פורום ביקורת מסעדות
נושא: קפה מרקו  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 20/07/2015 | 23:49
6
716
לדיווח המלא בבלוג
 
הייתי לאחרונה בקפה מרקו, מסעדה איטלקית קטנה ברח' גורדון 39 בתל אביב (ליד דיזנגוף),
המקום לא גדול, ישנם מקומות ישיבה בתוך המסעדה וישנם בחוץ על המדרכה, ישבנו בחוץ, היתה אווירה נהדרת, מאוד נעים לשבת שם בערב. מה שפחות היה נעים אלה 2 דברים בלבד: האוכל והשירות. ואי אפשר שלא לציין את צורת ההגשה האיומה של המנות.
 
תחילה, קיבלתי את התפריטים. אחרי כ-10 דקות קראתי למלצרית ורציתי להזמין. אמרתי לה  שאני רוצה את המנה שבחרתי.
"המנה נגמרה" היתה תגובתה.
ביקשתי מנה אחרת.
"גם היא נגמרה, וגם מנה נוספת". ביקשתי עוד כמה דקות לחשוב עד שאזמין. לא ברור למה אי אפשר היה להגיד בשלב הגשת התפריטים "המנה הזאת והזאת נגמרה"?
 
בכל מקרה למנה ראשונה הזמנו לחם הבית, שתואר בתפריט כ"פוקצ'ה מתנור אבן, עם סלסת עגבנות, שמן זית ובלסמי" (18 שקל): עד כמה שידוע לי ותקנו אותי אם אני טועה, אבל פוקצ'ה היא לחם שטוח. כאן מה שקיבלתי היה לחם קלוי (יותר מדי לדעתי) גדול, ועבה. סתם לחם. לא ממש משהו שמזכיר פוקצ'ה. המטבלים בצד היו שמן זית ובלסמי וממרח עגבניות מיובשות דביק ומתוק מאוד. לא אכלנו ממנו יותר מביס אחד.
 
אחר כך באו עיקריות
פסטה פטריות  (67 שקל)(פסטה לזנייטה טרייה, שמפיניון, פורטובלו, פורצ'יני, מלך היער, שום ושמן זית, גבינת פטה)  היתה המנה הראשונה. המלצרית הגישה את המנה והלכה בלי להגיד כלום. את המנה השניה שהזמנו, לזניה, לא קיבלנו.  אחרי כמה דקות קראתי למלצרית ושאלתי לשלום הלזניה. נעניתי שהמנה כבר יוצאת. היא באמת יצאה תוך כמה דקות. נו שוין. כנראה שלתזמן 2 מנות עיקריות שיוגשו ביחד זה קשה להם מדי. 
בכל מקרה המנה עצמה היתה סבירה, הפסטה עצמה היתה טובה מאוד (אבל לא מסוג לזניטה כפי שרשום בתפריט, אלא לפי חיפוש באינטרנט זה נראה לי כמו דלה קזה. מיותר לציין שאף אחד לא אמר מראש), עשויה אל דנטה, והרוטב היה סביר, אם כי מעט מימי.
על צורת ההגשה של המנה תראו בתמונות- תמונה שווה אלף מילים.
הלזניה (עם בשר, רוטב עגבניות, מוצרלה), היתה סבירה, הבצק בינוני, הרוטב חביב, למעט חלק קטן שהיה שרוף, ובסך הכל מנה חביבה. מה שטוב בלזניה שקשה שהיא תהיה לא טעימה, אבל זו בטח לא היתה לזניה לתפארת לזניות ישראל. את צורת ההגשה אפשר לראות בתמונות, לפחות הם גילו כאן עקביות ובדומה לפסטה, גם את הלזניה הגישו בצורה מזעזעת.
 
על קינוח ויתרנו. הימור גדול מדי. בשורה התחתונה- היה פה מבאס. האוכל היה בינוני, ההגשה איומה, והשירות גרוע, אין מילה אחרת. לא נחזור.