פורום ביקורת מסעדות
נושא: הייתי בתחילת השבוע והיה ממש מעולה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 22/10/2015 | 18:52
1
373
הפעם לפני אחרונה שהייתי שם בצהריים (ובכלל) הייתה לפני שנה בערך, אז היו כמה פאשלות בתחום האוכל(זכור לי בעיקר פירה שבוצע ברשלנות והיה לא טעים) אבל בעיקר הפריע לי השירות. היה לנו מלצר חדש שפשוט לא שלט בחומר, ובאיזושהי נקודה ננזף על ידי מלצר (כנראה יותר ותיק) אל מול עינינו בזמן ששניהם מפנים לנו את השולחן! סיטואציה חריגה ומאוד לא נעימה.
השבוע לעומת זאת היה פנטסטי, השירות היה מקצועי ויעיל, הזמנו פסטרמי עגל וסלט צפתית לראשונות, הפסטרמי היה מאוד לטעמנו. מאוד מומלץ לחובבי הז'אנר.
לעיקריות אכלנו דג ים צלוי וקוסקוס.
באותו יום היה מוסר, הוגשה חתיכה אחת לא מאוד גדולה של פילה. הדג עצמו היה טרי שבטריים וצלוי לשלמות, מנה מעולה. הדג הוגש עם פירה בצד שהפעם הוכן בצורה נאותה, מאוד חמאתי ועשיר, לא הצלחנו לגמור.
הקוסקוס גם היה מאוד טוב, מנה קלאסית של רפאל, מנה ענקית (השארנו חצי מנה בצלחת) של קוסקוס שמוגש עם חתיכה לא קטנה של כתף טלה ומגוון של ירקות שכל אחד מהם עשוי מעולה.
המנות נדיבות בגודלן, ומגיע לשולחן בתחילת הארוחה גם לחם והפוקאצ'ה הפנטסטית של רפאל. יצאנו מאוד שבעים ולא סיימנו את האוכל.
 
מילה על התפריט - נראה לי שהיו שינויים קלים בתפריט שמופיע באינטרנט השבוע, לפחות בראשונות. כמו כן, בעיקריות מופיעה מנה של רביולי טלה בתפריט באינטרנט והיא לא הופיעה בתפריט המודפס במסעדה כשהיינו.
 
קשה להשוות לעסקיות במסעדות אחרות אבל לטעמי רפאל, על סמך הארוחה האחרונה שאכלתי שם השבוע, נמצאת ממש בטופ בתל אביב, גם טוטו לפי דעתי מציעה ארוחה עסקית מאוד טובה שלא רחוקה באיכויות והתמורה מרפאל, הרברט סמואל לדעתי נמצאת ממש רמה אחת או שתיים מתחת לרפאל וטוטו, אם כי הארוחה שם באמת משמעותית יותר זולה (ועדיין לא מומלצת בעיניי). יש עוד מקומות רבים והכל נתון לפרשנות אישית מן הסתם.
 
בשורה התחתונה אני ממליץ בחום על רפאל בצהריים.