פורום ביקורת מסעדות
נושא: והנה הדיווח שלי על יאמאס  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 23/07/2015 | 18:05
2
393
אחרי ארוחת צהריים היום עם חברה מתחום הכתיבה על אוכל. החברה גרה כמה שנים ביוון כילדה, וטוענת שקשה מאד למצוא אוכל יווני טוב בארץ.
 
ראשית, המסעדה מעוצבת נחמד ונעים. בשעת צהריים, היא היתה חצי ריקה, וקשה
היה למשוך את תשומת הלב של המלצריות כדי לבצע הזמנה. ברקע נוגנה מוזיקה יוונית נעימה, בווליום לא גבוה (אולי למדו משהו מגסטרו).
 
המסעדה מציעה עסקית צהריים, כאשר במחיר מנה עיקרית, אפשר לבחור מנה ראשונה מתוך 5 או 6 מזטים של צהריים. באתר המסעדה מופיע תפריט עסקי של 55 ש"ח, אבל כנראה שכבר לא מגישים אותו.
בסופו של דבר החלטנו להזמין רק ראשונות, וחלקנו אותן בינינו (תיאורי המנות מועתקים מאתר המסעדה):
 
צזיקי יווני אסלי - יוגורט , מלפפונים קצוצים, שמיר, נענע יבשה והמון שמן זית (27). לצזיקי היה איזון טעמים נכון בין היוגורט לעשבי התיבול ושמן הזית, אבל המלפפונים היו קצת קצוצים מדי לטעמי. המנה מוגשת עם פלחי צנוניות שלא ברור מה הקשר שלהם לעניין היווני, אבל היות שאני מאד אוהבת צנוניות, אכלתי אותם בשמחה.  ה"יווניה" שיבחה. אמרתי שהוא מזכיר לי את הטראטור שאבא שלי היה עושה (טוב, כנראה שבימים הקרובים כל דבר יזכיר לי את אבא שלי).
 
דולמה - 3 עלי גפן ממולאים בבשר עגל, אורז עגול, נענע יבשה ומיץ לימון, מוגש על יוגורט ושמן זית (חוייבנו ב- 39 ש"ח ובתפריט באתר מופיע מחיר של 34 ש"ח). עלי גפן שמנמנים, להבדיל מהדוואלי הערבי. המילוי היה רק מאד, ולא הרגשתי בנוכחות האורז הן מבחינת המירקם והן מבחינת הטעם. לעומת זאת, חשנו מתיקות מסויימת שלא היה ברור מאין הגיעה, ולגמרי לא התאימה למנה. זו המנה היחידה שלא חיבבנו והותרנו עלה גפן אחד בצלחת.
 
קציצות פרסה מתובלות באורגנו ופלפל שחור גרוס טרי, מוגש בליווי יוגורט יווני ולימון טרי (39). שוב 3 קציצות שמנמנות וחמימות (לא חמות), טעימות ומטוגנות היטב עם חלק חיצוני פריך ושחום ופנים רך ושוב, מתקתק משהו. הימרנו על בטטה או דלעת, אבל לא הצלחנו להחליט. בכל מקרה, שתיהן לא שייכות לקציצות פרסה יווניות. יחד עם זאת, הקציצות היו טעימות מאד, וקצת לימון ויוגורט הוסיפו להן המון.
 
סלט שוק יווני - המון ירקות מתובלים במיץ לימון , שמן זית ועשבי תבלין ,זיתי טאסוס , זעתר וגבינת פטה (חוייבנו ב- 46 ש"ח ובתפריט באתר מופיע מחיר של 44 ש"ח). הסלט הכיל יותר מדי עלי ארוגולה וקוביות גזר גדולות שלא שייכים לסלט יווני. הוא תובל כהלכה והוגש עם שתי פרוסות פטה, אבל לא היה סלט יווני.
 
שתינו קנקן של אוזו רוזטה שהספיק ל- 4 כוסות נמוכות (בחשבון חוייבנו ב- 46 ש"ח ובתפריט באתר מופיע מחיר של 43 ש"ח), ובסך הכל שילמנו 243 ש"ח כולל שירות.
 
בסך הכל ארוחה חביבה, אבל לטעמי VFM נמוך (39 ש"ח ל- 3 קציצות או 3 עלי גפן?). לא אהבתי את חוסר ההתאמה בין התפריט באתר לבין החיוב בחשבון. איני זוכרת מה היו מחירי המנות בתפריט שקיבלנו במסעדה.
 
הייתי שמחה אילו המנות היו יותר נאמנות למטבח היווני.