פורום ביקורת מסעדות
נושא: יום נישואין בתרנגול הכחול.... אווץ'  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 18/10/2015 | 01:21
27
2907
שלום, תורמת את תרומתי (הצנועה) בפעם השניה בסה"כ אז תהיו עדינים 
לרגל יום הנישואין החלטנו לצאת מהפרבר המנומנם ולנצל שובר של 600 ש"ח שקיבלנו לפני מס' חודשים כמתנה מהמשפחה. השובר שכב אצלנו הרבה זמן מכיון שהביקורות על המקום לא עשו חשק לרוץ אבל הבן זוג טען ש"כמה כבר גרוע זה יכול להיות?" 
שישי בשעה 21 המקום מלא לחלוטין והמארחות עושות מאמצים לחייך הרבה למרות שהן נראות לחוצות. מובילים אותנו לשולחן קטנטן ליד הבר וכמעט אין רווח לשולחן שלידינו. קצת אוירת חדר אוכל בקיבוץ עשיר. אני שמחה שהבאתי משהו ארוך כי המזגן נושב בדיוק מעלי וקרררר. השולחן בעייתי: הוא עשוי מחומר דביק (אולי מנקים אותו עם חומר שמרגיש דביק?) וממש לא נעים לגעת בו. בנוסף מונח עליו נר קטן דולק ומכיון שהשולחן כ"כ קטן זה רק ענין של זמן עד שמישהו יגע בו. שניה אחרי שכיביתי את הנר בנשיפה הבחורה בשולחן ליד נוגעת בטעות בנר "שלה" וחוטפת כוויה לא נעימה ואת שאר הערב היא מבלה עם היד בתוך כוס קרח. לא נעים...
המנות שהוזמנו:
* חלה מתוקה עם שמ"ז, בלסמי וזיתים - בתפריט מופיע לחם מחמצת אבל בימי שישי יש רק חלה מתוקה. חלה מהסופר. לא יותר, לא פחות. השמ"ז היה גם מהסופר והזיתים היו גרועים ממש: מאד מאד מלוחים ומאד מאד קשים. ממש אי אפשר היה לנגוס בהם. 
* מרק עגבניות טריות - מוגש במן סיר מתכת קטן עם ידית מאד ארוכה מה שמקשה את ההתנהלות בשולחן הקטן כ"כ. בחירה קצת מוזרה. המרק היה במרקם קרמי נעים מהחלב קוקוס ולטעמי לא היה חם מספיק. הטעם הדומיננטי בו היה מתוק מה שיצר תחושה מוזרה כאילו אין קשר בין המרקם ובין הטעם. התאכזבתי.
* פולנטת תירס טרייה עם אספרגוס, שימאג'י, קשקבל וכמהין - מהשם לא מובן אם הפולטה טריה או שהיא עשויה מתירס טרי (אני מניחה שהכוונה לתירס טרי) הגיעה פולנטה גרוסה גס, גרגירית, הגבינה גרמה למליחות מאד גבוהה והתוצאה הכללית היתה מנה מאד כבדה. אחרי כמה ביסים נשברנו והמנה פונתה חצי מלאה.
* פטה כבדי עוף בקלוודוס, דבש וריבת גזר מתובלת - הבן זוג אמר שבסדר גמור אבל לא נראה מתלהב.
 
יש לציין שהמנות הראשונות הגיעו בזמן שיא של ממש דקה או שתיים אחרי שהוזמנו והגיעו ארבעתן יחד. זה היה לנו קצת מהיר מדי והיה מאד עמוס לשולחן הקטן. ביקשנו מהמלצר שהגיש שימתינו עם המנות העיקריות והוא אמר שאין בעיה ומיד שלח אלינו את המלצרית שלנו לשלאול מה בדיוק רצינו ואכן אח"כ הגיעה הפסקה ארוכה עד המנות העיקריות:
 
*טי-בון טלה צלוי בשום ורוזמרין בתבשיל סינייה של בשר טלה, שקדים וטחינה חמה - הגיע נתח טי-בון שנשבר לכמה חתיכות קטנות יותר וטבע בטחינה סמיכה מאד עם מעט בשר טלה והרבה פטרוזליה מעל. המנה לא אסטתית ומאד אפורה ברגע שמזיזים את העלים של הפטרוזיליה. הנתח היה עשוי MW במדויק כמו שהוזמן אבל היה מלא בשומן הרבה מעבר לכמות סבירה (יותר מחצי ממנו). הבן זוג התבאס מהמנה ואמר שהיא מאד מלוחה ונראית עצובה.
