פורום ביקורת מסעדות
נושא: תפריט איטלקי במזללה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 06/11/2015 | 19:15
4
533
בכמה שבועות האחרונים מוצע במזללה תפריט איטלקי במקביל לתפריט הרגיל. השילוב של הראש של אדוני עם המטבח האיטלקי היה נשמע מעניין, ויצא לי לדגום את רוב המנות. לא אחזור על פירוט המרכיבים כי יש המון והכל מופיע בתפריט - http://mizlala.co.il/dyncontent/Post/6358007894693...
 
ראשונות:
ברוסקטת לשון עגל - שלוש ברוסקטות עם סלייסים דקים של בשר לשון ותועפות פרמזן, לצד סירות אנדיב עם השאר. מנה מכובדת בגודלה ומדוייקת בטעמיה. לי אין הרבה נסיון עם לשון (פעם שנייה אחרי הבסטה) אבל הגבינה בהחלט מצליחה לתת את האקסטרה קיק לטעם הדי ניטרלי של הלשון בלי להעלים אותה. האנדיב משמש כמרענן חך שנוגד את הלשון ומשלים אותה. הראשונה הטובה מבין השלוש.
ויטלו טונטו - ביצוע די קלאסי בסקלה של אדוני למנה הזו. אני חושב שהייתי מעדיף שלקרם הטונה יהיה קצת יותר נשיכה. בסה"כ מנה טובה אבל לא מסעירה.
סלט ים - תפזורת של הרבה שעועית חומה לא רכה (נאמר בחיוב) עם פירות הים. העגבניות מגיעות כסלסה וכך גם רוב הירקות האחרים, במעין רוטב ירקרק בעל טעם חזק. הלחם מגיע בצ'אנקים גדולים - אני העדפתי לחתוך אותו וכך להוסיף לכל ביס מימד של קרנצ'יות. השילוב של המרכיבים עובד אבל יכול להיות שהתיבול קצת חזק מדי לטעם השקט של המולים, והיחס של שעועית לפירות ים די גבוה.
 
עיקריות:
ניוקי קרבונרה - בהתאם לכלל האין חזיר, מחליף אותו חזה אווז ועוף מעושן. מכאן לקחתי רק טעימה - הניוקי מטוגנים וגדולים מה שיכול להפתיע את מי שמצפה לעננים אווריריים. זה נראה הרבה יותר כמו סופגניה.
כתף עגל - הכי תבשיל ביתי שתקבלו כאן. שני נתחים גדולים של צלי עגל מונחים על הפולנטה. אוכל מנחם אבל בעל טעם די מונוטוני שמשתדרג רק עם מיעוט הפטריות. המנה המאכזבת של הארוחה מבחינתי. פשוט מנה שלא שייכת למקום.
ריזוטו זעפרן - יש לי חשש קבוע מהזמנת ריזוטו, ואני שמח שהתגברתי עליו כאן. מנה מעולה עם ריזוטו עשוי לעילא, טעם הדג מובחן והציר מחזק אותו.
 
קינוחים:
טירמיסו - כמו שכתוב בתפריט, יותר מזכיר בטעמיו ברולה, עם משיכה לכיוון הטירמיסו במקרם הקרמי של המסקרופנה ובטעמי הקפה. הבישקוטי יותר רכים מהרגיל ובעלי טעם שקדי משובח, והחבושים נותנים רעננות ומרקם רך יותר כמעין קונטרה לפריכות העוגיות.
קרמו איטליאנו - בר שוקולד מכובד בגודלו עם דפדפי שוקולד מעליו. השילוב עם האמרנה המוגשים חצויים הוא קלאסי ועובד מצויין כצפוי. המרנג מגיע במרקם רך וגמיש, קצת כמו מרשמלו שחרכו אותו למספר שניות. הגלידה מוגשת עם קראמבל. מנה אדירה. יש כאן מתיקות שמתערבבת עם חמיצות מצד הדובדבנים והגלידה, שילובי טמפרטורה בין המרנג החם, הגלידה הקרה והשוקולד שביניהם. מרקמים שונים כשגם מרכיבים מינוריים יחסית כמו דפי השוקולד מגוונים כל פעם מחדש.
 
בסה"כ יצאנו מרוצים, היו בארוחה הזאת הרבה מנות מצויינות ורק אחת שממש הרגישה מתחת לסטנדרט (כתף העגל). אני מקווה מאוד שהריזוטו והקינוחים ישארו בתפריט הרגיל.
משהו לגבי הקינוחים. זה מדהים שאפשר לשלם 47 שקל על מנה כ"כ מושקעת עם שילובים טעמים ומרקמים, שהושקעה בה הרבה תכנון ואח"כ הרבה מאמץ בהכנה ובצילחות והיא בהחלט מספיקה ל-2-3 אנשים, לעומת השיממון והבנאליות של עוגת גבינה או "סופלה" שוקולד בעשר שקל פחות בלא מעט מקומות אחרים.