פורום ביקורת מסעדות
נושא: כמה ביקורות קצרות אבל הכרחיות   לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 11/10/2015 | 16:11
4
708
המווון זמן לא כתבתי כאן כלום. שאלתי פה ושם, אבל לא מרגישה ש"תרמתי" את חלקי.
הזמן לשי מול מסך מאוד מוגבל ולכן כתיבת הביקורות נדחו פעם אחר פעם.
אני לא יודעת אם עדיף ביקורת אחת ארוכה או כמה קצרות. אני אלך על הגרסה השניה ואם יהיו בקשות להאריך לעוד מידע, אשמח לפרט נקודתית.

האח מחו"ל הגיע לביקור וזה מזמן ביקורים רבים ממסעדות ארצינו.
בגזרה הירושלמית והביתית:
גרנד קפה בדרך בית לחם- אם יש משהו שחוזר על עצמו בכל ביקור מחדש זה השירות. הוא תמיד, אבל תמיד לבבי. המסעדה בד"כ די מלאה, אבל בגלל הסוכה היה לנו מקום בפנים ( זה היה במהלך סוכות הביקור). המחירים סבירים והאוכל מגוון. הסלטים, הם החלק הכייפי של המסעדה בעיניי. סלט לביבות סלק, גבינת עיזים מותכת ופיצוחים ( 56 ש"ח אם אני לא טועה ) , היא המנה האהובה עליי. יש להם מנת ספיישל שהרהיבו לספר עליו - ניוקי סלק במילוי גבינתעיזים. המנה חביבה , הרוטב ( חמאה ויין לבן) מעולה, אבל היא לא מ-ה-מ-מ-ת כמו שהצהירה המלצרית. הקינוחים זה הצד החזק של המקום. בלינצ'ס גבינה, לא מתוק מידי עם קרם פרש ורסק תפו"ע שנותן את החמיצות המתבקש. ברד פודינג- מצוין.
מקום מומלץ לצמחונים והדקור של המסעדה מזכיר דיינר משודרג.

אישטבח- המאנצ' הלילי האולטימטיבי של הירושלמים לאחרונה. לדעתי נכתב פה כבר, אבל אני נפלתי על איזה באג קטן. ( הם מגישים שמבורכ- מאפה שנאפה בטאבון על המקום וממולא בפירה ובמילויים מגניבים כמו: בריסקט, אסאדו, לשון וכו'.. ומוגש עם מטבלים ), הבשר שכמובן הוכן בבישול ארוך ואיטי מראש, לא תמיד מתחמם מספיק בתוך המאפה שנאפה אמנם על המקום. בביקור השלישי- הבשר היה בטמפ'  הכי גבוהה שחוויתי, אבל עדיין רמת שמנוניות גבוהה נרשמה, אבל היי, זה לא תמיד פוגם ..

דוויני- ממש ממול לאישטבח שוכן לו מקום קטן וחביב שמוציא מנות קטנות ומטריפות. השיטה שלהם - סגור או פתוח. סגור- מנה בפיתה. פתוח- אותה המנה מוגשת על 3 מיני פיתות פריכים ( נדמה לי שהם היו פיתות..). המחירים נעים בין 25-35 ש"ח ( כהסגור היוא היקר מביניהם). עובדת שם בחורה ממש נעימה. בכל ביקוריי למרות צוות עובדים, די נדמה שהיא עושה שם הכל, ולכן אל תבואו רעבים כי ההמתנה תיקח דקות ארוכות ( אבל שוות את זה!).
המנה הכי מוצלחת בעיניי היא האסאדו בפיתה סגור. הבשר רך ונימוח, וזה מגיע עם עוד רוטב פלפל ולימון כבוש, וחריף במידה מדויקת. זה אמנם דומה לאישטבח, אבל בעיניי מוצלח יותר. יש גם חריימה ואנטריקון וצ'יפס three ways , שטעים מאוד. כשחברתי ביקשה מזלג באחד הביקורים, נאמר ש.. אין. יש ידיים. ונייר מגבת מוסדי על רול. רעיון "העממיקו" חמוד, אבל נראה  לי שווה להשקיע במזלג או שניים ( במיוחד כאשר במנה הפתוחה החריימה מחליקה מהמגש הפריך ואז המראה פחות נעים).

אורן ויאני - אורן ויאני זה בעצם בוטיק מעדנייה במדרחוב שץ. לא הייתי כוטתבת עליהם פה הרבה, מעבר לזה שהשירות לבבי, מוצרים יפים, ומחירים יקרים מאוד מאוד מאוד. בשישי האחרון, החלטתי לנסות את ספיישלים יום שישי ( הם מוציאים סנדביצ'ים במהלך השבוע, ובשישי גם אוכל מושל כמו קציצות פרסה, אומלט ועוד מה שיצא להם בבוקר). בחרנו בפלטת גבינות . יש אופציות של 30-60 ש"ח ומעלה. בחרנו באופציה של ה-60 ש"ח. קיבלנו 7 סוגי גבינות ( עיזים, הולנדיות, ועוד). עם קערה של בגט ( של טלר..) פרוס, עגבניות ועגבניות שרי מיובשות ( מטריף!). הגבינות מגוונות ולא שגרתיות. היינו 2 ועבדנו קשה לסיים הכל. כרשצינו עוד לחם, קיבלננו עוד ג'בטות טריות ( גם של טלר!) . התחושה היא שזה היה ממש מפנק. תמורה ממש טובה לנשנוש בוקר שישי מצוין. ראינו מנול אחרות יוצאות, והכל מוגש בנדיבות יתרה עם הפתעות חמודות ( עלי גפן וזיתים ליד סנדביץ וכו'..).

עד כאן הכל די חיובי לשם שינוי. אם זה תרם למישהו/י, אז אני שמחה שבעתיים.  אני עוצרת כאן ומבטיחה להמשיך עוד כמה מקומות בהמשך השבוע.
שבוע טוב ושקט לכולנו.