פורום ביקורת מסעדות
נושא: עסקית שבת בטאיזו  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 02/05/2015 | 20:05
13
955
אז אחרי התייעצות כאן בפורום בנוגע למקום עם עסקית שבת החלטתי לפתוח את חגיגות יום ההולדת והחלפת הקידומת בעסקית השבת בטאיזו.
היינו שמונה אנשים, רובנו אוכלי כל, שניים אוכלים ממש מעט ולכן חלקו עסקית. למרות שכולם אנשים מבוגרים אצלנו במשפחה נוטים להיות רועשים לכן העובדה שהכניסו אותנו לחלל קטן יותר ולא היינו בחלל הגדול של המסעדה דווקא היה יתרון.
 
עסקית השבת כוללת שתי ראשונות ועיקרית לבחירה מתוך מבחר מכובד לחלוטין.
עד שאחד האחים וחברה שלו שהתעכבו מאוד הגיעו, הספקנו להזמין יין (בקבוק של סנסר חביב ביותר) ואח אחד ואמא הזמינו קוקטיילים - האח הזמין green tea שהיה קוקטייל עם הרבה מאוד תבלינים, בהתחלה הרגיש מתוק מדי אבל לקראת הסוף היה מאוזן יותר וטעים. אמא שלי הזמינה קוקטייל אחר על בסיס וודקה שכלל בתוכו חלבון ביצה ולכן היה לה כבד והיא התקשתה לסיים. כמו כן, הזמנו את הלחמניות המאודות עם הצ'טני. הלחמניות שונות מאלו שאני מכינה, יותר בצקיות, אבל מצויינות. בצ'טני יש הרבה מאוד פפריקה אבל זה עבד מצויין עם העגבניות והיוגורט.
 
אני והבחור חלקנו את כל המנות וגם טעמתי קצת מהמנות מסביב, למרות זאת היינו די שמרנים בבחירות וכך יצא שחלק מהמנות הוזמנו מספר פעמים.
הראשונות
- ירקות סיניים - הוזמנו פעמיים. היו... well... ירקות מאודים. טעימים, עשויים במדויק, אבל עדיין ירקות מאודים.
- סולט אנד פפר קלאמארי - מנה נהדרת שאחד האחים הזמין. המנה כללה קוביות קלמארי מטוגן לשלמות ומסביב ג'ינג'ר, פלפל חריף, כרישה וכמובן מלח ופלפל. הגיע עם ליים לסחוט מעל הכל ורוטב שום ירוק שפשוט לא הפסקנו לאכול. רק הרוטב לבדו שלמות.
ברווז שלוש כוסות - המנה הוזמנה פעמיים. לחמניה מאודה שחתוכה כמו פיתה ובתוכה ברווז שנראה בבישול ארוך, רוטב ברביקיו והרבה מאוד חמוצים וירקות טריים לאזן את הכל. זו מנה שהצטערתי שהייתי צריכה לחלוק עם הבחור מרוב שהייתה טעימה.
- דאמפלינג שנחינזי - הוזמנו 3 פעמים. שני דאמפלינגס מוגשים על כפית. לאחר נגיסה ראשונה משתחרר ציר שאותו יש לשתות ואז להמשיך לאכול. עוד מנה מצוינת למרות שאמא שלי סיכמה ב"קרפלעך" (לא שזה רע, כן?).
- פוט סטיקרס טלה - הוזמנו שלוש פעמים. שני כיסונים שאודו ואז נצרבו קלות על מחבת וכללו בשר טלה. הוגשו עם יוגורט והיו מצוינים גם הם. לא מופיעים בתפריט באתר.
- סשימי סלמון (בתוספת 10 שקלים) - הוזמנה פעמיים. הייתה מנה טובה שכללה גם גירודי חזרת מעליה וערמוני מים. שונה מהתפריט שמופיע באתר. מנה נחמדה אבל לא מתקרבת לאחרות.
 
