פורום ביקורת מסעדות
נושא: עסקית בסנטיאגו, רמת החייל  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 20/09/2015 | 10:25
8
1237
מסעדה חדשה יחסית שהוקמה במקום ברלוסקוני שנסגר. על פי ההגדרה הרשמית - "מסעדת דגים ופירות ים". בפועל, ובעיקר בעסקית, קצת מזה וקצת מזה, כמו לא מעט מסעדות שהזהות שלהן לא ממש ברורה.
 
כמות המנות שהן לא מנות ים היא באותו סדר גודל כמו כמות המנות של סקציית הים בתפריט, וביניהן גם מנות כמו צ'יקן טנדורי או פסטה ציידים עם נתחי בשר שהן קצת מעבר למנות הרגילות של "לצאת ידי חובת מי שלא אוכל דגים" שנהוגות במסעדות של ים.
 
אבל מבחינת העיסקית זה דווקא יתרון, כי למסעדה שהיא על טהרת הים נטו סביר להניח שלא הייתי מגיע עם הרכב הכוחות שיש לי בעבודה.
 
מחירי העיסקיות בין 59 ל-79 שקלים. הן כוללות ראשונה ועיקרית. תן ביס מקבלים + הנחה. בירות שליש - תוספת עשרה שקלים.
 
מהראשונות אכלתי שם סלט עגבניות שוק. משעשעת תוספת המילה שוק כדי להוסיף "כבוד" למנה. לאיזה שוק הם בדיוק קופצים שם ברמת החייל לא ברור. כשיפתחו את שוק האיכרים בנובמבר של איזו שנה אולי תהיה הצדקה למילה הזו.
 
בינתיים מדובר בסלט שרחוק מאד מהסלט המיתולוגי של הרברט סמואל ולהבדיל ממנו לא מדובר על כמה סוגים של עגבניות במצבי צבירה שונים אלא בחתיכות של עגבניות. קצת בצל סגול. קצת רוטב חמצמץ. למעלה חתיכת גבינה. סך הכל סלט מאד בסיסי אבל מרענן ועושה את העבודה. שנאמר אם אין ציפיות אז גם אין אכזבות.
 
מהעיקריות טעמתי שם שתים.
 
האחת שווארמה (גירוס) דגים. מוגשת על פיתה עם ציזיקי וקצת עגבניות. הניסיון לקחת דג במקום בשר כבש, ולהציף אותו בתבלינים כדי שירגיש כמו שוואמרה - לא עבר בהצלחה לטעמי. גם אצל אחרים שניסו את המנה לא היתה התלהבות יתר. אלו שהיו פחות סלחניים עם המנה חשבו כמוני שהצירוף של הדג והתבלינים הוא מוזר ובכלל של כל החיבור הזה ביחד ראוי למחשבה מחודשת.
 
מנה נוספת שניסיתי שם - שרימפס מוקפצים במחבת ברוטב קארי ירוק וקרם קוקוס היתה מוצלחת. השרימפס אולי לא היו מהטופ של הטופ אבל היו בהחלט סבירים לעיסקית של 69. הרוטב היה מאד כיפי. תפוח אדמה מדורה שהוגש על המחבת הסתדר טוב עם המנה. ורק חבל שלא הוגש לחם כדי לנגב את הרוטב המפנק. אפילו לחם לבן פשוט כמו שמגישים במסעדות פועלים היה מצליח לסיים לי את המנה הזו בניגוב מנצח.
 
בוטום ליין - גם מחירי העיסקיות היחסית גבוהים וגם היצע האוכל שם הופכים את סנטיאגו למשהו שהוא פחות יום יומי ויותר מקום לפעם ב... בשבילי.
 
ככזה, יש שם מנות לא רעות בכלל לצד מנות מקושקשות מדי כמו הגירוס. הרבה שם תלוי בבחירה אבל באופן כללי, ולהבדיל מלא מעט מסעדות באזור, אני לא פוסל אותם לנסיונות נוספים.