פורום ביקורת מסעדות
נושא: שבת בבוקר - יקב מייסטר  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 09/05/2015 | 23:15
2
344
בשבת בבוקר אחרי ארוחת הבוקר תכננו להגיע ליקב מילס שאמור להיות פתוח בשבתות ונמצא בכרם בן זמרה. כאשר הגענו למקום גילינו שלט של סגור. זכרתי כי אותו חבר שהתחתן (וגם המליץ לנו על עזבה) אמר שיש בצומת מחניים את יקב מייסטר ולכן שמנו פעמינו למקום.
 
מדובר ביקב שנמצא במערה טבעית והסיפור שלו פשוט מקסים – מדובר באדמה פרטית שנקנתה בתקופה שהברון הגיע לארץ ושייכת למשפחה של היושבים המקוריים אשר היום לא עוסקים בחקלאות. יעקב, בעלה של אחת מהמשפחה החליט לנסות לשקם את האדמה ובעקבות כך גילה שמדובר במקום שבו יוצר יין בזמנים עתיקים יותר ולכן החליט לייצר יין בעצמו. כל היינות קיבלו את שמות נכדיו.
 
לפני כשלוש שנים הפסיק לייצר יין וכרגע הוא משכיר את המקום לזוג צעירים שמעוניינים לשקם את היקב, הבחורה, הדר, היא זו שערכה לנו את הסיור והיא גם לומדת את המקצוע כרגע. יעקב, שנמצא שם בעצמו הרבה מאוד סייע להם להתחיל וכבר השנה הם מתחילים בייצור ראשון. במקביל הם מכינים ליקרים, גבינות, שמן זית וחמוצים – הכל מהגידולים בשטח. הם מציעים טעימות במחיר עשרים שקלים לאדם – הטעימות כללו שלושה יינות שיוצרו עוד כשיעקב ייצר את היין, גבינות וזיתים שהם מכינים. לאחר מכן שוחררנו לנו עם שתי כוסות יין מלאות לטייל בשטח ולהתרשם מהכול. בקבוקי היין נמכרים במחיר מצחיק של 60 שקלים לבקבוק (100 לשניים) וקנינו ארבעה בקבוקים – שני שיראז ושני בלנד. השיראז מ 2010 ומהבלנד בחרנו אחד שהוא 2009 ואחד שהוא 2010 כיוון שישנו שוני קל בין הבלנדים בשנים השונות.
 
נדיר למצוא אנשים כמו הזוג שנמצא שם שבאמת אוהבים את מה שהם עושים בצורה כזו והיה פשוט תענוג להתארח אצלם. בהחלט נחזור אחרי שהם ייצרו את היין בעצמם לטעום את התוצרים.
 
לאחר הביקור קפצנו לבקר חבר משפחה של הבחור ברמות נפתלי שם זכינו לאכול ארוחת צהריים נהדרת בחוץ אל מול נופים נפלאים ובכך חתמנו טיול מוצלח במיוחד.