פורום ביקורת מסעדות
נושא: שיש צהריים בבועזו. מוצ"ש במגזינו.  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 27/12/2015 | 12:28
824
לבועזו (Boazu) - היפנית הטבעונית החדשה של בועז צאירי קפצנו על הדרך בשישי בצהריים (בדרך לשוק הנמל). הגענו בסביבות 13:00 ולהפתעתנו היה די ריק. ישבנו בחלק הפנימי. (יש בו 2-3 שולחנות). יש גם חלק חיצוני עם מספר שולחנות נוספים. המקום מאד בייסיק. נטול עיצוב. פשוט מאד. מקום של להתיישב, להזמין, לאכול וללכת. 
בדרך למסעדה בדיוק קראתי את ביקורתו הטריה של שגיא כהן בהארץ ששפע מחמאות והתלהבות (והתעקש לכתוב צעירי ולא צאירי לכל אורך הביקורת)...
היינו שניים. 
 
הזמנו 2 סלטים:
סלט טאמה נגי - סלט בצלים מתקתק ברוטב מיסו. 15 ש"ח (!). סלט מצוין. רענן, טרי, רוטב מעולה. הבצלים מ-3 סוגים טעימים מאד ונטולי חריפות לא נעימה שמלווה לעתים בצל. תמורה פנטסטית לעלות. 
סלט אצות (וואקאמה, קומבו והיגי'קי) עם איטריות אודון home made, ברוטב מיסו. גם הוא 15 ש"ח בלבד. שוב תמורה מעולה לכסף. סלט טעים מאד. איזון טעמים מעולה. תיבול מעולה. איטריות מעולות. ביקשתי וקיבלתי רוטב חריף (על בסיס צ'ילי ירוק) שהוספתו הרימה עוד יותר את הטעמים.
 
הזמנו גם 2 מנות עיקריות. 45 ש"ח כל אחת.
מנה אחת - קארי יפני עם ירקות (למשל בטטה סגולה) וכדורי טופו. מנה טובה ומנחמת. מאד נדיבה ומשביעה. טעמי הקארי עדינים. לטעמי הייתה חסרה מליחות במנה והמרק שליווה את הקארי היה מעט חסר גוף. כדורי הטופו ממש מזכירים כופתאות של פסח הן בטעם והן במרקם והם מצוינים.
מנה שנייה - קיוטו רמאן. מרק רמאן על בסיס ציר פטריות ומיסו, עם איטריות רמאן דקות. מרק טעים בסה"כ, אם כי ציר הפטריות והמיסו שוב מעט תפל ומעט חסר גוף. היו חסרים לי יותר טעמי פטריות בציר. אחרי שתיבלתי את המרק בכף או שתיים של רוטב סויה, הטעמים התאזנו. בסה"כ נותן תמורה טובה לעלות גם הוא.
 
בשורה תחתונה. יופי של מקום. סלטים נהדרים שבמחירם הנוכחי הם שיחוק אמיתי. מנות עיקריות נדיבות וטעימות שלטעמי האישי דורשות מעט יותר תיבול וחיזוק טעמים. בסה"כ אופציה טובה מאד לאוהבי אוכל יפני, ודאי לטבעונים ולצמחונים. 
 
 
מגזינו - ביקור שני שלי... ביקור ספונטני במוצ"ש. סביבות 20:30. המסעדה לא הייתה מלאה אבל עד 21:00 התמלאה לגמרי.
היינו 4 אנשים. ישבנו בחצר החיצונית שלטעמי קצת מנותקת מהאקשן של המסעדה.

אני הזמנתי את מנת הכבדים - כבדים אליו פפרונצ'ינו. 36 ש"ח. מנה לא גדולה של כבדים ששוחים ברוטב על בסיס שמן זית מפולפל מאד מלא בפלפל שחור, שום וצ'ילי. הרוטב לכשעצמו מוגזם, אבל יחד עם הכבדים העסק בסה"כ עובד וטעים. לא מנה שתתאים לכל אחד.

מנה נוספת שלקחתי זה השרימפס בורגר שרבות נכתב עליו בביקורות בתקשורת. 48 ש"ח. מנה בינונית. לא מספיק שרימפס, לא מספיק טעמים של שרימפס. השרימפס הולך לאיבוד בטעמי הירקות (הרבה חסה) ואיולי הצ'ילי המתקתק - שלא היה מספיק פיקנטי לטעמי. אחרי שביקשתי וקיבלתי טבסקו לתוספת פיקנטיות זה הפך למעט יותר מאוזן וטעים. 
עדיין - אפשר לוותר.

חבריי לארוחה הזמינו פסטות ואף אחד לא נהנה מהן. גזרת הפסטות טעונה שיפור כנראה. מנות הפסטה לא גדולות, אבל גם לא יקרות מאד.
היו שם ספגטי קישוא ופסטו - 40 ש"ח. נחמד ולא יותר.
היו 2 מנות של ספגטי פורצ'יני ובייקון - 68 ש"ח. מנה שאיזבה את 2 טועמיה. הבייקון לטענתם לא הורגש בכלל. הם כן הרגישו חתיכות קראנצ'יות של בשר כלשהו, אבל לא הבחינו כמעט בטעמים המעושנים של בייקון...

הזמנו גם 2 קינוחים מהויטרינה.
כל הקינוחים עולים 40 ש"ח.
הזמנו פאי לימון ופיסטוק. תחתית פאי פריכה ומאד פיסטוקית (כולל מעט מלח שנותן קונטרסט למתיקות). קרם לימוני ומעליו מרנג. סה"כ קינוח טעים וטוב. מעט מתוק מדי לטעמי אבל מוצלח בהחלט.
הזמנו גם עוגת גבינה. סטנדרטית. תחתית טובה. עוגה טובה ומאוזנת, במרקם טוב.

שורה תחתונה - לכו על הפיצות ועל הקינוחים...