פורום ביקורת מסעדות
נושא: דלידה - שעות שמחות וטעימות  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 26/01/2016 | 09:44
5
617
אחרי הפצרות רבות מצד מכרים שונים, הגעתי אתמול סופסוף ל"דלידה" בשוק לוינסקי (זבולון 7), יחד עם אשתי, שני אחיי ורחוקת-משפחה מאוסטרליה. המקום מוגדר בדיווחים השונים כ"חמארה". אין לי מושג מה זה חמארה (חיפשתי הגדרות ברשת ולא מצאתי). בכל מקרה, האווירה היתה חמה ונעימה מאוד - איפשהו באמצע בין מסעדה לפאב/בר. גם האוכל היה איפשהו באמצע הקו הזה.
 
הדוגמה הבולטת לאוירה הנעימה ולמיקום באמצע הציר מסעדה-בר היתה אירוע מלבב שהתרחש במחצית השניה של הארוחה: המלצר החביב הגיע עם מגש עליו בקבוק וודקה וכמה כוסות צ'ייסר, אמר שזהו מנהג במסעדה אצלם לשתות, ושאל מי בעניין. אחי, אשר ניהל איתו את השיח, התלהב ודירבן את כולנו להצטרף. לפני שמזג את המשקה לכוסות, שאל המלצר לשמותינו. אחרי שמזג - בירך את כולנו בשמותינו ויחדיו שתינו לחיים. אני חשבתי שהיתה זו דרך חביבה במיוחד לאלץ אותנו לשלם בעבור שתייה חריפה שאחרת לא היינו משלמים עליה. כשהגיע החשבון - התבדיתי. חמשת הצ'ייסרים ניתנו לנו ללא תשלום!
 
אוקיי, אז נחזור להתחלה. כל הסועדים בשולחן שלנו הם צמחונים או טבעונים. הבחירה מהתפריט לא היתה מוגבלת בעבורנו ומצאנו בנקל 10 מנות שיכולנו להזמין. ב"דלידה" חולקים מנות. המנות בתפריט מחולקות לקטנות, בינוניות ובינוניות-מוגדלות. בשורה התחתונה - כל מה שלקחנו היה הצלחה! כל מנה היתה מעניינת, עם איזשהו טוויסט, טעימה להפליא ומוגשת בצורה מעוררת השתאות. שום נפילה!
 
אז מה אכלנו?
* שעועית לימה עם כמון - הוגשה לשולחן ברג שהתיישבנו כנשנוש פתיחה (ללא תשלום, כמובן).
ברולה פלפלים חריפים ופטה - מעולה! ממרח פטה ופלפלים פיקנטי, מעליו שורפים שכבת סוכר דקה (כמו ברולה). אפילו אשתי, שלא אוהבת פטה, התלהבה מהמנה הזו.
תבשיל פריקי ותרד בר עם לבנה, טחינה גולמית וחומץ עשבי שום - עשוי היטב וטעים מאוד.
טאבולה - עם תוספת של צימוקים קטנים, הטאבולה הקלאסית הפכה למעדן קרנצ'י מצוין.
לבנה באפלו, פסטו זעתר ועלי שום, עגבניות לחות - נפלא! לבנה עדינה, קרובה יותר לגבינת שמנת. אפילו אשתי, שלא אוהבת לבנה, התלהבה.
סינייה חציל - מוגש חם, אאל"ט הכיל גם יוגורט. מעולה!
* סלט זוקיני נא, ארטישוק רומאי, שרי [וגו'] - פשוט ומשובח. הקראנצ'יות של הזוקיני הנא השתלבה נהדר בסלט.
סלט ירוקים - גם את המנה הזו הצליחו "להרים", עם תוספת חתיכות אפרסמונים ועם תיבול של סומק. אפילו אשתי, שלא אוהבת סומק, התלהבה מהמנה הזו.
סלט שומר אפוי - פשוט מצוין. האפייה הוציאה מן השומר את הטעם הקלאסי שלו, וביחד עם מרכיבים משובחים אחרים - הפכה את הסלט הזה לחידוש מרענן.
ארטישוק רומאי ופטריית מלך היער צלויים על קרם זוקיני [וגו'] - וואו, פשוט וואו!!! הצורה והטקסטורה של הארטישות והפטריה הזכירו בהתחלה סטייק פרגית רך (מה שהרתיע, כמובן, חלק מהטבעונים בשולחן...). אך בביס הראשון כולם נדהמו - פשוט לרייר על המנה הזאת.
* טורטליני ריקוטה [וגו'] - אם אתם לוחצים אותי לקיר ואומרים שלא יכול להיות שכל המנות היו מלהיבות באותה מידה, אני אלחש שהמנה הזו היתה טיפה פחות טובה מכולן. היא עדיין היתה נהדרת, אבל אם אני מדקדק - הרוטב בו הוגשו הטורטליני היה קצת נוזלי מיד וקצת שגרתי מדי. אבל חוצמזה, מנה מצוינת.
 
והמחיר? כפי שהכותרת רומזת, הגענו ל"דלידה" בשעות השמחות - בימי א'-ה', בין השעות 19:00-17:00, כל המנות נמכרות בחצי ממחירן בתפריט. כל המנות!!! בסופו של דבר, הארוחה כולה - כולל שני קנקני בירה וכוס לימונדה - עלתה לנו 297 ש"ח. יצאנו מלאים ושמחים.