פורום ביקורת מסעדות
נושא: ברצלונה - תקציר (ממש ארוך  לצפיה בהודעה המקורית!!)
תאריך: 27/09/2015 | 17:04
10
1115
 4 ימים בברצלונה המדהימה. התקציר יהיה קולינרי כי זהו הפורום, אך חייבת להוסיף שזו עיר נפלאה, מלאה באטרקציות ששווה לבקר בהן, מלאה בארכיטקטורה המיוחדת של גאודי, השכונות היפות עם פסאג'ים קטנים עם אופי, המון כיכרות שכונתיות יפהיפיות, חנויות מיוחדות, אטלייה למינהם, וברים מצויינים. ועם זאת עיר חוף, נמל יפיפה, אנשים עם חיוך, ואווירה של פסטיבל.
הרגשנו מאד בטוח להסתובב בכל שעות היממה, שלא כמו פריז, אמסטרדם או לונדון בהן ההרגשה כבר מזמן שונה....
 
ועכשיו לתקציר:
 
אכלנו גם במסעדות שמגישות הכל, וגם בכאלו שמתמחות באוכל טבעוני \ ירקות.
 
נתחיל בלא ולא - 
אל תתפתו אף פעם לשבת במקום שבו יש הרבה תיירים....זה כאילו חוק ברור, אבל אנחנו מצאנו את עצמנו ממש רעבים (תכנון לקוי של סדר היום....) באזור מתוייר ולמרות שידענו שאסור נכנסנו למלכודת תיירים. איום.
המחירים בשמיים, פאייה פירות ים ב 30 יורו, עם שני מולים קפואים, מיני שרימפס אחד (בטח מאותה שקית) והמון סויה. כן, סויה. לא ייאומן! היה רע לתפארת לפי השני. הוא כמובן לא סיים, ז"א איזה סיים, הוא אפילו לא התחיל...כף מזה הספיקה לו. גם מנת הירקות בגריל שאני לקחתי (21 יורו) הייתה טפלה, הירקות כנראה לוקטו בקייץ הקודם, וכמות של מלח אטלנטי פוזרה על הכל בנדיבות, כך שאפילו עם המלח העדין הזה, המנה הייתה מלוחה להחריד.
לא זוכרת את השם, זה באזור הנמל.
 
ועכשיו להמלצות:
 
Esmaca
מסעדה שנמצאת בדירה (קומה שניה) שהיא מרכז שלם לטבעונות, רו-פוד ופרוביוטיקה. קונספט המסעדה שונה מהרגיל. בדלפק הכניסה מקבלים טופס ובו הסבר על המקום ואת האופציות מהן ניתן לבחור כאשר הפורמולה היא מנה ראשונה+מנה עיקרית+2 תוספות+קינוח ותה צמחים. יושבים סביב שולחן אחד מרכזי (כזה של סדנאות בישול...), והטבחית קוראת לך לאסוף את האוכל כשהוא מוכן. המקום מואר, נעים, האווירה נוחה ומרגיש קצת כמו להיות אורחים בבית של מישהו...אינטימי משהו. אני הזמנתי מרק שורשים ושקדים + קציצות חומוס + מבחר דלעות מקורמלות + סלט כרוב אסייתי + פודינג קינמון.
השני לקח מרק תאילנדי + נתחי סויה מוקפצים עם ירקות + דלעות מקורמלות + אורז מטוגן + עוגת סולת.
היה מעולה! הכל היה כל כך טעים, מתובל טוב, ממש חגיגת טעמים ומרקמים בפה. קציצות החומוס הזכירו את אלו של טאיזו רק בלי החריפות, הדלעות הרגישו כמו דלעות צלויות בחמאה, רכות אך עסיסיות. וגולת הארוחה היה המרק.ירקות שורש גרוסים עם שקדים קצוצים בפנים שעם כל ביס הורגש המרקם הקטיפתי של המרק עם הקרנצ'יות של השקדים...פנטסטי! הטורף-כל אמר שזו הארוחה הטובה שלו בברצלונה.... הכל ב11 יורו לאדם. אני הוספתי 2 יורו על כוס יין הבית אדום והוא הוסיף 1.5 יורו על בירה אורגנית שהיתה כל כך טעימה שקנה עוד בקבוק שיהיה לו לחדר במלון....
 
