פורום ביקורת מסעדות
נושא: שגב אקספרס- מסעדת שף כמו שאני מדען גרעין  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 13/02/2016 | 17:11
22
1626
בעבר, לפני שנתיים בערך, כתבתי  כאן בפורום דיווח על שגב אקספרס בראשון לציון דיווח חיובי. זה היה אחד הדיווחים הראשונים שכתבתי. צעיר ותמים הייתי.
מאז עד היום הייתי בלא מעט מסעדות, נחשפתי לכל מיני סוגי מאכלים וגיבשתי טוב יותר את הטעם שלי. לפני כשנה ביקרתי שוב בשגב אקספרס, אכלתי אפילו  שוב את אחת המנות (ריזוטו פטריות) וראיתי שזה לא מתאים לי- זה היה כבד, מתוק וחסר איזון.
לאחרונה הזדמנה לי פגישה משפחתית בראשון לציון בקניון הזה. הבחירה היתה בין בית קפה בקניון לשגב אקספרס, אמרתי יאללה, שיהיה שגב. אולי בכל זאת יהיה משהו טוב. איזו טעות. איזו טעות.

אכלנו את המנות הבאות:
פוקצ'ה הוזמנה לפתיחה (22 שקל) היא היתה טובה. חמה, פריכה, טעימה. הוגשה עם חמאה רכה ושמ"ז ובלסמי בצד. המנה הכי טובה בארוחה.

עוד בטרם סיימנו את הפוקצה כבר נחתו העיקריות בשולחן. המלצרים בשגב לא שמעו כנראה שמנות עיקריות מגישים אחרי מנות ראשונות ולא ביחד. בכלל, המלצרים בשגב כנראה לא שמעו טוב באותו ערב, כי צריך היה לקרוא (סליחה, לצעוק) להם כמה פעמים בשביל להשיג אותם.

לעיקריות הזמנו 3 מנות:

פסטה בולונז (67 שקל) : הפסטה הגיעה בקערה מרובעת עמוקה. קערה שמתאימה יותר למרק מאשר לפסטה. בחלק העליון של הצלחת היה מעט בשר, אבל רק שהסועד שאכל הגיע לאמצע ונשארה מעט פסטה, הוא ראה המון המון בשר בתחתית הצלחת. בקיצור, זה היה יותר כמו פסטה עגבניות בנפרד, ובצד בשר טחון. למה לא להגיש פסטה בצלחת  מתאימה לפסטה? אה, שכחתי. הכי חשוב שהמנה תראה יפה. בכל אופן מבחינת הטעם, המנה היתה סבירה, הבשר היה סביר וגם הפסטה, על אף שהיתה רכה מדי.  

כרע עוף "צרפתי" היתה המנה שאני הזמנתי. הגיעה צלחת ענקית עם כרע קטנה. בצד הגיע רוטב יין אדום וגבינה כחולה. חשבתי כשהזמנתי, שהעוף יצלה יחד עם הרוטב. בפועל, העוף היה בלי רוטב והרוטב הגיע בצד. העוף, על אף שלא יובש, היה סתמי, הרוטב בצד לא באמת תרם משהו לעוף. היה גם פירה שהיה סביר. 72 שקל לחתיכת עוף סתמית עם פירה. לא יאמן

ומנה נוספת היתה סלט תפוא ועוף בגריל (52 שקל) שהכיל חסה, רוקט, תפו"א, עוף ומעל זה רוטב איולי עשבי תיבול. לקחתי טעימה, התפו"א היו קשים מדי והרוטב היה נוראי, בעל טעם לוואי לא ברור. מי שאכלה את המנה אהבה יותר את המנה. אני בכל אופן הייתי מתאר את זה כבלתי אכיל.

בסוף  הגיע הרגע שכולנו מחכים לו, "הפינוק משגב", קיבלנו פצצת שוקולד (אותו "פינוק" שקיבלתי בפעם הקודמת) קינוח שהכיל גלידת שוקולד בתוך טילון ועוגת שוקולד. מהביקור הקודם זכורה לי  גלידת אגוזים טעימה, ואילו עכשיו לא חשתי בהבדל בינה לבין גלידה של שטראוס. בתוך הקערה של הגלידה היה גם "סופלה שוקולד", כך על פי המלצרית. רק שה"סופלה" היה בפועל עוגה שכולה התפוררה, ובגלל שהוגשה באותה קערה עם הגלידה, היא גם היתה קרה.
 
שורה תחתונה: למעט הפוקצ'ה ופה והשם הפסטה, כל שאר המנות היו איומות. את הכל אדון שגב עוטף בצילחות מרשים, צלחות יפהפיות, כלים מהודרים ומה לא. רק שהתוכן , כלומר האוכל, הוא בדיחה עצובה. בלי בושה שגב מרשה לעצמו לקרוא לשגב אקספרס  "מטבח שף". בפועל, זו מסעדה גרועה עם טבחים שמקצועיות מהם והלאה. רק המחירים זה מחירי מסעדת שף. כל בית קפה גרוע טוב יותר מהבדיחה הזו שנקראת שגב אקספרס.