פורום ביקורת מסעדות
נושא: פיצריה פרסקה בקיבוץ מסדה באזור עמק הירדן Fresca  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 22/11/2015 | 20:51
1
314
http://www.frescapizzeria.co.il/
 
מדובר לכאורה בהבטחה גדולה- סביבה קיבוצית כפרית ונונשלטית שמגישה פיצה טעימה מחומרי גלם מקוריים וטריים. בסופו של דבר ההבטחה לא קוימה. הלכנו ידידי הטבעוני ואני: הייתי צריך לברר אם אפשר להביא כלבים (ברור מדובר בקיבוץ), האם יש פיצה טבעונית (פיצה מרינרה ויש) והאם ניתן לשבת בחוץ- וברור שכן. הגענו, המקום היה עמוס לקוחות וכל השולחנות בחוץ היו מלאים. חברים נוספים ביקשו להצטרף אלינו, אבל אני הייתי רעב, אז הזמנתי מוקדם שתי פיצות- האחת, פיצה קרבונרה, והשנייה פיצה מרגריטה קלאסית. שילמתי 104 שקלים לשתי פיצות אישיות- שזה הגודל היחיד שהם מייצרים.(30 ס"מ לפי התפריט)
 
לאחר שראינו כי השולחנות לא מתפנים התיישבנו בפינה עם הפיצה שהזמנתי, על הבטון. יצא אלינו בחור ואמר ש"לא נהוג לאכול טייק-אאוט באזור המסעדה". אבל כמובן לא היה מוכן להוציא לנו שולחן נוסף החוצה- למרות שהיו הרבה שולחנות בפנים שהיו פנויים. הלכנו לאכול רחוק יותר- והרי הביקורת על האוכל:
 
1. פיצה מרגריטה- הבצק בקצה היה עבה מאוד, וכמעט בלתי לעיס- הכלבה קיבלה את רובו, אבל הבצק במרכז הפיצה היה כל כך דק שהוא לא החזיק את הרוטב והתוספות כלל וכלל, לא היה אפשר להרים משולש פיצה מבלי שיתפרק וזה היה נכון לשתי הפיצות. ידוע לי שיש אוהבי בצק פיצה דק ועבה, אבל אם הבצק עבה יש מקום לרכות, ואם דק הוא צריך להיות מעט קשיח כדי שהמנה תחזיק את עצמה. רוטב העגבניות היה ממש כמו רסק עגבניות פשוט. לא היה מעט סוכר לסתור את החמיצות, וגם לא שמץ ניחוח של אורגנו או שום פשוט רוטב עגבניות מקופסא. המוצרלה לא נמסה כמעט ונפלה גושים גושים כאשר הרמתי משולש פיצה.
 
2. פיצה קרבונרה- כאן ציפיתי לסוגים שונים של בשר וגבינה על מצע הבצק. כאמור, הבצק לא היה יציב, היה ממש מעט מהבשר,פתיתים מעטים, מספיק רק כדי לתת ניחוח קל לגבינות וגם זה לא. הביצה האפויה הייתה נוזלית מידי ויצרה בלגן וקושי להנות מהפיצה הזו.
 
תוצאה סופית- חבל, עם חומרי גלם טריים שכאלה אפשר לייצר תוצאה כל כך הרבה יותר טובה. חסרות לנו פיצות באיכות גבוהה בצפון הרחוק... אני מקווה שהם ישתפרו. האם זה היה שווה 104 שקלים? גם המזון היה מתיימר ויקר יתר על המידה וגם השירות לא משהו, ובוודאי שלא אדיב. לא אשוב לשם. ציון? 3 מתוך 10.
 
ארדן.