פורום ביקורת מסעדות
נושא: כולא - רח' הנמל חיפה - התבלבלתי  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 30/06/2015 | 16:29
5
613
ארוחת צהרים זריזה עם חלק מהצוות שלי בעיקר הותירה אותי מבולבל.
המסעדה יפה מאוד מעוצבת בקווים לבנים נקיים ובמרכז המטבח טבון ענק ומרשים.
המנות ברובן מקוריות ומעניינות והמעט שטעמתי היה טעים.
 
הרושם הראשוני היה של מסעדה יקרה ובוודאי יקרה יחסית ל- DNA של חיפה 
מצד שני בבחינה מושכלת המחירים היו ברובם הגדול בסדר והמנה העיקרית שהוזמנה אפילו תומחרה בהגינות יתר.
 
השרות היה נחמד אבל בעיקר מבולגן וכך גם התפריט שהיה בעיקר מבלבל והמלצרים למרות שהסתובבו מסביב לא באמת הועילו או היו נגישים. 
 
העסקית כוללת שלושה מסלולים 
1. מנה ראשונה + שתיה במחיר הראשונה
2. מנה עיקרית + מנה ראשונה + שתיה במחיר העיקרית.
3. עסקית 120 ש"ח לסועד אשר לא ממש הבנתי מה היא מכילה (בכל מקרה פחות רלוונטי לקהל הצהריים החיפאי)
 
שותפי לארוחה הזמין - סטייק צוואר חזיר מהעיקריות וכן תבשיל קישואים ובירה קטנה אשר נכללו כולם ב- 69 ש"ח שעלתה המנה והיתה תמורה מעולה לכסף - סטייק גדול מאוד - להערכתי מעל 300 ג' שנצלה בדייקנות _ תבשיל קישואים עם טחינה ויוגורט שנראה פחות טוב אבל נטרף גם הוא (לא ברור לי להיכן נעלם הלבן של היוגורט) 
 
שותפה אחרת הזמינה - קלמארי בטחינה בעלות של 52 ש"ח מהמנות הראשונות - המנה כללה 4 - 5 חתיכות קלאמרי תחמיץ ועגבניות שרי - ולהערכתי היא תומחרה הרבה גבוה מעבר לשוויה ( 30 ש"ח היה תמחור הוגן יותר למנה הזו) וגם היא לא חוסלה כך שנראה שהיא לא היתה טעימה במיוחד. את הטחינה לא מצאנו. קראתי את הפוסט של חתולית באחד השרשורים כי המנה הזו מוגדרת כמנת הדגל של השף - אם זו מנת הדגל עדיף לדעתי להכנע לכיבוש - והעגבניות שקיבלנו לא היו צלויות כמו שנכתב בתאור המנה.
 
אני הזמנתי - חמין עדשים עם עשבי תבלין בבישול ארוך - 23 ש"ח - של מנה טעימה מאוד שבהחלט מזכירה חמין בטעמה. גם כאן אפשר היה להיות נדיבים הרבה ביותר בכמות העדשים - ולא להסתפק במריחת עדשים. עדשים מטבעם הוא חומר הגלם הפשוט והזול ביותר וקמצנות במנה כזו ברוב המקרים היתה מרחיקה אותי מהמסעדה לצמיתות ובטח היא לא מעידה על מקום שנעים לחזור אליו.
 
הזמנתי גם סוג של סלט שורשים אשר היה אמור לעלות כ- 18 ש"ח אך הוא לא הגיע עד היום - שתי נדנודים למלצרים - יידעו אותנו שהוא כבר מגיע או בשלבי הכנה אחרונים אבל בפועל הוא לא הגיע וגם זכרו לא נראה בחשבון.
 
בנוסף לחם מחמצת נהדר עם קערת מטבלים (טחינה / יוגורט / פלפלים חריפים בתחמיץ) עלה 21 ש"ח - יאמר לזכותם כי הם ככל הנראה מאוד מאוד אמיצים להציע בחיפה לחם בעלות כזו, מצד שני לא היה בשלוש פרוסות הלחם (המעולה) שום דבר שהצדיק מחיר כזה.
 
מסקנה - אין לי מושג. - כמו שכתבתי בכותרת מקום בעיקר מבלבל
מצד אחד המנה העיקרית שהוזמנה היתה טובה ונדיבה ותומחרה בהגינות רבה.
מצד שני, המנות הראשונות / תוספות / לחם שהוזמנו - תומחרו הרבה יותר מידי יקר והוגשו בקמצנות לא נעימה.
 
שורה תחתונה - מקום עם המון פוטנציאל, אשר היום ממש רק את חלקו.
לדעתי הם חייבים לקחת מישהו שיעשה להם סדר במסעדה ככלל - בתפריט, בתמחור ינחה את הצוות קצת יותר טוב ובכלל יעשה את הכיוונון העדין, של מסעדה שרוצה להשאר איתנו עוד הרבה שנים.
 
הבשורה המשמחת - המסעדה היתה מלאה לחלוטין באמצע יום עבודה ובחיפה זה בהחלט נחשב השג.