פורום ביקורת מסעדות
נושא: עדכון אמצע שבוע של אוגוסט + ביקורת על פושון  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 26/08/2015 | 10:39
2
477
למרות שמדובר בחודש אוגוסט, בין 16:00-19:00 נחמד מאוד בשרונה מרקט ולא עמוס.
מ-19:00 נהיה בלתי נסבל.
 
לא הספיקה לנו אווירת חו"ל במרקט ורצינו בפרט פיסה מפריז, לכן יצאנו מהמרקט ועברנו לפושון. מה אגיד - אכזבה גדולה. המגוון מאוד מצומצם ובעיקר הכל מרגיש דביק ומלוכלך.
המדים המצחיקים של הצוות (המארחות בצעיף ורוד, המלצריות בסינור ורוד, המלצרים בסינור שחור עם פס ורוד, צוות הבר בשחור עם עניבה ורודה. נשמע כמו בחירות של כלות: שמלה לבנה עם סרט בורדו ומפיות בבורדו וגם הפרחים בבורדו וההזמנה וכו' וכו'. אה, כן: בפושון גם השולחנות ורודים וגם שקיות הסוכר.) כל אלו לא הפריעו כמו ההתנהגות הישראלית - צ'פחות ודחיפות ידידותיות בין המלצרים באווירת שכונה, ומלצריות שמסתובבות באופנה העכשווית - טייץ בתפקיד מכנסיים. איכשהוא זה עובר לפחות עם סינור. לפחות אחת מהמארחות היתה לבושה בשמלה קטנה שחורה, אלגנטית, רפויה, מתנפנפת ומושלמת והחזירה לי לרגע את אווירת פריז.
באמצע שהיינו שם התקיים תדרוך מלצרים, אחראי המשמרת (כנראה) אסף את הצוות והוציא את רובו לפגישה בחוץ. דרך החלונות נראה שהוא נוזף בהם יותר מאשר מסביר ומתדרך. התכווצתי בשביל המלצרים.
השולחנות ערוכים לארוחה קלה עם סכו"ם שנח בתוך צלחת מלבנית. ביקשנו רק קינוח, המלצרית באה וערכה סכו"ם חדש על מפית חדשה, ולאחר ששמה אותו לקחה את הסכו"ם שנח על השולחן ואת הצלחת. כלי האוכל נראים באותו גודל (אולי הבדל של מילימטר בגודל, למה לא מזלג קינוחים בעצם?) כך שההחלטה הזאת לערוך מראש ולהחליף סכו"ם בעיקר מתמיהה.
ישבנו והזמנו לשולחן שני קינוחים. הם מגיעים על גבי צלחת מלבנית למרכז השולחן, כאילו לחלוקה. ומה אם לא מתחשק לנו לחלוק? ולמה שנפיל פירורים על השולחן עד שהקינוח יגיע לפה שלנו? מה עם צלחת לכל אחד? מה על צלחות אישיות שבהן נחים הקינוחים? עוד החלטה תמוהה. גם בשולחנות לידנו הקינוחים הגיעו כך.
אבל מה שהכי התמיה הוא חוסר הניקיון במקום חדש כזה, בוודאי ובוודאי בהשוואה לשרונה מרקט עצמו (פושון יושבים בחנות נפרדת שהכניסה אליה מבחוץ, יש להם גם דוכן בשוק שטרם פועל נכון לאתמול). מהמקום בו ישבנו היה ניתן לראות את עמדת הבר, עם מלא דברים שעמדו על הרצפה, כולל ג'ריקן מיץ. הבר היה מבולגן ולא נקי. ארנק התשלום שמוגש דביק ולא נעים. מלצר הסתובב בסינר מלוכלך מאוד. השירותים גם אינם מופת של ניקיון, מגבות ידיים אישיות דווקא יש שם.
הכל בפושון העיד שהמקום מכוון גבוה ונופל במקומות של החלטיות וביצוע שאינם מתאימים כלל לטייפקאסט שהוא מנסה להיות. בפרט במקום שמעוצב בסגנון מודרני עם מיעוט פריטים, חייב להיות ניקיון. במקום שבו יש עומס פריטים או עניין עיצובי, העיניים משוטטות למקומות אחרים.
הקינוחים, כמעט שכחתי - טעימים אך לא נפלנו מהתלהבות. העלים של המילפיי עברו אפיית יתר.
לא התאפקתי והערתי למארחת על הניקיון. היא מיד העבירה את ההערה לבר. נקווה שמשהו ישתפר שם.