פורום ביקורת מסעדות
נושא: קצת על שרונה מרקט  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 17/09/2015 | 17:11
21
1539
היינו בשישי שעבר. הגענו מוקדם (9:30) וחנינו בחניון המקורה (12 ש"ח שעתיים ראשונות). להגעה המוקדמת יש את היתרון שהשוק לא מפוצץ באנשים. מצד שני חלק מהמקומות עדין לא ממש פתוחים בשעה הזאת. אבל לפחות ההתחלה רגועה יחסית ואפשר לראות שככל שמתמלא שם יותר הדוכנים מתחילים להיות הרבה פחות אפקטיבים ונראה לי שכמספר האנשים עובר מספר מסויים כל העסק שם קורס ואז אנשים חוזרים משם מתוסכלים ומעוצבנים. רצוי להשתדל להמנע משעות העומס שם (אולי שיתקינו מצלמת אינטרנט )
 
מבחינת דברים "מיוחדים" השוק מרגיש יותר גדול ועשיר מהשוק בנמל תל אביב, שעולה עליו רק במבחר של ירקות טריים שממילא לא בשביל זה אנחנו מגיעים לשם.
 
מהדוכנים של האוכל אכלנו נקניקיה מעולה בבאיירן (זאת עם הגבינות, שכחתי את שמה). דוכן מאד מוצלח. נישנשנו גם שני סלטים מ-fishop שהיו ככה ככה ולא הצדיקו את היותר מדי זמן שבילינו שם עד שהתפנו אלינו.
 
מהדוכן המושמץ של פושון לקחנו שני אקלרים. אהבתי במיוחד אקלר אגוזי לוז שהיה טוב מאד. האישה בחרה גם שני מקרונים ויצאה רק עם 50% הצלחה. מקרון פירות יער היה עם מילוי בטעם חמוץ מאד לא נעים. אבל גם ככה אני לא כזה מת עם מקרונים כך שלא יודע עד כמה דעתי בנושא רלוונטית.
 
מהחנויות הכי מקורית שם היא פום פאס, חנות של שמנים, ליקרים וכל מיני חומצים כמו בלסמי בכל מיני טעמים. בלסמי תפוח שהאישה בחרה דווח כמשביח סלט רציני. עוד חנות שמוכרת מירושלים היא ממלכת החלבה. טעמנו כמה ולקחנו אחת להורים כך שאני לא יודע איך היא. מהחלבות לקחנו בטעם בננה - מאד מיוחד.
 
ליין נחמד שיש שם את החנות של הטייסטינג רום שאפשר לטעום על המקום ולא לקנות על עיוור. חבל רק שהפעם זה היה יין בשביל ארוחת החג והיינות שהיו לטעימה היו מעבר לתקציב ששווה להשקיע על המשפחה לא מעריכת היין שלנו. בסופו של דבר לקחנו בקבוק מהבלנד של הטייסטינג רום עצמם, שהיה נחמד מאד בחנות אבל חומצי מאד בבית. לא יודע אם היה הבדל בשנתון ממה שטעמנו או שהיין שלנו לא קיבל מספיק זמן להתאוורר בכל מקרה הוא אכזב אותנו בארוחת החג. פעם הבאה נקנה שם יין לעצמנו ואז התקציב יוכל להיות יותר גדול, אבל בכל מקרה בבר של הטייסטינג רום שנמצא לא יותר מדי רחוק מהשוק יש מבחר הרבה יותר רציני אז למי שיש כח - עדיף ללכת לבחור שם.
 
כל עוד לא נהיה צפוף מדי - המקום מרגיש מאד חו"ל. אי אפשר להשוות אותו לשוק עם מסורת של שנים כמו הבוקריה שיש בו גם המון סחורה טריה ולא רק "מהונדסת" ואי אפשר להשוות את המבחר שם למקום כמו איטלי ששם מכל פסטה יש 50 סוגים, אבל כמקום להצטיידות לקראת ארוחה שמכינים בבית יש שם לא מעט אופציות החל מפסטה טריה (אותו דוכן כמו בתל אביב) נקניקיות של באירן (הם מוכרים גם להכנה בבית) פירות ים (אפילו ביותר ממקום אחד) וכן הלאה.
 
כך שבשבילנו שגרים במרחק קצרצר משם, ובהנחה שהחניון התת קרקעי ימשיך לתפקד בצורה סבירה - זה מקום שבהחלט נותן פייט טוב לשוק הנמל.