פורום ביקורת מסעדות
נושא: רומא היא לא פריס - חלק 2  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 21/10/2015 | 10:54
6
452
בערב באותו היום, הגענו למסעדה שקיבלתי המלצה בגינה מאחד השפים הידועים בארץ. 
היא ממקומת בסמוך לנהר כ 20 דק’ מהמדרגות הספרדיות לכיוון הותיקן. 
Due Ladroni
קיבלנו את פנינו בסבר פנים יפות והושיבו אותנו בעצם איפה שרצינו. מכיוון שאנוכי מעשן סיגרים, משכנו לכיוון חוץ ולמרות שהמרפסת שלהם מקורה הושיבו אותי בפינה שניתן לפתוח בה פתח כדי שהעשן יצא ולא יפריע. תכלס, בכל מקום גם ברומא מעשנים בחוץ, בבתי קפה, בארים ומסעדות ואף אחד לא מושך באף מסתכל בעין עקומה או עושה לך ריגשי, מאד נחמד למי שנהנה ממסורת עישון סיגרים למרות שאני מאד רגיש לסביבה ובדרך כלל לא נותן לעצמי להפריע לנוחיותם של אחרים, גם אם זה אומר שיהיה לי קר יותר או חם מידי. 
תפריט המסעדה כתוב בספר מהודר ועל פניו זו מסעדה לא זולה בסטנדרטיים רומאים. 
הזמנו מנות ראשונות, פסטה פג’יולי שהייתה מעולה חלקה עם טעם של שמן זית משובח ושעועית שבושלה בדיוק רב. אספרגוס ברוטב לימון וחמאה עם פרמז’ן שהיה מעולה, למרות שאנחנו אוהבים אספרגות פריך יותר, זה הוגש מבושל ורך אך בשל גודלו הרב, זה עדיף. 
למנה עיקרית חלקנו פסטה עם לובסטר שהייתה גדולה מאד ושני אנשים יכלו לחלוק בה בכיף, מהמטבח כבר חילקו לנו את המנה בעוד מועד, כך שהיה לנו קל. מנה נוספת הייתה פילה בקר פרוס עם זילוף של רוטב בלסמי מצומצם… שהתגלה כמדהים. 
כמו בכל ארוחה, שתינו יין והפעם קיאנטי קלסיקו שהיה טוב מאד, קליל ונחמד. ישבנו בארוחה הזו מעל לשעתיים ושילמנו קרוב ל 500 שח כאשר חתמנו את הארוחה בעוגה מדהימה, קפה ולימונצ’לו. 
 
מסעדה נוספת שסעדנו בה ביום שישי בערב, נסגרה ממש בימים האחרונים לפני נסיעתנו אחרי שקראתי פה בפורום מעט מהטיולים של החברים וההמלצות, אחת שתפסה לי את העין הייתה 
Osteria Barberini
שהמליץ עלייה בחור ארייה שגיא. מסר בפרטי לאריה לשאלות רלוונטיות נענו בחיוך ושלחתי להם מייל עם הזמנה לשולחן זוגי לערב שישי. 
המסעדה ממקומת כ 2 דק’ הליכה מפיאצה ברבריני בערך 5 דקות מהמלון ששהינו בו והיא מקסימה. 
המקום מתמחה במנות משולבות בפטריות כמהין שחורות ולבנות והריח שעולה מן המטבח משכר. 
הגענו בשעה הנקובה והשירות המצויין של המקום נכח בכל רגע, מהוקצע ומקצועי אך חברי ולא מתיימר. 
הזמנו כמה וכמה מנות, וזו הייתה אחת הארוחות הטובות שלנו ברומא ללא ספק. 
מלנזנה חצילים ומוצרלה שהגיעה חיש קל מעת ההזמנה בצלחת אובלית עמוקה. ריבוע עבה של חצילים אפויים עם מוצרלה ועגבניות, הייתה מעולה עם חציל מעולה וגבינה מותכת מקסימה. 
פתיחה נאותה למסעדה שכונתית ללא ספק. 
הזמנו מלבד מים מוגזים גם בקבוק שיראז 2011 מהאזור LAZIOת שילווה אותנו בארוחה. 
עוד למנה ראשונה הזמנו:
ספגטי וונגלה, ספגטי עם צדפות ורוטב ציר ושמן זית. הפסטה הייתה ביתית ובושלה אל דנטה בדיוק רב עם רוטב מקסים מהצדפות הכה טעימות הללו. מנה ראשונה בגודל נחמד מאד שניתן לחלוק ללא בעיה. 
 
זוג מנות עיקריות שאחת מהן מהספיישלים של המקום, פילה בקר מקומי עם כמהין שחורות ורוטב פלפל. וסולטימבוקה, פרוסות עגל חלב צלויות עם פרשוטו ומרווה ברוטב חמאה ולימון, ללא ספק מנה מסורתית שעשוייה למשעי! 
זוג המנות היו טעימות מאד אך קטנות ממה שציפיתי בעוד גם מקבלים עם הבשר תוספת של 5-6 קוביות קטנות תפוח אדמה אפוי תפל  ובנאלי. 
ברומא על תוספות משלמים ומזמינים בנפרד, אך לא חשבתי שמנות בשר “יקרות יחסית” מגיעות ללא תוספת סבירה לפחות. נו שויין, היה מספיק אוכל לפני וגם בארוחה הזו. 
 
לקינוח הזמנו כמובן את הטירמיסו (עשינו לעצמנו הרגל שאנחנו חייבים לטעום טירמיסו בכל מקום שנאכל, וכך היה). קפה והלימונצ’לו הגיע על הבית. 
ללא ספק מהשירות, אל האווירה ועד לרמת האוכל זו הייתה ללא ספק ההמלצה הטובה ביותר באובר אול שקיבלנו ואכלנו בחופשה הקצרה שלנו ברומא.  (אריה, תודה שוב). 
ד”א על הארוחה הזו שילמנו כמעט 80 יורו סה”כ כולל טיפ שהשארתי למלצר החביב והמצוין ששירת אותנו באותו הערב. 
 
אל מסעדות אחרות הגענו גם כן, ישבנו בבתי קפה הומים וגם קטנים ברחובות צרים ופחות מתוירים, 
ישבנו לארוחת בוקר מוקדמת ביציאה מהמטרו לא רחוק מהקוליסואום היכן שיש שוב מעדנייה של רסשיולי, שם אכלנו פיצה ביאנקה עם שינקין , קפה לחמניית שוקולד מדהימה עם גרידת לימון, פיצות פה ושם וכמובן כל אחהצ’ התיישבנו עם שאר התירים והמקומיים לאפרטיבו של שעתיים עם אמפרול שפריץ ונישנושים שהיו טאצ’ מדהים שאיחלנו לו  פה בארץ. 
 
סה”כ נהנו מאד מהטיול שלנו לרומא, מהאוכל, האווירה, החנויות וההיסטוריה שסובבת אותך בכל פינה ופינה. אבל תכלס? אין כמו פריס. ורומא היא ממש לא פריס למרות שניתן לאכול מצויין, לשתות מצויין ולבלות ביג טיים. אנחנו נחזור, אבל כנראה שבעוד כמה שנים… 
 
תמונות יש המון, גם של אוכל, גם של שווקים וגם של המון מסביב. 
מפני שאני חובב צילום  הקפדתי לעשות סלייד של כל התמונות שהוצאתי מהטיול שלדעתי יצאו יפה. 
אתם מוזמנים להתרשם בזמנכם החופשי כמובן
http://s1094.photobucket.com/user/byrdparis/slideshow/rome
 
 
שיהיה לכולם רק טוב ושמח בלב.