פורום ביקורת מסעדות
נושא: המזללה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 12/08/2015 | 11:37
9
1408
האחים הקטנים הגיעו לגיל 22, זה מדהים בהתחשב בעובדה שרק אתמול הם היו בני שנה ועם הרבה מאוד תלתלים על הראש. העובדה הזו, בשילוב עם העובדה שאחד מהם עומד להשתחרר משירות קבע בעוד מספר ימים הובילה אותנו לחגוג להם במזללה.
 
היינו שלושה אחים, הבחור וחברה של אחד האחים. נעדר אח נוסף שברגע האחרון לא יכול היה להצטרף. הזמנו מקום לשעה 19:00 ונאמר בעת ההזמנה שהשולחן שלנו עד השעה 21:30.
 
המלצר ששירת אותנו, דניאל, היה מקסים וקשוב, הפריד בין המנות השונות ודאג לעדכן אותנו בזמן ההוצאה שלהן כך שנוכל לאכול בנוחות. הוא ידע להמליץ לנו על היין ובסך הכל עשה עבודה טובה מאוד.
 
את כל המנות חלקנו, למרות שחלקן פחות מתאימות לחלוקה.
- "הקובנה של צביה" אפויה בסמנה, עגבניות גריל מרוסקות ופלפל ירוק חריף - מנה מושחתת וטעימה. קצת מצטערת שלא השארתי אותה לניגוב המנות האחרות אבל הייתה כל כך טעימה שחוסלה מיד.
- קרואסון "בולונג'רי", מוח עגל, טבחה של עגבניות, פלפלים וחצילים מעושנים, תפו"א ראטה, לימונים כבושים, ביצה קשה וכוסברה - עד אתמול נעדרתי מהמסעדה כשלוש שנים והמנה מעט שונתה מאז הפעם האחרונה שאכלתי אותה. הפעם, במקום קרואסון אחד גדול הגיעו שני קרואסונים קטנים, זה דווקא הקל על חלוקת המנה. לבחור זו הייתה פעם ראשונה שהוא אכל מוח ובסך הכל הוא נהנה. אישית, אחת המנות האהובות עלי.
- "ציזיקי ים", טרטר דג ים, סלט בורגול וירוקים ביוזו, קרם חציל לבן, ציזיקי ירוק, שקד טבעי. בחיי שאני לא יודעת מה הם עושים שם לבורגול אבל זה הבורגול הטוב ביותר שאכלתי בחיי. הם הצליחו להפוך אותו לירוק, כנראה בזכות קרם הירוקים והיה נגיס ונעים. הדג היה פרידה והורגשה הטריות שלה. אחד האחים טען שהוא קצת נבלע לו בטעמים האחרים.
- ניחוחות טיחואנה, שפונדרה טלה, קרם פריחולס וצ'יפוטלה, עגבניות שרי, בצל גריל, תפוח אדמה, כרוב מעושן, ליה, בצל קריספי, בוטנים, נענע, ויניגרט הבנרו וליים, יוגורט, טורטיות - במקור המנה מגיעה עם טורטייה אחת אבל המלצר דאג שיוציאו לנו עוד טורטיות בשביל החלוקה. המנה מצויינת אבל אותו אח מהמנה הקודמת טען שאצלם במסעדה השפונדרה טלה מוצלחת יותר. בעיני, תפו"א היו השיחוק האמיתי במנה.
 - 
"באן ים יבשה", סלמון/ סקלופיני, חסה מעושנת, שאלוט, רוטב צדפות, דבש וקרם פרש, כוסברה, צ'ילי - בחרנו עם סלמון. המנה מגיעה כשלוש לחמניות מאודות. למען האמת לקחנו את המנה הזו בסיבוב השני. הסלמון חרוך ונפלא, רק חבל שהוא עשוי לגמרי, אני אוהבת את הסלמון שלי מדיום ואף פחות. מה שכן, האח ציין, ובצדק גמור, שישראלים מעדיפים את הסלמון שלהם עשוי לגמרי ולכן הגיוני שזו הסיבה שהוא הגיע ככה. בכל זאת, הוא היה טעים, רך, לא יבש ונפלא.
 
מתפריט המיוחדים:
 - קובנה בורגר - המבורגר מושחת וטעים במיוחד שהוגש בתוך קובנה עם כבד אווז וביצת עין מעל. הוא הוגש עם צ'יפס מהזן העבה ורמולד צלפים. הצ'יפס היה באמת מדהים. בכלל, מנה שהייתי אוכלת לבד לבד לבד.
- מעורב מזללה - שתי פיתות קטנות שהגיעו עם מעורב שהורכב מחלקי אווז שונים, חלקם פנים וחלקם לא. בצל סגול כבוש ובצד תפו"א מצופים ומטוגנים שהייתי מוכנה לאכול דלי שלם רק שלהם. המנה הזו הוזמנה פעמיים.
 
קינוחים:
 - ברולה שוקולד קרמל -  תאנים מזוגגות, קציפת שוקו פטל, שטרוייזל וניל, ספוג שוקולד, שוקולד פלקסי,  מיקרו בזיליקום - המנה הגיעה עם אפקטים של חנקן נוזלי והייתה מאוד מרשימה וטעימה, אבל בעיני, הקינוח הפחות מוצלח מאלו שהזמנו.
חופי טולום -  אצבע שוקולד, סלסת מנגו, צ'ילי, בוטנים, כוסברה, קולי כוסברה, תירס קריספי, קרמבל קפה סורבה מנגו - חובבות השוקולד בשולחן אהבו את המנה מאוד. בעיני, מדובר בטעמים שמחים ונעימים בפה, מנה מרעננת מאוד ומוצלחת. הבנים ציינו שקצת כבד להם השוקולד.
קיץ במילנו -  קרם אשכוליות קמפרי, משמש אוזבקי, קרמבל יוגורט, סוכריות קופצות, קציפת ריויון,  טויל טפיוקה, סורבה גויבה. בעיני הקינוח של הערב. מגיע, מה שנראה כמו ערימת קצפת אבל הוא בעצם קציפת רוויון ועליו טוויל שעשוי מטפיוקה אבל כשפותחים אותו נגלים עושר של טעמים - הקמפרי, הגויבה, הקרמבל יוגורט הכל עבדו נפלא זה עם זה. הסכמנו שזה היה הקינוח המנצח. רק הבחור חשב שהקמפארי היה לו חזק מדי.
 
התלבטנו בנוגע לקינוח רביעי, המלצר שכנע אותנו לקחת שלושה רק כדי להוציא לנו קינוח רביעי:
קסטה -  עוגיות שוקולד צ'יפס, גלידת נוגט וקציפת קרמל. מנה שכבר אכלתי בעבר, היא טעימה אבל יחסית כבדה. החלק הטעים ביותר בה זו קציפת הקרמל.
 
שתינו שני בקבוקים של פינו נואר 11' שהיה אחד מהיינות שהם הציעו במסגרת ספיישל בורגון והיה נעים ותוספת נהדרת לארוחה הנפלאה הזו.
 
סך הכל קצת פחות מ 1200 לפני.