פורום ביקורת מסעדות
נושא: ביקור במסעדת דוק - חוב משבוע שעבר...  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 19/01/2016 | 17:02
4
650
בשבוע שעבר דגמתי לראשונה את מסעדת דוק הכה מדוברת של האחים דוקטור, באבן גבירול, סמוך למסעדת האחים השוקקת (אותם אחים). 
המקום קטנטן וקצת קלסטרופובי (לפחות האיזור של הבר והמטבח).
היינו שניים. ישבנו על הבר עצמו, שצופה לאיזור ההכנות בו עומדים השף ועוזרו (מרחק של סנטימטרים). לחובבי בישול זה דווקא מיקום מגניב. 
אני אוהב מאד את ההתבססות של דוק על חומרי גלם מקומיים, גם באוכל וגם באלכוהול. יש כאן אג'נדה של לתת כבוד ליצרנים מקומיים וזה ראוי להערכה. בחודשים האחרונים נכתב על דוק בכל מקום (בדרך כלל דברים חיוביים מאד) ובאתי עם לא מעט סקרנות וציפיות. 
 
בשורה התחתונה - נהניתי, אבל ציפיתי ליותר עניין והשקעה באוכל עצמו. רוב המנות הן מנות מאד מהירות הכנה, שלא דורשות שום יכולות בישול או טכניקה. המנות חביבות, רעננות, טעימות ועשויות מחומרי גלם איכותיים, אבל אף אחת מאלה שטעמתי לא הלהיבה באמת. 
 
דגמנו בסה"כ 6 מנות מתוך תפריט של 15 מנות (שהיקרה ביותר עולה 63 ש"ח). המנות קטנות עד בינוניות.
 
מנה 1: פלמידה לבנה כבושה, סלט תפוחי אדמה באטר, שמנת חמוצה וחזרת טרייה. 48 ש"ח. חביב, עדין ורענן. החזרת לא נתנה את הקיק המצופה.
 
מנה 2: קולורבי אפוי בפחם, גבינת המאירי, סומסום בלאדי, טימין צעיר ופלפל חריף. 33 ש"ח. המנה הכי מדוברת אולי של דוק. ואללה - טעימה מאד. שילוב מצוין. ירק אפור ולא סקסי שמקבל פתאום מימד אחר. 
 
מנה 3: טרטר גמל ים במיץ חושחש, קרם פרש, אבוקדו, אפונים טריות ואפונת שלג נאה. 48 ש"ח. עוד מנת דג נא. הפעם דג מאד לא שגרתי במטבחי ארצנו. טעים, נעים, רענן. החושחש זה עוד חומר גלם נשכח שבדוק הקימו אותו לתחייה. נחמד. 
 
מנה 4: פרוסות אונטריב חרוכות במבער, חמאת סחוג ועשבים, על חלה של ויז'ניץ. 29 ש"ח (פרוסה אחת). חמאת הסחוג טעימה מאד. האונטריב חביב אבל פחות מדי מורגש. לטעמי צריך פרוסות עבות ובשרניות יותר.
 
מנה 5: כרוב ערבי אפוי ביין לבן ועשבים, צ'ימיצ'ורי זעתר וגבינת שילה חרוכה. 35 ש"ח. עוד מנה שלוקחת ירק לא מלהיב על נייר, משדכת אותו לגבינה איכותית, והתוצאה טעימה מאד. 
 
מנה 6: גבינת הר של משק עפאים וריבת עגבניות שרי, על לחם מחמצת של שרויטמן. 35 ש"ח. (יש גם אפשרות ל-1/2 מנה ב-19 ש"ח). תכלס - לחם עם גבינה וריבה חמצמצה. טעים מאד אבל גם מישהו שלא יודע להכין חביתה יכול להכין כזה...
 
את הקינוח אכלנו בבוזה הלא רחוקה.
אז כמו שאמרתי. מקום חמוד, נעים וטעים, עם אחלה קונספט, אבל עם אוכל מאד פשוט, לעתים אולי פשוט מדי.
בגלל גודלו הפיזי של המקום והמנות שברובן לא כרוכות בבישול של ממש, קצת קשה לי להתייחס לדוק כאל מסעדה. אם מתייחסים אליה כאל בר אוכל או טאפאס בר - ומגיעים לבילוי קליל של אוכל טוב וקצת אלכוהול, דוק היא בהחלט מקום מוצלח וראוי.
 
יתר פירוט ותמונות כרגיל כאן:
http://processing-food.blogspot.co.il/2016/01/what...