פורום ביקורת מסעדות
נושא: ברצלונה - יופי של עיר, שלוש המלצות  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 23/11/2015 | 17:59
1
377
שבועיים קודם לכן, שהיתי בפורטו. שם גיליתי שלוש מסעדות תיירים נוראיות ושתי מסעדות בבחירתן הושקעה קצת יותר מחשבה והתגלו כטובות (אני לא זוכר בדיוק מה אכלתי שם, אבל אולי אכתוב עליהן מאוחר יותר).
אחד מחבריי הטובים, התגורר שנים בברצלונה, כך שהמלצות כאן היו. שניים במספר אבל גם הלכנו למסעדה שלישית. יופי של קולינריה יש בעיר הזאת. הלכנו למסעדות זולות יחסית, כשלזוג הוצאנו 50-60 יורו לארוחה.
 
רק אציין שלאחרונה התגלה כי אני סובל בעיקרון מ GOUT ולכן צריך להגביל עד מאד את צריכת הבשר ופירות הים שלי. רוב מה שהזמנתי היה דגים וצמחוני. בברצלונה יש אופציות.
 
CIUDAD CONDAL - הזולה מבין ההמלצות נמצאת קרוב מאד לפלזה קטלוניה והיא כאילו תיירותית, אבל למעשה מפוצצת כל הזמן ואוכלים בה גם המון מקומיים. מאות אופציות לטפאס שמוכנים מראש. אפשר בקלות לאכול ארוחה שלמה ומעולה שם גם בעשרים דקות. אנחנו רצינו קצת יותר, ועדיין. המנות הטובה ביותר שם היתה תמנון פיקנטי מעולה. הזמנתי גם צלוחית של דגים קטנים מטוגנים שהיתה סבבה אבל סטנדרטית מאד. היה סלט יווני שהתגלה כטעות ובאיכות ירודה למדי וחבל. לצערי אני לא זוכר מה עוד הוזמן, אבל היה עוד טפאס או שניים. 
בסך הכל מסעדה סבירה עם תמורה מעולה למחיר (נראה לי ששילמנו שם 40).
 
EL PITU DEL BORN - מסעדה חמודה מאד, והאמת היא שהלכנו לשם פעמיים כי היא היתה קרובה למלון, וכי ביום השני לא הצלחנו ללכת לשום מקום אחר בלי הזמנה. 
המנה המשובחת באמת שהיתה כאן היתה קנלוני ברווז מעושן ומושלם. אחד הביסים הטובים שזכור לי שאכלתי, והמנה היחידה אותה הזמנתי בשני הימים.
פרט לכך, היה גם סוג של סביצ'ה טונה אדומה טרייה מאד על אבוקדו. היו כדורי תפוח אדמה מטוגנים וממולאים וחריפים שהיו מעולים לגמרי. היו פלפלים ירוקים קטנים מצוינים. היה מיני המבורגר עם ביצת שלו שהיה בסדר ולא יותר (והיתה הטעימה הבשרית הקטנה שלי). היתה שעועית "ספרדית" טובה עם קצת חמון (גם טעימה בשרית קטנה מאד. אני חוטא לפעמים), והיה גם דג קוד מטוגן קליל ומאד מאד טעים. 
יופי של מסעדה, בלי הברקות מיוחדות אבל עם שירות מעולה במיוחד (ובכלל השירות בברצלונה טוב מאד) ועם מנה אחת אדירה.
 
LLAMBER - מבחינת אוכל, אין ספק שזאת היתה הטובה (וגם היקרה בקצת) מהמסעדות שאכלתי בהם. גם היא נמצאת ליד איזור BORN וקיבלתי עליה המלצה חמה מאד מלפחות שני גורמים.
שלוש מנות נאכלו. אחד היה חתיכות דג ים מלפחות שלושה דגים שונים (לא יודע איזה, אבל אני מניח שקוד, בס ואולי גם לוקוס) בגריל, שהיו לא פחות ממושלמות. הגיעו המון חתיכות קטנות (בגודל ביס וחצי כל אחת), ובמשקל כולל של אולי 250-300 גרם. עם טריות של משהו שנמשה הרגע מהים, ובישול מדויק להפליא ברמה של בערך MEDIUM RARE, 
היה גם משהו שהיה דמוי גספצ'ו, שהיה סוג של מרק קר שנטחן מעגבניות ומדג. היה מעניין כמנה קטנה, אבל כמנה גדולה ובלי מספיק לחם זה לא היה טוב. מסוג המנות שחייבים לאכול עם לחם, כי אחרת זה פשוט קצת "יותר מדי".
המנה הכי טובה, היתה טרין של ROCK FISH על ביסקוויטים קטנים. מנה שגם היתה יפהפיה וגם מאד מאד עזת טעמים ומצוינת. 
השירות ב LLAMBER לצערי, היה הפחות טוב מכולם, עם מלצר שלא כתב את ההזמנה וטעה לפחות פעמיים (חשב שהזמנו גם תמנון. אבל הוא הבין את הטעות עוד לפני שהתמנון הגיע). אבל לא ביקשו מאיתנו לשלם על משהו שלא הזמנו, כך שאני מניח שזה בסדר. אבל יחסית לשירות המדהים ב EL PITU, בהחלט היתה ירידה.
 
חבל שלא היה עוד זמן כי ההיצע הקולינרי בעיר הזאת באמת מדהים, וגם זול למדי.