פורום ביקורת מסעדות
נושא: מיאזאקי של יובל בן נריה בשוק צפון  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 21/02/2016 | 13:53
6
665
קפצתי בשישי בצהריים.
מיאזאקי (Miazaki) הוא דוכן אוכל הרחוב היפני החדש של יובל בן נריה שנפתח לפני כמה שבועות בשוק צפון החדש ברמת החייל. הדוכן עצמו מורכב ממטבח די גדול, בר שיושב על המטבח עם כ- 8 כיסאות בלבד, וחזית עץ מעוצבת ומרשימה מעל המטבח. רוב הסועדים ייאלצו להזמין ולשבת במתחם הישיבה הכללי הסמוך. לטעמי זה פספוס. אם אני המתכנן אני בונה בר רחב יותר עם כפול מקומות ישיבה. המתחם עצמו הפתיע אותי יחסית לטובה. יחסית מרווח. בנוי בצורה סבירה. מגוון דוכנים יפה, שיקלע לכל הטעמים. ניכר שתכננו אותו היטב, עם לקחים שנלמדו משוק הנמל ומשרונה מרקט. יש גם שפע יחסי של מקומות ישיבה במתחם הכללי.
 
הגעתי בסביבות 12:30 ולמזלי התפנה מקום דקה אחרי שהגעתי, כך שישבתי לי בניחותא על הבר. יש מנות גריל (רובטה - גריל יפני "עצבני"), מנות ראמן (כי אי אפשר היום בלי), כמה מנות צד (סלטונים שמוכנים מראש, נארזים ומחכים לסועד במקרר - אני ויתרתי). יש גם כמה מתוקים קטנים לסיום.
הזמנתי מנה לאכילה במקום + קינוח, ומנה בטייקאווי לערב + קינוח צ'ופר שקיבלתי. 
 
מה שאכלתי על הבר היה מנת שיפוד דג (שהיה סלמון) עם לחמנייה מאודה. העלות: 52 ש"ח. לא זול בשביל אוכל רחוב, אבל צריך לכסות את השכירות והארנונה... ההגשה היא בכלים חד פעמיים. הגיע מגש עם 2 לחמניות מאודות קטנות שעוצבו כמעין 1/2 פיתה עם חריץ רחב בו הסועד מכין לעצמו את המנה. לצד השיפודים היה גם סלט כרוב ועלים טריים, מלפפונים חמוצים ורוטב מיסו-שומשום. הרוטב מצוין. ביקשתי וקיבלתי עוד מיכל קטן ממנו.
המנה כולה טובה מאד. הדג מצוין. צרוב יפה מבחוץ ועסיסי מבפנים, עם טעם חריכה ועישון עדין. הביסים עם הלחמנייה, הכרוב, הסלמון והרוטב היו טעימים מאד. כארוחת צהריים קלילה זה די משביע. מי שבא מאד רעב יצטרך כנראה השלמות...
הזמנתי גם את אחד המתוקים הקטנים: טארט יוזו: קלתית שומשום שחור במילוי קרם יוזו. 16 ש"ח. הקלתית מוגשת באריזתה. קלתית קטנה (4-5 ביסים) אבל מענגת. הבצק נימוח. הקרם חלק וטעים להפליא. איזון טעמים מעולה בין מתקתקות לחמצמצות, עם טעם הדרי מודגש אבל לא מוגזם של היוזו.
 
השירות שאני זכיתי לו היה טוב ומתוקתק. אבל בכללי יש עדיין בלבול לא קטן (וטבעי) בשירות, החל מחלוקת התפריטים, דרך ההזמנה עצמה וכלה בהגשת המנות. המערכת לא מסודרת עדיין ויש בלבול, שניכר במיוחד אצל הסועדים שלא זוכים לשבת על הבר. אלה צריכים להיות קשובים ולחכות במקום בו יוכלו לאסוף את המנות, בלי שהאחראית תצטרך לחפש אותם. 
 
לטייאווי לערב לקחתי מנת ראמן. לקחתי סיכון שהוא יישאר טעים גם בערב, אחרי שיעמוד כמה שעות אצלי במקרר...
הזמנתי טבאסאקי: מרק עוף עשיר, אטריות חיטה דקות, בוניטו, ביצה רכה, מחית פול, תרד טורקי, בצל ירוק, שמן שום שחור ושיפוד נתחי פרגית. העלות: 54 ש"ח. כל האלמנטים נארזים בנפרד באריזות במבוק מתכלות, מעוצבות וממותגות. לפני האוכל הרתחתי את המרק, הוספתי אליו את הפרגיות ואת שאר המרכיבים, שמתי הכל בצלחת ואכלתי... היה טעים מאד. מרק עשיר מאד. מלא טעם. מי שאוהב צירים עדינים, שיחפש מקום אחר. מחית הפול ושמן השום השחור מוסיפים פיקנטיות וטעם חזק. מאד נהניתי, גם אחרי שהמרק עמד אצלי כמה שעות. אני יכול להעריך שמי שאוכל את זה במקום נהנה אפילו יותר. זו לא מנה ענקית של ראמן, אבל היא ודאי אחת הטעימות שאפשר למצוא היום בעירנו משופעת הראמנים.
 
כצ'ופר ל-takeaway קיבלתי קינוחון נוסף: אריזת טראפלס: 4 טראפלס קטנים משוקולד לבן, תה שחור וירוק. הטראפלס פריכים מבחוץ וקרמיים מבפנים. כמו הטארט גם הם מצוינים. קצת יותר מתוקים, אבל נהדרים. התה הירוק בהחלט מורגש ומאזן את מתיקות השוקולד הלבן. גם משחק המרקמים בין הקראנצ'י לקרמי נחמד מאד. עלות המתוק הזה בהזמנה רגילה היא 14 ש"ח.
כמו הקינוחים הגדולים הנהדרים בטאיזו, גם כאן המתוקים הקטנים הם שיחוק. פשוט מעולים (אנה שפירו היא קונדיטורית תותחית).
 
שורה תחתונה. דוכן אוכל טעים ומוצלח מאד שצריך עוד קצת להתאפס על השירות. ולא לוותר על המתוקים...
 
לחוויה המלאה: 
http://processing-food.blogspot.co.il/2016/02/miaz...