מרגישים שזה היה לא מזמן בית מלאכה קטן.
 
לגבי האוכל. יש מספר מנות ראשונות שניתן להזמין ביחידים או בקומבינציה - חמש מנות (בגודל קטן יותר אמנם) המוגשות לשולחן ביחד. בחרנו בחמש מנות ביחד, הן לא היו כאלו קטנות בסוף. מה שכן, כולן היו ממרחים. מה שתואר כגבינות (והייתי בטוח שיהיה קוביות של גבינות צאן קשות) למשל התברר כממרח גבינה חריף. יחד איתו היו איקרה, חצילים, משהו מתפו"א (דמוי פירה), ציזיקי וכו'. אז אם אתם מזמינים תזמינו עם זה לחם (מה שעשינו). סה"כ הכל היה בסדר אבל לא מלהיב.
הזמנו עוד שתי מנות ראשונות לשולחן. מנת כרובית מטוגנת בבלילה פריכה שהגיעה עם מין מטבל גבינה והיתה אחלה, ובוריק עם ביצה עלומה, מנה שאני אישית ממש אהבתי (ואולי היינו צריכים להזמין ארבע).
למנות העיקריות הזמנו פאידיקייה (צלעות כבש), גירוס דגים, מוסקה ומטיטה (קבב רומני). הקבב היה עסיסי ונחמד, לגבי הצלעות אני לא בטוח כי לא טעמתי, הגירוס דגים לא היה מלהיב (בגדול דגים, בצל מטוגן עגבניות שרי וכוסברה על פיתה בתיבול די מינימלי). המוסקה היתה המנה המוצלחת מכולן - זכתה לתשבוחות מקיר לקיר. בתור מי שמימיו לא טעם מוסקה בגלל שנאה עזה לחצילים, עדיין אהבתי, אולי כי תפקיד החציל בעניין היה די מינימלי.
קינוח לא אכלנו. יצא 128 ש"ח לאדם לא כולל שתיה.