פורום ביקורת מסעדות
נושא: צ'אקרה - קאמבק?  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 09/11/2015 | 21:56
1
341
צ'אקרה היא אחד המוסדות הירושלמים המפוארים אך למרבה הצער נראה היה שהיא דועכת לאחרונה ותלך בדרך כל בשר - בכל הנוגע למסעדות בירושלים הכוונה להפיכה למסעדה חלבית כשרה. השיא היה כידוע בעזיבתו של אילו גרוסי לטובת סאטיה. לאחר שנים שלא פקדנו את המקום שליווה אותנו שנים ארוכות, נקלעתי עם בת-זוגי במקרה לצ'אקרה ביום שבת (היינו באיזור, ירד גשם ובלינק לא היה מקום...).
 
מצאנו מסעדה חצי ריקה, מלצריות חביבות במיוחד ותפריט מסקרן. ניכר שיש ניסיון לשמור על חלק מהמנות הקלאסיות שמייצגות את צ'אקרה לצד רצון לעלות שלב נוסף ברמה הקולינרית. רוב המנות יקרות עד יקרות מאד, כאשר גם מנות ראשונות (ולא נדיבות במיוחד) יכולות לעלות 65-75 שקלים. העיקריות גם הן לא זולות ומנת צלעות טלה מהספיישלים עלתה 156 ש"ח. לזכות התפריט ומי שמאחוריו יאמר שבשונה מהמצופה היה לנו ממש קשה להחליט מה נאכל - המגוון והמנעד גדולים, וכמעט כל מנה נשמעה מצויינת.
 
לא תכננו על ארוחה גדולה ולכן הזמנו מנת פתיחה של כרובית (עניין של נוסטלגיה). אכן קיבלנו כרובית מטוגנת, לא יחודית אך לא רעה, עם טחינה חמוצה ואיכותית. כל זאת תמורת 46 ש"ח כשכשלעצמם לא היו מוצדקים. עם-זאת פירגנו לנו עם פוקצ'ה לוהטת ומשובחת (שעולה בדרך כלל 19 ש"ח), וטעימה של סלק צלוי עם גבינת מוצרלה - נדוש, אבל מהיותר טובים בז'אנר.
 
לעיקריות הזמנו וורסיה מוגדלת של טורטליני סלק עם אספרגוס. המנה הרגילה עולה 64 ש"ח וכוללת 3 טורטליני קטנים. בגרסה הגדולה היו 7 והיא עלתה 108 ש"ח. המנה הייתה מרהיבה ביופיה עם טורטליני טריים שבטריים שהדגימו איך פסטה אל-דנטה יכולה להיות נוקשה ורכה, נגיסה ועננית גם יחד. האספרגוס היה צלוי ופריך, ומתחת להכל נח לו רוטב עז טעמים של גבינה כחולה.  המחיר היה מופרז למנה שכזאת אבל במקרה הספציפי כל כך נהננו ואיכות חומרי הגלם והביצוע איזנו במעט את משוואת התמורה לכסף.
 
לקחנו גם מוסר על קרם שורשים שעלה 128 ש"ח. כאן התמורה לכסף הייתה ברורה. נתח מושלם של דג עסיסי ומלא טעם, צלוי בגריל לשלמות. הדג נח על קרם שורשים מצויין שלצדו ירקות צלויים בחמאה ורוטב עדין של חמאה ולימון. אחת ממנות הדג הטובות שאכלתי במסעדה בישראל. כחובב בשר מושבע אני יכול לתת לדג של צ'אקרה את המחמאה האולטימטיבית (לפחות מבחינתי) - לא הצטערתי לרגע שבחרתי בדג ולא בסטייק. וזאת על-אף שבשולחן שלידנו נהנו מנתח אנטריקוט מעורר קנאה.
 
לא המשכנו לקינוח אבל ראינו שני קינוחים שנראו מפתים ביותר. 
 
למרות התמחור הגבוה מעט שמציב את צ'אקרה באותה שורה עם מונא ומחניודה בעוד שבעבר היא הייתה ממוצבת כמסעדה מעט נגישה יותר, לא התאכזבנו ונשוב לשם בקרוב. לצ'אקרה כמוסד ומסעדה יש הרבה יתרונות (חלל נעים וגדול, תפריט מגוון ומעניין, אווירה שמתאימה להרכבים שונים ועוד). בהנחה שמה שחווינו מייצג, אפשר לומר שצ'אקרה בדרכה לקאמבק, אך כדי להיות בטוחים נצטרך לדגום עוד מספר פעמים.