פורום ביקורת מסעדות
נושא: דיווח מאוחר על ארוחה בויסלה בגדרה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 06/11/2015 | 16:00
2
546
בעקבות המלצתו של ניב גלבוע שהועברה בסרטון יצירתי (שהעדפתי לחסוך מכם בינתיים), קיבלתי את ההצעה להדרים לגדרה למסעדת ויסלה.

בתור התחלה - אחרי מספר שנים שלא הייתי בגדרה, רשמתי לפני ששווה לקפוץ לביקור בהזדמנות היות שלפחות רחוב הביל"ויים עבר שינוי משמעותי, ואם בעבר הצחיקה אותי ההכרזה שגדרה בדרך להפוך לזכרון יעקב של הדרום, טיול קצר ברחוב גרמה לי לתחושה שאכן יש לא מעט באמירה הזאת.

לגבי המסעדה עצמה: האווירה הייתה "תל אביבית" או לפחות "לא גדרתית", כשאני אומרת את זה בהיבט החיובי. נעים לשבת, העיצוב נחמד ולמרות שהמיקום הוא על הכביש הראשי, היה נחמד ונעים (אני מניחה שהעובדה שהיה מדובר בצהריי שישי יש לה חלק בכך). האוכל היה מצוין ברובו והשירות היה טעון שיפור ברובו, ומייד ארחיב בנושא:

למנות ראשונות הזמנו ארנצ'יני - כדורי ריזוטו עם שמפיניון, מוצרלה פרמז'ן ובזיליקום שהגיעו על מצע סלסת עגבניות (מוצלח מאוד), פלאפל חצילים שמתאים גם לשונאי חצילים מושבעים כמוני, היות שטעם החצילים ממש לא הורגש, הוזמן בנוסף "סלט אדמה חם" - סלט תפוחי אדמה מיוחד מאוד בתוספת פטריות, עגבניות שרי, אפונה, בצל סגול וזיתים - למרות שהסלט הוזמן כחלק מהראשונות הוא הגיע רק יחד עם העיקריות, אבל לפחות הוא הגיע - בניגוד למנת הסביצ'ה, שלא הגיעה גם אחרי ששאלנו את המלצר, שמצידו בכללי לא ממש התעניין בנו אחרי שהזמנו ואחרי שהגיש את מה שהגיש.

עם המנות העיקריות היה לחלקנו יותר קשה: אחת הסועדות נוטה להעדיף מזון פשוט ופחות גורמה, סועדת נוספת היא הריונית עם מגבלות תואמות ואני שומרת כשרות עם מעט מגבלות קולינריות. שני סועדים פחות בעייתיים הזמינו פיש&צ'יפס - דג בציפוי בצק בירה, מנה שניב גלבוע המליץ עליה בחום וגם הם מצטרפים להמלצה. חובבת המזון הפשוט הזמינה סטייק פרגית שהיה אמור להגיע עם תוספת בטטות מקורמלות (שהגיעו בפועל רק אחרי שהיא פנתה למלצר ושאלה איפה הן), אני ויתרתי על מנה עיקרית, בין היתר בעקבות חוסר שיתוף פעולה של המלצר כשניסיתי לברר איתו פרטים מסוימים על מנות הדגים, כשמסתבר גם שלמרות שבתפריט מדובר על סוגים שונים עם מחיר בהתאם לסוג הדג, הדג היחיד שמוצע הוא דניס, והמחיר לא נראה בעיני המלצר כמו מידע רלוונטי, ובסוף הסכים להגיד לי כמה זה "בערך".

ההריונית הזמינה פאי רועים, לאחר תחקיר קפדני שביצעה. פאי הרועים הגיע קפוא לחלוטין מבפנים, הוחזר למטבח וחזר במצב צבירה סביר, אולם אז התגלתה בעיה אחרת: ביס אחד הספיק בשביל להבין שתבשיל הבשר כלל יין בכמות נדיבה - מה שלא הוזכר בתפריט (אני גם לא נתקלתי באף מתכון לפאי רועים שכולל יין). המלצר לא כל כך ידע איך להתמודד עם הנושא מלבד להגיד ש"זה בשביל הטעם" ולהציע להחליף למנה אחרת, מה שהרגיש פחות מתאים בשלב של הארוחה בה היינו, כשיתר הסועדים היו כבר לקראת סיום.

אמנם המלצר לא היה כל כך נגיש גם לפני כן, אבל בשלב הזה הוא הפך לבלתי נראה ממש וכדי לבקש שיפנו לנו ויביאו תפריט קינוחים נאלצנו לבצע חיפושים במסעדה הקטנה אחרי מישהו שיפנה לנו ויביא תפריט קינוחים. כאן נכנס לתמונה מלצר אחר שפינה ושימש כתפריט קינוחים אנושי (כדבריו), וגם כתפריט הוא לא היה מוצלח במיוחד, התיאורים שלו היו עמומים ולא ברורים, ואחרי ניסיון  להבין מה המשמעות של מילות קוד מסוימות שאמר הוא הזמין אותנו להסתכל על שולחן אחר שם היו כבר בשלב הקינוחים ולהתרשם.
הוזמנה בסוף פבלובה שהייתה נחמדה, אם כי שונה לחלוטין מהתיאור שהמלצר הביא, מה שדווקא היה לחיוב.

עם החשבון קיבלנו כרטיס למילוי פרטים וחוות דעת על הארוחה. מילאתי בצורה מפורטת את האכזבות שהיו לנו וחשבתי שאולי ייצרו קשר, אם בטלפון ואם במייל, מה שלא קרה.

השורה התחתונה - אולי אם אתם כבר בסביבה, ואם אתם מגיעים בזמן של העסקיות (כי לא זול שם) ואם אתם מאלו ששירות מוקפד פחות קריטי בשבילם, יש מצב שתהנו.