פורום ביקורת מסעדות
נושא: תקציר קולינרי מאירלנד  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 04/10/2015 | 18:41
7
1961
טיילתי עם עוד 6 מבני משפחתי באירלנד בין ה-19 ל-27 בספטמבר. אירלנד זה כנראה אחד המקומות הכי חביבים וכיפיים לטיול בעולמנו. שילוב של נופים יפהפיים, המון ירוק, המון מים, ערים ועיירות חמודות וצבעוניות, טירות ומבצרים ציוריים, אנשים חביבים להפליא ושקט ושלווה מרוממי נפש. אה וכמובן המון בירה שזה תמיד טוב...
 
אמנם אירלנד אינה ידועה כמעצמה קולינרית אבל אני חושב שהצלחתי לארגן לעצמי גם עניין קולינרי לא קטן. האוכל בה הוא לרוב פשוט ובסיסי, אבל הוא טרי, טעים ומשביע. לא חושב שנתקלתי המנה לא טובה בכל הטיול הזה.
אפשר להסתפק בכיף באוכל הפאבים הטעים - הנזידים, המרקים, הפאיים, אבל אפשר למצוא גם מקומות יותר מושקעים - במיוחד בדבלין שהיא מאד קוסמופוליטית (לונדון בקטן) ובגאלוויי שבחוף המערבי, שהיא עיר קטנה בהרבה, אבל תוססת וצעירה. אפילו מסעדות מישלן...
אני לא אפרט כאן כל מקום בו היינו. פירוט מלא יש בבלוג שלי...
 
כמה מקומות ראויים לציון - בגאלוויי (בה היינו 3 לילות ולכן היא מככבת):
 
The Pie Maker:
מקום קטנטן, שנראה כמו כוך אפלולי מחופה בעץ, שמגיש מנות Pie שונות. אין כאן מקום לחבורת סועדים גדולה. 3-4 סועדים לכל היותר בשולחן.
מחירי הפאיים נעים בין 11 ל-13 יורו. הזמנו פאי אחד עם צ'וריסו, מוצרלה ופסטו ופאי שני עם נקניקיה אירית בציר עגל. היה טעים. מקום חמוד במיוחד לארוחת ערב קלה.
 
The Dough Bros:
פיצריה טובה. מסעדה פופולרית במיוחד בגאלוויי שמדורגת כרגע שנייה בין כל מקומות האוכל בעיר ב- TripAdvisor. מחיר הפיצות הוא כ-9 יורו לפיצה. הפיצה היא מז'אנר הפיצה דקת הבצק. הפיצות שניסינו: Posh Pepperoni עם פפרוני, בצל אדום, חלפיניו ורוקט ; Nduja Sausage עם נקניק חזיר איטלקי, עגבניות מיובשות מעושנות, מוצרלה ובזיליקום ; Hey Pesto עם פסטו תוצרת בית, גבינת עיזים, עגבניות מיובשות מעושנות ורוקט. 
 
 Tuko's Taqueria:
מקום חדש בגאלוויי. מסעדונת מקסיקנית שנראה שמנוהלת ע"י מקסיקניים אמיתיים. קפצנו אחרי הפיצריה הנ"ל שיושבת סמוך, כי עוד היינו רעבים. אכלתי שם טאקו שהיה אחד הטובים שאכלתי בחיי. אני הזמנתי טאקו עם חזיר בבישול ארוך (Carnita) שעלה 7 יורו. אחייני הזמין טאקו עם בקר בבישול ארוך (Tuco's Tinga) שעלה 6.5 יורו. שנינו לקחנו אותם עם רוטב צ'יפוטלה. המנות היו מעולות. מתובלות מצוין ומאד מאד נדיבות במילויי הטאקו. בארץ יכולים ללמוד...
 
מסעדת מישלן בגאלוויי: Loam:
מסעדה אירית מודרנית, שקיבלה כוכב ראשון לפני כשבועיים... היא קיימת פחות משנה והספיקה להיבחר ל"תגלית השנה" של 2015 באירלנד. הגעתי אליה לבדי לארוחת ערב ספונטנית, בין 18:30 ל- 19:00. נכנסתי והיה ריק לגמרי להפתעתי. חשבתי לתומי שקבלת הכוכב לא תשאיר מקום פנוי.
אכלתי של ארוחת ערב של מנה ראשונה (טרטר בקר), מנה עיקרית (דג monkfish עם כרוב, קייל ודיו של דיונון), כוס יין לבן ספרדי, לחם ומנות צ'ופר קטנות, וקפה שחור לסיום. על כ-51 יורו. ממש אבל ממש לא יקר. היה נהדר. שירות פנטסטי. 
המקום עצמו נהדר. אחת המסעדות הכי רגועות ונעימות שישבתי בהן. שירות פנטסטי וסופר נחמד ולא פלצני. אוכל מצוין. חוויה נהדרת.
 
דבלין -
עוד מישלן - הפעם עם כל המשפחה - מסעדת l'Ecrivain:
הזמנתי מקום מראש לארוחת שישי בערב במסעדת כוכב אחד ותיקה בדבלין ל-7 סועדים. (יש לה כוכב מישלן משנת 2003).
זו מסעדה הרבה יותר מפונפנת וקלאסית. מוגדרת כצרפתית - אירית. עם מפות לבנות ופלצנות מופגנת. היא גם יקרה הרבה יותר. הזמנו מנה ראשונה ועיקרית לכל אחד. קיבלנו לחמים כחלק מהארוחה ועוד מתאבן ומנקה חך בין המנות. הזמנו גם 2 קינוחים לחלוקה. המנות קטנות למדי אבל מאד מושקעות ומצולחתות להפליא. חומרי גלם הטובים ביותר שיש. הם "דחפו" לנו גם בקבוקי מים מינרליים אחד אחרי השני (הם פשוט לא הפסיקו למזוג).
האוכל היה מעולה. טעים להפליא ומבושל לעילא, עם שימוש בטכניקות בישול מודרניות עיליות. השירות היה מתוקתק ברמות מטורפות, אבל גם מעיק. לא מספיק משוחררים שם. חשבתי לתומי שמסעדת מישלן באירלנד תהיה יותר משוחררת... כנראה שהצרפתיות של המסעדה היא שמכריעה...
 
פירוט מלא של הנ"ל ועוד הרבה מקומות ותמונות בבלוג שלי:
http://processing-food.blogspot.co.il/
 
בקיצור - טוסו לאירלנד. ההנאה מובטחת !!!