*מוסר ים ושרימפס על הפלנצ'ה בביסק פירות ים וטרגון - אני מתה על טרגון ובכלל על כל פרשנות של טעם אניס אז מיד כשקראתי את תאור המנה בתפריט היה לי ברור שאזמין אותה. הגיע נתח דג בכמות נדיבה ומעליו 3 שרימפסים פתוחים והכל מונח בתוך רוטב שמנת כבד בכמות גדולה. השרימפס לא היו עשויים מספיק ואני לא הצלחתי למצוא זכר לטרגון. שאלתי את המלצרית אם יש טרגון במנה והיא בתגובה שאלה מה זה טרגון ואמרה שהיא לא מכירה כזה דבר. ביקשתי שתברר ולמקום האירוע הוזעקה אחמ"שית שמיד הרגיעה אותי "אין לך מה לדאוג, אין טרגון במנה". אמרתי לה שחבל כי בגללל זה הזמנתי את המנה והיא התעקשה שלא מופיע בתפריט טרגון. ביקשתי לראות את התפריט והיא הלכה וחזרה מתנצלת שאני צודקת ושהטרגון בדיוק נגמר במטבח ובגלל זה המנה הוכנה בלעדיו. היה גם קמפיין לטובת המנה "היא מאד טעימה גם ככה". הסברתי לה שלטרגון יש טעם מאד מסוים ואם מציינים אותו בפרוש בתאור המנה כדאי להודיע שאין אותו כי ציפיתי לקבל משהו אחר ובכלל כדאי שהמלצרית תדע מה זה. היא התנצלה אבל בשום שלב לא הציעה להחליף את המנה ואני כבר הייתי מלאה מהאוכל הכבד ולא ביקשתי. המנה שלי פונתה כמעט מלאה וגם הבן זוג השאיר לא מעט בצלחת.
אגב, צלחת ההגשה של מנת הדג היתה מקסימה: צלחת קרמיקה בגווני כחול ואפור בהיר, משהו אומנותי ויפה (מתנצלת שלא צילמתי).
ביקשנו לקבל את החשבון ללא קינוח וקיבלנו לשולחן OTH של עוגיית בראוניס שחולקה לארבעה ריבועים קטנטנים. מתוק ללא כל איזון ושוב חזר כמעט ללא שנגענו בו. מכיון שכבר התעכבנו עם הקינוח הזמנו גם אספרסו כפול ותה עם נענע. הקפה היה טעים ובנענע היו מס' עלים שחורים רקובים (אני קטנונית? לי זה מפריע)
יחד עם 2 קוקטלים (קוקטייל עראק לי שהיה חלש בעראק אבל מלא קרח וגם הגיע בצבע לא ברור של כחול זוהר, וקפרנייה טעים לבן זוג) החשבון הגיע ל- 560 ש"ח. הובהר לנו שלא מקבלים עודף או החזר כלשהו לשובר אבל ממש לא רצינו שום דבר נוסף. הושארו 70 ש"ח טיפ ונסענו חזרה לפרבר המנומנם. 
היה לא מוצלח בעליל אבל החברה הטובה והרגשת החג מהאירוע השאירו בכל זאת טעם טוב לערב הזה. ייתכן שגם בגלל שהיינו מודעים לביקורות הלא מחמיאות באנו עם גישה קלילה וסלחנית מהרגיל.
לא נחזור.
מקווה שהיה דיווח מוצלח. שבוע טוב עם בשורות טובות לכולם