פורום ביקורת מסעדות
נושא: Trattoria Al Goloso, פיאצה ארמרינה (ליד וילה רומנה)  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 30/08/2015 | 00:18
184
את היום האחרון בסיציליה ניצלנו לביקור בוילה רומנה. אתר מרשים מאד של פסיפסים מדהימים שהשתמרו מראשית הספירה.
 
היה שווה את ההשקעה, שבאמת היתה גדולה, תודות לאחד הגשרים של האוטוסטרדה הראשית של סיציליה, כביש פלרמו קטניה, שקרס לפני ארבעה חודשים ואילץ את תושבי סיציליה לעשות בין הרים ובין סלעים למשך כמה שנים טובות. עשרים קמ של אוטוסטרדה שהפכו לסעוט מתפתל של ארבעים דקות.
 
מי שמבקר באי -  שימו לב לעניין הזה בתכנון שלכם. גוגל מפ לוקח את זה בחשבון, תוכנות ניווט אחרות - לא תמיד.
 
אחרי הביקור באתר חשבנו לאכול במסעדה מומלצת בשם אל פוגר, אבל גם הם היו בפגרת אוגוסט ולכן החלפנו את אל פוגר המעונבת בטרטוריה מקומית בשם גולוסו. 
 
ראשון בצהרים. הקהל ברובו תושבי הסביבה שבאו לצהרים של שבת. מטבח פתוח. אוירה נחמדה. אהבתי מה שהם עשו עם הקירות של המסעדה (יש צילום). לתשומת ליבו של אורי בורי... משהו שאפשר לעשות עם קירות עירומים.
 
פתחנו עם צלחת אנטיפסטי הבית. מבחר נחמד. קצת גבינות. קצת חציל. אפילו שתי פשטידות. שום דבר לא אקסטרה מיוחד, אבל מאד ביתי.
 
המנות האחרות המשיכו את אותו הקו עם הידרדרות קלה בטעם.
 
סקלופיני ברוטב מרסלה. המנה הלא מוצלחת. בשר צמיגי. רוטב שאמור להיות מתקתק היה לא מספיק מתוק ולא מספיק מלוח. אפרופו טריפ אדבייזר, אחת הביקורות היחידות שם שלא מפליגות בשבחי המקום התייחסה בדיוק לבשר של המנה הזו וכתבה עליו בול אותו דבר. 
 
המנה של האישה הוגדרה כסטייק בקר עם גבינה, שינקן ותרד. הכל מסביב היה בסדר חוץ מהבשר שהרגיש בדיוק כמו במנה של הסקלופיני. דק וקשה.
 
המנה שלי: ארנבת עם זיתים וירקות. מזכיר מאד עוף עם זיתים שמכינים בבית. מנה ביתית סבירה מאד, במיוחד אהבתי את התוספת של הירקות, משהו שמאד חסר לי בכל הארוחות האחרות. דוקא האישה פחות אהבה.
 
רוב הביקורות באדבייזר (8 מתוך 48) מתייחסות לפסטה. יכול להיות שפסטה הם יודעים לעשות. אבל אי אפשר לבחון מסעדה רק על סמך הפרימי. במבחן של מנות הבשר מדובר על מסעדה ברמת בישול ביתי ממוצעת מינוס.