פורום ביקורת מסעדות
נושא: איקאה, גוז ודניאל, טרגון וקפה ברזילי  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 06/12/2015 | 11:24
500

סוף שבוע עמוס במיוחד התחיל במסע לאיקיאה ביום חמישי, מרק אפונה בלחם היה מאוד אבקתי אבל אפקטיבי ולא ממש הצלחי להשביע אותנו אז החלטונ לעצור בגוז ודניאל בבני ציון בדרך לעסקית.
המקום עמוס כרגיל, הנוף מדהים והצוות מקצועי ויעיל, התחלנו עם סלסלת לחם שכלל 2 סוגי לחמםי מוצלחים ולחמניות בריוש רכות וקוביית חמאה איכותית שנזללה במהרה.
ראשונות- כבד קצוץ גס ואיכותי שהוגש עם מריחה של חרדל חריף, סלט קטן של ארוגולה וצנוניות וטוסטונים קטנים היה גס, טעים ועשיר.
סלט חסה סלונבולה על לבנה היה עשיר, חמצמץ, עשיר בירקות פריכים ונוגב עד תום.
לעיקריות- שניצל וינאי מנתח עגל לא דק מדי, ציפוי זהוב שטוגן במחבת עם המון חמאה, בצד סלט מלפפונים עם שמנת ושמיר ופירה חמאתי ורך, קלאסיקה עשויה היטב וכיפית.
בשבילה- מאפה פסטה עם ארטישוק ותרד, תבנית אליפטית יפה עם פסטה איכותית ורכה בבשמל לא כבד, חששנו שהיא תהייה כבדה מאוד אבל היא הייתה קלילה ומלאת טעמים טבל עוד מעט גבינה הייתה עוזרת.
לקינוח פודינג הלחם עם המון רוטב קרמל (מבקשים מראש ומקבלים המון המון רוטב בצד) שהיה שחיתות מדהימה.
כולל פעמיים שתייה קלה שכלולה במחיר- 195 ש"ח משתלמים ביותר, מסעדה מדהימה שלא מפסיקה להתחדש .
בשישי התחלתי בטיול בגלריות ברוטשילד והמשכתי ללוינסקי, עצרתי במקום חדש בשם טרגון, שיפודיה משודרגת, הכל מתחיל מלאפה עבה שעליה נערמים חומוס, 2 סוגי חצילים וממרח פלפלים פיקנטי, על זה מוסיפים את הבשר, אני בחרתי בשיפוד קבב, הכל מגולגל ונכנס לגריל ונעשה כמו טוסט, המנה יפה, 2 שיפודי קבב טרי ומתובל בחוכמה, השילוב בין החום והקור , הפריכות לרכות, מנה מוצלחת בתמחור שפוי של 29 ש"ח.
בערב יום הולדת בקפה ברזילי, מסעדה צמחונית-אורגנית שנדדה לעיר הגדולה לפני כמה שנים, התפריט נראה מענין עם קריצות להודו, הזמנו מרק בצל שהובטח שמכיל כרישה, בצל לבן וסגול ובצל ירוק ביין ותבלינים, הגיע צלחת לא גדולה עם מרק שהיה תפל וחסר טעם, מעט פירורי אגוזים נועדו להחליף את הגבינה או הקרוטונים, גם תוספת של הרבה מלח ופלפל לא צלחו בהפיכת המנה למהנה.(41 ש"ח מופרזים להחריד)
לעיקרית- היא לקחה ניוקי שהיה חביב, גדול למדי, במרקם סביר, עם פטריות תרד ונגיעות די מיותרות של צ'ילי, מנה סבירה בלבד (60 ש"ח)
אני בחרתי במנה שאני מפנטז מאז המסע האחרון להודו, מסאלה דוסה, במקור מדובר בפנקייק גדול ודקיק מעדשים שממולא בירקות , המלצרית הסבירה שמדובר במנה שונה שאצלהם הפנקייק עבה יותר ומוגש עם 2 שיפודי ירקות, רוטב מסאלה וצאטני קוקוס, בחרתי במנה בכל מקרה וקיבלתי עיגול גדול ועבה של פנקייק חסר כל פריכות, הוא היה חסר טעם ושרוף ועם מרקם גרגרי לא נעים, על המנה היו 2 שיפודים שכללו כרובית מטוגנת סבירה עם מסאלה חריפה חסרת כל איזון, ושיפוד נוסף של טופו ועגבניה שהיו סבירים, המנה לא התחברה והייתה פשוט כרובית, טופו, שלולית של מסאלה גרועה וצאטני קוקוס חביב, אחרי 2 ביסים הנחתי את המנה בצד, מתי שנשאלתי על המנה ציינתי שאין קשר בינה לבין מסאלה דוסה ושאני לא נהנה ממנה והמנה הורדה מהחשבון אך ללא כל התייחסות נוספת.
אנשים אחרים בשולחן נרא די מרוצים מהמנות שהוזמנו- לזניה טבעונית, טאלי הודי וכו', יתכן שבחרנו במנות לא טובות אבל 2 כשלונות גמורים מתוך 3 מנות לא יגרמו לי לחזור לקפה ברזילי בשנים הקרובות.