La Pepita
 
מסעדה-בר טאפאס כנראה מאד הייפ. תמיד מלא עם תור. מכיוון שהספרדים אוכלים א. ערב מאוחר, הגענו בשבע וחצי כך שישר הושבנו. ואין את הקטע של שולחן לשעתיים וייצא שנשארנו עד 11:30 כשכבר היה מפוצץ, ווליום המוזיקה כבר הפך את המקום לבר.
התפריט מגוון, השירות מעולה – מלצריות שיודעות להמליץ, מכירות טוב את המנות ויודעות להסביר – הכל מתקתק עם חיוך והמון סבלנות. ישיבה צפופה וקירות מלאים בגרפיטי מוסיפים עניין...
התחלנו עם סנגריה לי ובירה סן מיגל לו. הסנגריה פנטסטית מלאת טעם פירות ויין איכותי.
כל המנות ללא יוצא מו הכלל לא התאימו לטבעונות שלי, אך המלצרית התעקשה ללכת למטבח ולראות מה ניתן לטבען. הזמנו את הטאפסים הבאים, וחלקנו:
כדורי חציל מעושן במעטפת חמאת בירה (ביר-באטר), עם ארוגולה, ותפוח עץ ירוק, מעלף. הוזמנה עוד מנה כזו כי הטורף-כל גם עף עליה.
פטאטס בראבס, שזה צ'יפס עבה של תפו"א עם הקליפה שוחה ברוטב חריף. היה סביר, קצת יותר מדי רוטב למרות שלא היה מאד חריף.
אספרגוס לבן וירוק בויניגרט עם אבקת בוטנים, אני מאד אוהבת אספרגוס אבל במנה הזו קשה היה להרגיש בטעם שלו. אני לא אהבתי, השני דווקא כן אהב.
סביצ'ה סי-באס עם חתיכות אבטיח, תות, בורטה, על ארוגולה ובזיליקום. השני התלהב מאד. אמר שהמנה מעולה, שילוב מעניין, וטעים מאד. הכל מאד טרי וטעמו של כל מרכיב מאד מחודד לפי הגדרתו.
טבעות קלמארי מטוגנות – הציפוי פריך מאד והקלמארי רך מאד. הוא אמר שזה הקלמארי הטוב ביותר שאכל. מנה פשוטה ומאד מאד טעימה לטענתו.
הטאפאסים זורמים מתי שהם מוכנים וכך יוצא שהמנה תמיד מגיעה מיידית מהפס. בהמשך הערב הוזמנה עוד סנגריה, ועוד בירה. החשבון לא זול – 74 יורו - ולמרות שלקראת הסוף היה רועש וצפוף, היה לנו קשה לעזוב...נהננו מכל רגע בלה פפיטה. 
 
7 Porters

המקום הזה הוא כמו פוקטס בפריז. מן מוסד כזה של מאות שנים....אחד מעובדי המלון נשבע לנו ששמה יש את הפאייות הכי טובות בברצלונה. המקום גדול, רוחש במקומיים וקצת תיירים. השירות ללא דופי, וכולל את כל הטקסים. הגענו ביום החג של ברצלונה וקיבלנו מתנה בקבוק של ליטר של בירה מקומית – פנטסטית! הוזמנו:
סלט ירוק קלאסי עם שמן זית וחומץ בלסמי מהטובים טעמתי. איתו הגיעה סלסלה עם מספר מיני בגטים.
פאייה ירקות - מנה גדולה במחבת ייעודי, מלאה בירקות. היו חצילים, קישואים, פלפלים, אספרגוסים, בצלים, שום, פטריות, ושעועית פאב (Fève), צבע צהבהב וטעם גן עדן. האורז היה דומה לריזוטו והיה אל דנטה.
פאייה פירות ים – מנה גדולה במחבת ייעודי, מלא פירות ים כולל חצי לובסטר, שרימפסים, מולים, וחתיכות דג, יחד עם חתיכות של נקניקיה כלשהי. הצבע זהוב כהה, הטעם גן עדן לטענת השני.
שנינו התענגנו כל כך. עם הבירה הנפלאה הוזמן גם יין. שילמנו 54 יורו לארוחה, אחלה VFM לדעתנו. ותיקון מלא לחוויית הפאייה המזוייפת ממלכודת התיירים...
 
Gut

מסעדה שכונתית, לא גדולה, מלצר אחד חביב מאד. היינו לבד בהתחלה ולקראת תשע הגיעו עוד שני זוגות.
התפריט הוא פיוז'ן מהסוג שמרתיע אותי אבל המלצר היה כל כך חביב ומצחיק שנשארנו...
כפתיח קיבלנו כוסית של גספצ'ו אבטיח – פנטסטי!!
הזמנתי סלט ירוק כמנה ראשונה, וירקות מוקפצים בסויה ואורז מלא למנה עיקרית. הסלט חביב, הירקות היו בסדר. מנה ממוצעת.
הוא הזמין המון איבריק למה ראשונה, והמבורגר למנה עיקרית. ההמון היה מעולה עבורו, הוא התענג על כל ביס, וכשהגיע ההמבורגר עדיין דיבר על ההמון. ההמבורגר היה טוב, קציצה די דחוסה אך לא יבשה לדבריו, אבל אחרי ההמון היה לו קשה להנות ממשהו אחר...
שתינו בקבוק של בלנד ספרדי מצויין במחיר שווה ממש! לא VFM אבל גם לא נפילה. משהו באמצע.
התשלום 55 יורו.
 
מישהו בכלל הגיע עד כאן ? ()
אם כן, גרסייאס!!