פורום ביקורת מסעדות
נושא: ארוחת יומולדת לילד בן 89 בגרקו...  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 16/09/2015 | 22:22
537
אבא של גיסתי חגג ביום ב' יום הולדת 89 - בראש השנה. הבחור אוהב את החיים הטובים והתחשק לו לחגוג במסעדה תל אביבית טובה. גרקו נבחרה...
הוזמנו מקומות מראש לארוחת צהרי חג בגרקו. היינו 15 וחולקנו בתיאום מראש ל-2 שולחנות בפנים. זה עדיף כמובן על ישיבה בחוץ בחום ובלחות של הצהריים.
אכלנו המון. שתינו אוזו. היה שמח ומוצלח מאד. 
חלקנו לא מעט מנות ראשונות וכל אחד הזמין מנה עיקרית לעצמו. כמעט הכל היה מוצלח וטעים. אוכל יווני פשוט למדי, עשוי היטב, טעים, נדיב. לא צריך הרבה יותר מזה. 
המסעדה הייתה מלאה. היה מעט צפוף, אבל איכשהו הצפיפות פחות מפריעה במקום כמו גרקו, עם האווירה היוונית-ים תיכונית השמחה והקלילה. 
המנות המצטיינות:
בין הראשונות:
פאבה - "החומוס היווני" - קרם אפונה צהובה חלק וטעים מאד. אנחנו אכלנו את הפאבה הרגילה ללא התוספות. 46 ש"ח. 
מאפה 12 האלים - מאפה פילו במילוי גבינת פטה עם רוטב של דבש. 48 ש"ח. מנה מפתיעה וטעימה מאד. קצת חששתי מהשילוב של פטה מלוחה ודבש, אבל זה היה מוצלח ביותר. יודעים כאן לאזן את הניגודים יפה.
גאוורוס - בייבי אנשובי מטוגנים וקראנצ'יים עם מלח, אורגנו ולימון. מנה פשוטה ונפלאה. מנת חטיף אולטימטיבית שקשה להפסיק לנשנש אותה. מי שאוהב אנשובי יתענג. העלות 48 ש"ח.
מנות עיקריות מצטיינות:
מוסקה - קלאסיקה יוונית (או טורקית - תלוי את מי שואלים). מנה מצוינת. אחת המוסקות היותר טעימות שטעמתי כאן במסעדה. אוכל מנחם ביתי במיטבו. עלתה 68 ש"ח.
גירוס עגל וכבש (64 ש"ח) - עם פיתה יוונית, עגבניה שרופה ומטבלים. זו המנה שאני חיסלתי בתאווה גדולה. בעצם שווארמה יוונית. בשר נהדר, עסיסי אבל לא שומני. כיף גדול.
היו עוד מנות שעל כולן אני מרחיב בבלוג שלי.
קינוחים נאכלו ברובם בג'לטריה הסמוכה. כמה מאיתנו בכל זאת נשארו לנסות קינוחים מקומיים של גרקו, וטוב עשינו. יש קינוח אחד שמבחינתי היה ההפתעה הנעימה בארוחה: קיימאקי - גלידת יוגורט עיזים עם סירופ פטל ושקדים קלויים. (38 ש"ח). קינוח פשוט מעולה. קודם כל הוא ענק. יכול להספיק בכיף ל-3 סועדים. הגלידה נפלאה. מרקם חלק. טעם חמצמץ מתקתק נהדר. שילוב מעולה עם סירופ הפטל. עונג של קינוח. 
בשורה תחתונה הייתה ארוחה טובה מאד. זו פשוט אחלה מסעדה. אוכל לא מסובך, כיפי וטעים מאד. שירות טוב וחביב. מקום שמח. אולי לא אידיאלי לפגישת עסקים חשובה או לדייט רומנטי, אבל לחגיגה משפחתית הוא כנראה אחד הטובים במחוזותינו.
כרגיל קצת יותר פרטים אצלי בבלוג: 
http://processing-food.blogspot.co.il/2015/09/blog...