פורום ביקורת מסעדות
נושא: סופ"ש בואדי - הנמל 24 ומבשלת ליבירה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 13/12/2015 | 12:57
8
430
בחמישי עופות צלויים המון שעות בתנור עם עשבי תיבול וממרח שום, יצא נפלא, חשוב להשאיר אותם מכוסים רוב הבישול.
בשישי נפתח החג של החגים בואדי, סיירנו עם קרובים והספקנו לפלאפל אצל מישל (הזקנים היה תור ארוך מידי), עסקית בנמל 24 (במעין הבירה היו המונים, רק בתור) ועוד קצת אוכל ובירה דלת ליד, במקום החמוד מאוד שפתחו אנשי המבשלת ליבירה, מקום שלבטח נחזור אליו המון בעתיד.
בכלל להסתובב באיזור היה כיפי ביותר, עבודות השיפור בהחלט ניכרות, למרות שיש עוד מה לעשות וחלק מהרחובות ממש באמצע העבודה (בעיקר נתנזון של המעיין). וניה וכולא היו מלאות לגמרי עם ממתינים, הופעה של דודי לוי ושות', סחטיין.
נמל 24 של היום מקום בהחלט די שנוי במחלוקת, אכלנו שם עסקית גם יומיים לפני, נהרות מילים כתבנו בעבר, לדעתי רן ראש השף ה"בסיסי" לא ממש נמצא שם או קשור באופן משמעותי מידי לעבודת המטבח, אבל זו רק השערה. יש חוסר יציבות מעצבן בנמל, שמונע מחווייה להיות ממש מושלמת - הישיבה שם כיפית, אפלולי, אירופאי, סופר נעים. השירות טוב ברביעי אך די זיגזג בשישי, למרות שזה כנראה המקום היחיד מבין הרציניות שאפשר היה למצוא מקום בלי הזמנה, גם זה לאחר המתנה, הייתה קצת תחושה היסטריה קלה ולחץ, לא תמיד היה איש שירות בקשר עין וזה די חבל, כי יש המון אנשי שירות שם ועם לחץ צריך לדעת להתמודד לדעתי קצת יותר טוב.
בכל מקרה לגבי האוכל - לצד מנות נהדרות תמיד נמצא שם מנות לא מספיק טובות, גם המחירים היום לעסקיות, פחות עדינים מפעם, לחם טוב ומטבלים בשיטת תמחור גבוהה יותר, קצת חבל, עדיין כשאכלנו ברביעי אמרנו לעצמינו שהתמורה היחסית לכסף הייתה טובה, אפילו טובה מאוד, בעיקר ביחס לארוחה נוראית שאכלנו במקרה יום לפני ב BBB בינאי, פשוט אוכל מזלזל באיזור 220 ש"ח לזוג ללא טיפ, המחיר המדוייק ששילמנו למחרת בנמל לעסקית, על ארוחה שבהחלט תיחשב כתמורה יחסית טובה בהרבה לכסף, שלא לדבר על כל מה שמסביב.
 
המנות הטובות יותר מהארוחה בנמל - מרק עגבניות בעיטור "קציפת טחינה" (בבל"ת, לא קציפה ולא גרביים, סתם קישוט), אגב אותו מרק הסתיים במהלך הסרוויס של שישי ונאלצנו לקחת מרק תירס, למרות שהאורחים שלנו אהבו, לדעתי היה מרק מאוד מרושל ולא בנוי נכון - המון קליפות מרוקנות לא מסוננות של תירס, והנה מהצלחה יחסית של מרק עגבניות די מוקע, הגענו לצד "אפל" ודי חובבני שיכול בשקט להתגנב פה ושם למנות בנמל. גם כמות המרק הנמוכה (אצלי לפחות) וההגשה השפשוטה, העידו על היסטריה מטבחית מסויימת ביצירת פיתרון מהיר מידי, למרק העגבניות שהסתיים.
מוס הכבד בהחלט מנה ראשונה מצויינת ועשוייה היטב, גם מוגשת יפה מאוד. ריזוטו פירות ים בכלי יפה אך בהגשה די קמצנית, היה אכזבה גדולה לטעמי, במיוחד לאור תוספת 20 ש"ח לראשונה, מנת הטורטליני גבינות עם ארטישוק ביום רביעי (וזיתים בשישי, אולי לא נשאר ארטישוק), הייתה טובה וראוייה הרבה יותר ללא שום תוספת.
העיקריות לא רעות אך בעבר היו נקודת אור גדולה יותר, כשלא ניסו לעשות סו וויד לחזה עוף ישראלי ממוצע (אני אוהב, אחרים פחות אהבו) או הגישו צד אחד של פילה לא גדול של בורי בעסקית 99 ש"ח, חבל, המון מקום לחידוד העיקריות כיאה למסעדת "פיין דיינינג" מתיימרת כמו הנמל, העסקית היא ממש לא תירוץ, אם תבריק בה, ישמחו גם להגיע אליך בערב.
הקיצור זו עדיין תמורה טובה, אבל לא מופתית לצערינו - השינוי בעלות הלחם ועליית המחירים באופן כללי(למרות שלבטח מחירים היו אמורים לעלות בשנים האלו), הזיגזוג ברמת הראשונות והצורך בחידוד העיקריות, מה לעשות, מצטבר, או כמו שאמרה זוגתי, לכאן לא נשוב בזמן הקרוב, הספיקו שתי עסקיות בשבוע
 
ה"בשורה" בהחלט תהיה ליבירה, קצת "מיני ברוהאוס" לחיפה, אבל במובן די טוב ולא "תיירותי" מידי, אנשים מקסימים במקום לא מתיימר ולא מתייפייף, עיצוב תעשייתי מודרני, המון מקום לשבת, חצי פאב חצי מסעדה, 19/24 על כל הבירות שלהם לשליש\חצי, מחיר טוב מאוד לארץ, הבירה כמו במבשלות מקומיות, יכול פעם להיטעם נפלא ויומיים אחרי קצת פחות, כמו שקרה לי בעבר עם כמה נסיונות במקום הקטן הראשון (שממשיך לפעול). יש אפשרות לקנות בקבוקים במחיר אחיד של 13 ש"ח וגם התפריט, האמת, ממש לא נראה רע בקטגוריית אוכל פאבים, גם מחירים יחסית עדינים, חברינו מהמרכז אפילו הכתירו אותם כעדינים מאוד.
פיש אנד צ'יפס בהחלט ראוי בסיגנון יותר "אנגלי" של שני פילטים שלמים של בקלה כנראה, צ'יפס שמנמן לא רע ליד, איזור 40 ומשהו ש"ח, יפה מאוד.. פונדנט שוקולד ב 28 ש"ח היה נדיב ברוטב ועם גלידה ליד, אך נפל לקטגורייה של די חובבני ולא מחומרי גלם משמעותיים מידי, אך היה מתוק וחביב לסגירת פינה ביחס כמעט לכל פונדנט 36 ש"ח שטעמנו בעבר.
מאוד נחמדים שם, מאוד משתדלים, ויש לי תחושה שהמקום יהפוך לפינת חמד כזו שכיף להעביר שם ערב באיזור, למרות תחרות עזה מהאריות הותיקים שמסביב.