פורום ביקורת מסעדות
נושא: השרונה מרקט  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 27/08/2015 | 00:52
4
582
לפני שהגענו למתחם שרונה עצמו קפצנו לגלידריה חדשה, בוזה היא גלידריה מהצפון בבעלות יהודית-ערבית והיא פתחה עכשיו סניף בת"א.
יש שם מבחר גדול של סורבטים (הליצ'י ממולץ ע"י עובדי המקום פה אחד) וגלידות שמנת. אנחנו בחרנו בשוקולד חמאת בוטנים לאחר התלבטויות וטעימות רבות.
אל תחשבו אפילו על לוותר על גביעי הגלידה, הם האטרקציה המרכזית בכל הסיפור. גביעים עבים בעבודת יד בטעמים של שוקולד מלוח או קינמון ותבלינים.
השרונה מרקט עצמו בנוי כשדרה מרכזית שלאורכה פרוסות חנויות. במרכז השדרה עומדים דוכנים שחוצצים בין שני צידי השדרה. מבנה זה מאפשר בהליכה אחת הלוך וחזור לדגום את כל החנויות, אין (מלבד אחת) התפצלויות, מפלסים ושאר קונספטים מבלבלים. החיסרון בבנייה הטורית הוא שכאשר ישנה צפיפות של קהל נוצרים פקקים. תוספת של מטר אחד ברוחב היתה נותנת הרגשה יותר מרווחת.
מה אכלנו שם:
במעדניית סרדיניה אכלנו מנות טאפאס של מוצרי המקום על לחמים. את הדג מלוח על באגט פשוט הכריחו אותנו לאכול (זה באמת היה הכי מוצלח), היה גם כתף בקר על לחם שחור וסלמון מעושן במיני קרואסון. מחיר כל מנה חמישה שקלים ובעינינו זהו קונספט מוצלח המאפשר לאכול מדגם מייצג ולהשאיר מקום בבטן גם לדברים אחרים.
ה ניו יורק דלי מרקט מתמחה בכריכים בהשראת מעדניה ניו יורקית. מהמטבח נפוצו ריחות מבטיחים ואנחנו הלכנו על המנה הנושאת את שם המקום: כריך עם קורנביף, חרדל תותים, איולי ועלים. הבשר היה חתוך לחתיכות קטנות ונוחות ללעיסה, בעל טעמים עמוקים של עישון, מזכיר נקניקיות בעבודת יד. מומלץ ביותר.
ב ביירן מרקט אכלנו נקניקיית בקר ואמנטל שהוגשה בלחמניה מעט פרצלית ועם כרוב כבוש. היה טעים ועושה חשק לחזור ולנסות את הנקניקיות האחרות מהמגוון. נראה שזהו כרגע הדוכן הפופולרי ביותר, דבר שהפך את חוויית התור ללא נעימה בכלל.
שמחנו למצוא שם את איקה שוקולד שמייצרת פרלינים איכותיים, קנינו ואכלנו על המקום פרלינים בטעם: ארל גריי, זעתר (זה עובד), פולי קקאו והקראנץ' (שזה כמו הקינדר בואנו האידאלי).
עוד מקום ששמחנו שנמצא היא מאפיית לחמים , שם קינחנו בעוגת שמרים-פרג מצויינת המכילה מלית עבה מאוד של פרג עם עטיפה דקה של בצק שמרים שחום ואת עוגיות הבית שלהם עם ריבה ומרציפן (מדהים). בזמן ההמתנה בתור אכלנו בערך רוגעלך שלם מסלסילת הטעימות...
סיימנו את היום הארוך בישיבה בחוץ במדשאות מתחם השרונה עצמו יחד עם כוס בירה מ הביר מרקט שמוכר בירות בוטיק ישראליות. ישנו מגוון גדול מאוד של בקבוקים ומהחבית יש מבחר מתחלף שמוצג על מסך אלקטרוני.
עוד מקומות ראויים לציון שהיינו מנסים לולא הנדלן המוגבל בקיבתנו:
- הדוכן של פורל הדן שמגיש כריכים של דגים.
- FISHOP: דוכן דגים ופירות ים שעוד לא ראינו כמותו בארץ. ניתן גם לאכול במקום מנות דגים מהירות, רובן על הפלאנצ'ה.
- אראייס של ה- meat market.
- מאפיית לה פרינה שמוכרת לחמים ומאפים איטלקיים.
- דוכנים של חנויות ירושלמיות אהובות: באשר פרומג'רי, מעדני צידקיהו וממלכת החלבה.
- לצערנו לא יצא לנו להיכנס לפושון בשל חוסר המקצועיות של מארחות המקום שלא מיודעות לגבי שעות הפתיחה/סגירה. בכלל, נראה שבסניף המרכזי של הרשת היוקרתית לא היו מרוצים אם היו רואים את האווירה שמושרית על ידי אנשי הצוות.