פורום ביקורת מסעדות
נושא: בראנץ' מעניין במומה קריית ענבים  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 06/11/2015 | 13:36
2
362
בביקורי הראשון במומה בקריית ענבים הופתעתי לטובה והתרשמתי מהחלל היחודי (ברפת העתיקה של הקיבוץ), התפריט המגוון ששונה מהנוסחה המקובלת, חומרי הגלם הטובים והביצוע המדוייק. מזה שנה שמומה משמשת "מסעדת הבית" שלנו - לא מצאנו שם מהפכה קולינרית או פרץ של גאונות, אבל תמיד האוכל טוב, הבירה קרה והתמורה למחיר ראוייה. בביקור האחרון בארוחת ערב התאכזבנו. לא בגלל נפילה כואבת אלא בשל מספר חריקות ופספוסים, כמו גם שינויים במנות המוכרות. הוסבר לנו שהתחלף שף והחדש מחפש את דרכו.
 
ביום שישי האחרון החלטנו לתת למומה הזדמנות נוספת - הפעם לאור קונספט חדש של בראנץ' בימי שישי ושבת בין 09:30 ל12:00. הדיל פשוט - תמורת 59 ש"ח לסועד (כל סועד חייב לשלם), מקבלים היצע משתנה של מנות, שתי ביצים לבחירה, מיץ טבעי ושתייה חמה. אנחנו בחרנו לשדרג - 12 ש"ח הוספנו עבור שקשוקה, ו-22 עבור קובנה כתחליף לחביתה של הדיל (אותה אנחנו מכירים היטב).
 
לשולחן הגיע מגש מתפקע עם שלל מנות בראנץ' - סלט ירקות קצוץ עם גבינת המאירי, סלט סלק עם בורגול, צזיקי מרענן, צלחת גבינות איכותיות, דגים מעושנים, חציל קלוי, ריבות, זיתים ועוד מספר דברים שאינני זוכר. הגיעה כמובן גם סלסלת לחם נדיבה. השקשוקה הייתה מעולה. "שקשוקה של מסעדה" בשונה מכזאת של בית קפה - רוטב עגבניות עמוק ומרוכז, גבינת עיזים, חציל וביצים מבושלות בדיוק רב. הקובנה מוגשת עם שלל ממרחים וביצה קשה, אך הייתה הרבה פחות טובה מזו שמוגשת במומה בשעות הערב. קיבלנו לקינוח (במסגרת הדיל) שתי קערות מלבי מצויין עם שבבי קוקוס ופיסטוקים.
 
שמחנו מאד לראות שבמומה מציעים דיל בוקר שמתרחק מהשגרה של בתי הקפה שבאיזור זה של פאתי ירושלים. עבור 59 ש"ח מדובר גם לדעתי בעסקה מצויינת שכן הכמויות נדיבות מאד, ובוודאי שיותר מארוחה במחיר דומה בבית קפה. מעל לכל עודד אותנו לראות שההקפדה על איכות חומרי הגלם לא נפקדה גם בארוחת הבוקר.
מומלץ בחום לכל מי שבסביבה.