פורום ביקורת מסעדות
נושא: יאניביצ'י- בוסתן הגליל  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 16/05/2015 | 10:58
459
יאניביצ'י, בוסתן הגליל טל. 04-8222122. לא כשר
 
לדיווח המלא בבלוג פה גדול
 
יאניביצ'י היא מסעדה שהוקמה לפני מספר חודשים במושב בוסתן הגליל, בין עכו לנהריה.
יום אחרי הביקור בביסטרו מיכאל הלכתי ליאניביצ'י. בדיעבד, חבל שלא חזרתי למיכאל.
הביקור היה כאמור בחג הפסח, ויש לציין שבמהלכו המסעדה לא הגישה חמץ.
 
 
פתיח וראשונות:
 
  • לפתיחה (ע"ח הבית) קיבלנו לחם (מקמח תפוחי אדמה) עם חמאה, זיתים וממרח פלפלים עם פפריקה. הלחם היה נהדר והממרח מעולה, בעל טעם מעט פיקנטי ומיוחד מאוד.
 
  • לראשונה לקחנו ריזוטו סלק מוגש עם קוביות סלק ועלי זעתר (46 שקל): מנה מיוחדת וטובה. האורז היה מעט רך מדי, אבל המתקתקות של הסלק נספגה היטב באורז. היתה גם במנה מליחות נעימה שאיזנה את המתיקות. השילוב היה מוצלח וטעים. רק חבל, כאמור, שהאורז היה רך.
 
עיקריות
 
 
אחרי הפתיח והראשונה קיווינו שהעיקריות ימשיכו את הקו. למרבה הצער, כמאמר הביטוי הארמי "מאיגרא רמא לבירא עמיקתא", העסק החל לצלול מטה.
 
  • עיקרית ראשונה היתה סטייק אנטריקוט 300 גרם עם פירה (123 שקל). כשקיבלתי את הסטייק קצת נדהמתי. צבעו היה אפרפר, חיוור, ומאוד לא מושך. קשה לראות את זה מהתמונה, אבל מזמן לא קיבלתי סטייק שנראה ככה. הטעימה ממנו לא הותירה מקום לספק- סתם נתח בינוני ולא בשרני במיוחד. לא ציפיתי לקבל דבר כזה כאן. גם הפירה היה סתמי מאוד וללא טעם חלבי מספיק. חלק מהסטייק נשאר בצלחת, דבר שכבר הרבה זמן לא זכור לי שקרה לי עם סטייק.
 
 
  • האוסובוקו טלה (127 שקל) המשיך את הדהירה מטה. הוא לא היה טוב יותר מהאנטריקוט. הבשר, שהוגש עם העור, היה רך אמנם אבל כמעט ולא הרגישו בו רוטב. היא הוגשה על מצע אורז בר סתמי לחלוטין (בגלל הפסח הוגש אורז, במקור המנה מוגשת עם פריקי). לא נעים להגיד, אבל זה הרגיש לי כמו עוף מכובס. מנה מאכזבת, במחיר מופרך לחלוטין, שאפילו בתל אביב לא לוקחים מחיר כזה.
 
קינוח
 
  • הקינוח לפחות היה טוב, הזמנו מנה שנקראת גמד שוקולד (44 שקל) שכללה מוס שוקולד, טוויל שוקולד מריר, קרם פסיפלורה ופירות יער. איכות השוקולד היתה טובה  מאוד והקינוח מוצלח וטעים
 
 
שורה תחתונה: רציתי לכתוב דברים טובים. לפתוח מסעדה חדשה, באזור עם מצב ביטחוני רגיש, זה דבר שדורש הרבה מאוד אומץ. הראשונה והקינוח היו טובים, אבל שתי המנות העיקריות היו לא טובות. לא בינוניות, לא סבירות וגם לא ככה ככה. פשוט לא טובות ולא טעימות.  אין סיבה לשלם כל כך הרבה על מנות לא טובות. זו היתה ארוחה מאכזבת.