פורום ביקורת מסעדות
נושא: ARIA בנחלת בנימין  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 05/11/2015 | 18:44
6
864
הגענו שלושתנו לאריה לחגוג יומולדת לאחר שהביקורות עליה נראו סולידיות למדי, התפריט נראה סולידי בהחלט והיו לנו כל הסיבות לצפות לארוחה סולידית וטובה. ציפיות לחוד ומציאות לחוד. בפועל, במקום ארוחה סולידית קיבלנו ארוחה מעולה וערב מהנה ביותר על כל חלקיו. ציפינו לטוב והופתענו לטובה.
 
לראשונות נלקחו:
 
שקדי עגל על קרם של ערמונים וכרישה לבנה, פרמז'ן מגורד ופורט מצומצם – השקדים היו פריכים מבחוץ, רכים מבפנים וטעימים מכל כיוון. שימחו מאד את ילדת היומולדת שהזמינה את המנה ואותי ששדדתי.
 
ריזוטו קרבונרה (מתפריט החורף שטרם התעדכן) – כמו פסטה קרבונרה, רק עם אורז, וזה עבד היטב. כל מרכיב נתן את טעמו בלי להשתלט על האחרים והביצה ערבבה את הכל לכדי מנה שלמה ומענגת.
 
רביולי כבד אווז ורום מזוגג ברוזטה ביתית וצימוק איראני – ארבעה כיסנים נחו על רוטב גאוני על בסיס רוזטה שנוגב עד תום. לכיסנים עצמם היה בצק מעט עבה מדי ומילוי לא מורגש דיו. הם לא היו רעים, במיוחד עם הרוטב, אבל יכלו להיות טובים יותר.
 
בגזרת העיקריות, שבאופן נדיר התעלו על הראשונות:
 
רביולי במילוי קרם של פטריות פורצ'יני ובטטה לבנה ופרמג'אנו אורג'יאנו – מנה נדיבה יחסית של רביולי, שבניגוד לרביולי כבד האווז, המילוי שלהם פשוט התפוצץ בפה עם טעמי פטריות אדמתיים ועשירים. מעולה.
 
פסטה רחבה עם זנב שור שבושל 4 שעות ביין אדום וירקות שורש – תבשיל זנב השור היה כל מה שאפשר לבקש מסוגו, עם הטעמים העמוקים, העשירים והמנחמים שהוא יכול לספק. הפסטה ליוותה אותו היטב. זו היתה המנה שלי וחששתי שהיא תהיה משעממת אחרי כמה ביסים, אבל מצאתי את עצמי זולל אותה עד תום למרות שכבר הייתי שבע למדי, פשוט כי היא היתה כל כך טעימה ורציתי עוד. ביצוע נהדר.
 
נתח קצבים צרוב במחבת, מוגש על קרם ארטישוק ירושלמי וכרישה שרופה עם ציר מח עצם חרדלי – נתח קצבים במיטבו. הנתח, שהוגש פרוס ואדמדם, היה בשרי, לעיס במידה, צרוב באופן מושלם וטעים להפליא. מזמן לא נהניתי כך ממנת בשר, וזו אפילו לא היתה המנה שלי...
 
אל הקינוחים הגענו כבר שבעים למדי והחלטנו לחלוק קינוח יחיד. התלבטנו בין קינוחים שונים והצוות שמח להסביר ולייעץ. כאן המקום לציין שלאורך כל הערב השירות היה מעולה, מתעניין ומסייע ותרם להרגשה הטובה. לבסוף נבחר הקינוח האחד, אך כשהוא הגיע, הוא לווה בקינוח האחר שלגביו התלבטנו, כמתנה מהמקום ליום ההולדת של כלת השמחה. המחווה מקסימה בעינינו, וראויה לציון במיוחד היות ואין מדובר בקינוח יומולדת גנרי אלא בזה הספציפי שלגביו התלבטנו. הקינוח שבחרנו הגיע עם עיטור "מזל טוב" אכיל. שאפו ענק על הנדיבות ותשומת הלב.
 
קרמיליה: קינוח שוקולדי עם גלידת קרמל, עוגיית קקאו וסוכריות קראנצ'יות - לא איש שוקולד אנוכי, כן איש קרמל, והקינוח ששילב ביניהם היה נחמד וטוב אך לא כזה שיחרת בזכרוני.
 
קינוח של בצק עלים במילוי קרם לימוני עם דובדבני אמרנה - אני לא זוכר את שמו או תיאורו המדויק של הקינוח (תפריט הקינוחים באתר לא מעודכן), אבל את הטעם אני זוכר גם זוכר. הגעתי לקינוח הזה מפוצץ לגמרי אבל פשוט לא יכולתי להפסיק לאכול ממנו. הוא היה קרמי, לימוני, דובדבני, קראנצ'י במקומות הנכונים, והיווה סיום מענג במיוחד לארוחה נהדרת.
 
את הארוחה ליווינו בקוקטיילים, שאני לא זוכר מה כללו בדיוק, אבל אחד היה בטעם חלבה, שני היה תפוז, רום ודבש, ושלישי היה על בסיס ג'ין וסומאק. כולם היו מיוחדים, טובים ונדיבים באלכוהול.
 
יצאנו שמחים ושמנים מאחת הארוחות הטובות והכיפיות שהיו לנו ועם תקווה שאריה תשאר בנוף שלנו. לקח לנו זמן עד שהגענו אליה, כי אין בה את הדבר הזה שגורם לך לרצות דווקא אותה. אין לה תפריט יצירתי ומסקרן שמעורר רצון לנסות, מנות דגל מפורסמות שחייבים לטעום או קונספט מוגדר שמתחשק לחוות. מה שיש בה זה אוכל מצוין ברמת ביצוע גבוהה, ולנו זה עשה יומולדת שמח מאד.