אחרי מנוחה קצרה בהחלט הגיעו העיקריות :
 - באטר צ'יקן - עוף רך, נעים, טעים וחרפרף. כלל עגבניות, חמאה חומה, בוטנים ועלי קארי לפי התפריט. הוגש עם אורז לבן שהיה מבושל במדויק. מאוד נהניתי מהמנה, היא הייתה מנחמת וטעימה. לא יצא לי הרבה לנסות באטר צ'יקן אבל היא מתבררת לאט לאט כאחת המנות העדיפות עלי במטבח ההודי.
- טייגר שרימפס - הוזמנה פעמיים. גם המנה הזו לא מופיעה בתפריט באתר. מדובר במנה של שרימפס שעשויים בקארי ירוק שהגיע בתוספת אורז ומעט ירקות. הוגשה גם היא לצד אורז. המנה הייתה טעימה ועשוייה במדויק אבל הייתה חסרה לי החריפות שאני מצפה לקבל מקארי ירוק. ככלל, רוב המנות למרות שהוזהרנו מראש לא היו חריפות במיוחד עד בכלל. זו תקופה מוזרה כי גם הפלפלים החריפים שאנחנו קונים הבייתה לא באמת חריפים. אח קטן שגם עובד בתחום טוען שעוד חודש הם יחזרו להיות חריפים וזו פשוט תקופה גרועה. בסך הכל מנה טעימה אבל אני אישית העדפתי את העיקריות שאני והבחור בחרנו.
- שייטל צרוב - הוזמנה פעמים. כוללת הרבה מאוד פלפלים חריפים ופלפל שאטה מיובש. בשביל השאטה המיובש האוכלים קיבלו כלי כיוון שהוא לא בדיוק אכיל. הבעיה? בערך רבע מהמנה היא הפלפלים הללו ולכן זה הרבה מאוד משחק של לשלות אותו מהקערה. המנה גם מגיעה עם פלפל שושקה בצל ירוק ואטריות שעועית. לא טעמתי אבל הסועדים נהנו.
וינדאלו - אונטריב בבישול ארוך שפשוט נמס בפה, מגיע בצד עם הרבה מאוד ירוקים (נענע וכוסברה), בצל סגול חי ושמנת חמוצה, מעל הכל הגיע פארטה שזהו לחם הודי שאמור לספוג הכל. אנחנו פשוט התחלנו לאכול עם הידיים בשלב הזה. המנה הייתה מצוינת, הבשר היה ברוטב משגע, אבל גם כאן, לא באמת הורגשה חריפות וקיבלנו ערימות של צ'ילי פרוס. הביקורת היחידה שיש לי היא שמגישים את הלחם מעל כל המנה ועד שמגיעים למרכז שלו הוא ספוג מהרוטב ופחות מאפשר ניגוב והעמסה עליו.
שיפוד טלה - עוד מנה שלא מופיעה בתפריט באתר. שיפוד גדול מאוד עשיר בבשר טלה שהגיע עם הרבה מאוד ירקות, לחם מתחת להכל, שמנת חמוצה וגם כלל חריפות מתונה. הסועד נהנה.
 
ככלל, התפריט באתר לא בדיוק מעודכן, במקור במקום הוינדאלו תכננתי על השוק ברווז שמופיעה באתר אבל התאכזבתי לגלות שהיא לא נמצאת בתפריט.
לקינוחים הזמנו את כל תפריט הקינוחים לחלוקה לשולחן.
אחת המלצריות ששירתה אותנו סיפרה לנו על קינוח פטל סלק שגם נראה מצויין בתפריט אבל התברר שהוא לא נמצא היום ולכן היינו צריכים לוותר עליו, במקומו הזמנו את המלבי פעמיים.
- מלבי קוקוס - מלבי חלב קוקוס שהגיע עם סורבה קוקוס, שבבי קוקוס מושחמים, קראמבל כלשהו ואננס טרי. מנה טובה, אם כי קצת משעממת אחרי כמה ביסים.
- ספרת מנגו - מבחינתי המנה המנצחת של היום. מדובר בספרה שממולאת בקרם מנגו ומתחת יש גם קראמבל מצויין כלשהו, דיסקיות שכנראה גם הן מנגו ומתחת לכל קרם מתובל ונפלא שהוכן מגזר ובטטה. אם לא היינו במסעדה הייתי מרימה את הצלחת כדי ללקק את הקרם המופלא הזה.
- פאי שוקולד - הגיע גם עם משחק מרקמים נחמד וגלידה שאני לא זוכרת מה היה טעמה. מנה שעשויה טוב אבל די חד ממדית ולכן הייתה קצת משעממת.
- אננס צלוי - מנה טובה מצויינת - ארבע פרוסות אננס צלוי על שיפודונים קטנים מעל קרם אנגלז מצוין, דיסקיות קטנות של קרם ברולה, קראמבל טופי מצוין ועוד הפתעות קטנות ונחמדות. קרם האנלגז היה במרקם מדהים והיה פשוט תענוג. 
 
המלצר שלנו, שון, היה סבלני ונהדר, ידע להסביר, להמליץ, להתערב מתי שצריך ובכלל היה נפלא. גם השולחן לידינו שכלל שני ילדים קטנים נראה שנהנה ממנו. 
 
כיוון שזו הייתה חגיגת יום הולדת לא שילמתי ולא זכיתי לראות את החשבון, הצצתי מהצד והוא היה סביב ה 1600 שח לפני.
אני בהחלט מתכוונת לחזור, כנראה לערב ההודי בפעם הבאה.