פורום ביקורת מסעדות
נושא: ערב קולינרי בסמטאות האפלות של נחלת יצחק: ביסטרו דניאלה + בבט  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 02/03/2016 | 11:46
7
504
ביום חמישי שעבר קפצנו לנסות את המסעדה החדשה שנפתחה בשכונת נחלת יצחק, על חורבות פטיסרי קארם: דניאלה ביסטרו בשכונה
 
המסעדה חביבה, מרווחת, מוארת. בנויה מחלל אחד שלטעמי הוא מעט ריק ונקי מדי. התפריט - כצפוי במסעדה שכונתית - הוא פשוט, לא יקר, מגוון ומאד קלאסי (ואם תרצו בנאלי). מנות שפונות לקונצנזוס...
 
היינו שלושה. אכלנו 3 מנות ראשונות ו-3 מנות עיקריות:
 
מנות ראשונות שנאכלו:
- כבד קצוץ, בצל מטוגן, עגבניה פרוסה, בצל ירוק, מלפפון חמוץ וחלה. 29 ש"ח.
מנה בסדר. הטעם היה טעים אבל הכבד טוגן קצת יותר מדי והתייבש. הקיצוץ נעשה כאן למרקם דק מאד, שהרגיש לי כמעט כאילו הוא נטחן לא ידנית ולכן העיסה הייתה דחוסה מדי. חסר לי במנה גם איזשהו טוויסט פיקנטי. חזרת עובדת כידוע נהדר עם כבד קצוץ... אבל סה"כ במחירה הלא גבוה זו מנה בסדר גמור.
- טרטר סלמון עם עלים ירוקים ויוגורט. 33 ש"ח.
מנה נחמדה בהחלט. הגשה יפה ומקורית בתוך חצי שומר שרוקן מתוכנו. (לפחות אני לא זוכר שנתקלתי בהגשה כזו). שילוב טעמים טוב, כולל טוביקו שחור לעיטור. מחיר סביר בהחלט לכמות נדיבה למדי של דג.
- כרובית על קרם חצילים שרוף עם סלסת עגבניות. 33 ש"ח.
גם כרובית מטוגנת וגם קרם חציל שרוף. קלאסי, מוכר ואהוב (אולי גם קצת שחוק). מנה טעימה ונדיבה. מתובלת כהלכה, עם לא מעט שום קונפי טוב, ופלפלון חריף בצד.
 
מנות עיקריות שנאכלו:
- ניוקי ברוטב חמאה לימונית, פטריות וברוקולי. 57 ש"ח.
ניוקי תפו"א שהרגיש כמו עבודת יד. ניוקי מהז'אנר הרך שאני אוהב, שבמקרה הזה גם הוכן למרקם טוב: רך ומתמסר אבל לא מתפרק. הרוטב היה לימוני וטעים. הברוקולי נחלט קצרות והיה עדיין קראנצ'י כמו שאני מעדיף. גם הפטריות הן לא פטריות מקופסת שימורים, אלא פטריות טריות שלטעמי בושלו קצת יותר מדי. בקיצור בסך הכל עבודה בהחלט טובה.
- קציצות דגים עם הרבה רוטב אדום וחריף, מוגש עם חלה. 63 ש"ח.
זו יחסית מנה שלדעתי מתומחרת קצת גבוה, היות והיא לא כוללת תוספת או פחמימה, למעט החלה. הדג הוא שלא במפתיע דג בורי. הבחור שאכל לא התלהב מהמנה. היא הייתה בסדר עבורו ולא יותר. הרוטב הוא רוטב חריימה פשוט, עם המון פפריקה שהיה די טעים ופיקנטי במידה (לא חריף לטעמי). לדעתי אפשר לחשוב על איזשהו שדרוג למנה. הוספת ירק, או טוויסט אחר שיוסיף עניין ויוציא מהשגרה.
- מקרוני & צ'יז. 47 ש"ח.
מנת פסטה קלאסית. במקרה הזה זו להערכתי פסטה תעשייתית. המלצר אמר שברוטב יש 4 גבינות שונות. מנה טעימה. קשה לפשל בכזו מנה. היה טיפה חסר מלח במנה ואחרי הוספתו העניינים השתפרו. בעיניי בייקון פריך או חזה אווז מעושן פריך היו מחוללים פלאים (אם כי פחות בעיני הצמחונית שאכלה את המנה בפועל)... 
 
השורה התחתונה - מקום פשוט, נעים וחביב. אין כאן בשורות אבל זו בהחלט תוספת מבורכת לשממה הקולינרית של שכונת נחלת יצחק בשעות הערב.
 
הקינוח נשמר למקום אחר, שהוא כבר מוסד בשכונה: החגיגה של בבט .
 
הוופל בר של נילי מרון שמקורו ירושלמי. יושב באחד המיקומים ההזויים: בבניין מגורים ישן ומכוער, בקומה הראשונה (לא על הרחוב), בסמטה אפלולית משהו שיוצאת מרחוב נחלת יצחק. 
הוופלים שם טובים מאד. 24-26 ש"ח לוופל. אני לקחתי הפעם וופל שחציו הוגש עם רסק תפוחים ושמנת חמוצה וחציו עם קרם לימון (מעוטר בוניל). טעים ביותר. מניסיון גם קרם הערמונים וקרם הקפה נהדרים. שותפיי נהנו מוופל שוקולד חם ומייפל.
מה שבטוח, מקום חמוד ביותר. קצת הזוי. קצת קלסטרופובי. לא בטוח שהייתי מגיע אליו במיוחד מרחוק, אבל למי שנמצא קרוב: תושבי השכונה (כולל גבעתיים השכנה), עובדי האזור או סתם עוברי אורח ליליים, זה אחלה מקום. מומלץ.
 
לפירוט המלא על הסיור הקולינרי שלנו בסמטאות האפלות והמסוכנות של נחלת יצחק...
http://processing-food.blogspot.co.il/2016/02/blog...