פורום ביקורת מסעדות
נושא: פאנארייה, בשיט לסטרומבולי  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 30/08/2015 | 00:23
201
האי סטרומבולי מפרנס תעשיה שלמה של תיירות. האטרקציה לצפות בהר געש פעיל מושכת המוני תיירים שמספקים פרנסה לערי הנמל שבסביבה. מלונות. מסעדות. וכמובן חברות הספנות.
 
מיני קרוז אופייני יוצר בצהרים ממילאזו. עוצר בפאנארייה לשעתיים. מגיע לסטרומבולי אחר הצהרים. בערב הספינה מפליגה שוב לנקודה ממנה אפשר לראות את האפקט הגעשי. ואז חזרה למילאזו
 
ההר היה קצת קמצני בערב שאנחנו שטנו ולמרות זאת החווייה היתה נחמדה. יש משהו בלהתפלל לכוחות הטבע שיעשו את השואו היומי. חוץ מזה גם הקטע בין פאנאריה לסטרומבולי מספק נופי ים מופלאים.
 
את השהייה בפאנארייה ניצלנו לארוחת צהרים. בעוונותינו לא רשמנו אפילו את שם המסעדה אבל כשיורדיפ מהספינה היא מצד ימין של הדק ועולים אליה במדרגות
 
לא ציפינו לכלום במקום כל כך תיירותי אבל באופן מפתיע זו לא היתה ארוחת נפל.
 
אמנם את הפסטה א-לה נורמה של אריצה לא היה להם סיכוי לשחזר והגירסה שלהם למנה היתה חיוורת מאד.
 
אבל מנת דג ומעליה סלייסים של תפוחי אדמה הפתיעה לטובה בעדינות הטעמים שלה.
 
מנה נוספת - פסטה עבה עם סרדינים וזרעי כמון סיפקה גם כן את הסחורה. בהתחלה היה לי קצת קשה להסתגל לרעיון של מנת פסטה "יבשה", ללא כל רוטב. בארץ בכל זאת התרגלנו שפסטה ורוטב זה שילוב הכרחי.
 
אבל אחרי כמה ביסים התרגלתי לרעיון והבנתי את ההגיון שכל רוטב, אפילו אם זה סתם שמן זית, היה גונב מהמנה את שילוב הטעמים המוצלח בין הסרדינים לזרעי הכמון.
 
הפרופורציה בין המרכיבים היתה מאד נכונה ורק חבל שהקטנה השתלטה על המנה המוצלחת הזו והותירה אותי עם הנורמה.
 
ממש חבל שלא רשמנו את השם  של המקום. זה גם בגלל שהיינו בלחץ למצוא מקום לפני שהכל יתמלא וגם בגלל שבאמת לא חשבנו שייצא משהו מוצלח מהארוחה שם, וזה עדיין מפתיע אותי כשאני נזכר בזה אבל בדיעבד זו היתה אחת משלוש הארוחות המוצלחות שלנו בסיציליה.
 
גם המחיר היה סביר, סביבות השבעים יורו כולל שתיה וקופרטו. אם אתם עושים את השיט - קחו בחשבון כאופציה מאד סבירה באיזור עם מבחר דליל מאד.