פורום ביקורת מסעדות
נושא:   לצפיה בהודעה המקורית ארוחת ערב בסילו: אוכל בינוני וקור כלבים
תאריך: 03/03/2016 | 19:37
383
את הדיווח כתבתי אחרי הביקור שלנו אבל מכיוון שאין לי מושג מה עלה בגורל התמונות התמהמתי עם העלתו.
 
באמצע גל קור נפגשנו ארבעה חברים לחגוג יומולדת עגול לדוק ואירוע משמח ומשמעותי בקריירה של אחד מאיתנו. הדוק בחר במסעדת סילו בחולון בה היה כבר במסגרת משפחתית ונהנה מאד. רצינו להיפגש בשישי בערב, אבל כשהתקשרנו יום לפני להזמין היה שולחן לחמש אחר הצהריים או לתשע בערב בלבד. הלכנו על האופציה המאוחרת יותר, והדוק, שהזמין את השולחן, סיפר לי שגם בשעה כזו נאמר לו שהשולחן מוגבל לשעתיים...
המסעדה שוכנת בפארק פרס בחולון ולה חלק פנימי, חלק מקורה וחלק חיצוני. אנחנו ישבנו בחלק הפנימי ורק לקינוחים עברנו לחלק המקורה.
 
לראשונות הזמנו –

מרק היום היה מרק כרישה ופטריות על בסיס שמנת שהוגש עם כיסוי בצק.
המרק היה לא רע ומי שאכלה היתה בסך הכל מרוצה ממנו, אך כולנו הסכמנו שהוא היה מעט מלוח, ולדעתי לא היו בו טעמים עמוקים במיוחד. כיסוי הבצק היה גימיק חביב אבל לא יותר כי הבצק היה סתמי ולא מוצלח. 32ש"ח.

מנה חדשה של עגבניות שרי שונות, גבינת בוראטה וטווילי פרמזן.
לדעתי, זו המנה הטרנדית הנוכחית שרואים גרסאות שונות שלה במסעדות רבות. טעמתי רק מהגבינה והיא היתה לא רעה. האחרים שאוהבים גם עגבניות מאד נהנו מהמנה  הזו וחלקו לה שבחים מרובים. 43ש"ח.

הדוק ואני חלקנו מנה של כרובית בגריל שהוגשה כשמעליה קראסט פטריות והיא ישבה על פולנטה רכה. בנוסף היה סיגר עם מוצרלה.
פרחי הכרובית עם הקראסט היו טעימים, הפולנטה היתה בסדר אבל לא עשירה במיוחד, ואת הקשר של הסיגר למנה לא הצלחתי להבין. 45ש"ח.
 
לעיקריות הזמנו –

ריגוטיני מיט בולס היתה מנת פסטה גדולה ונדיבה ובה כדורי בשר ברוטב עגבניות וזיתים.
במקור היא אמורה להגיע עם מוצרלה מטוגנת שלבקשתנו הגיעה בצד. מי שהזמין אותה אהב אותה  מאד ונהנה ממנה. למרות זאת, הוא  לא היה מסוגל לסיים את הקערה בגלל הכמות הגדולה. את השאריות לקחתי הביתה ולמחרת אחייני הפעוט נהנה מהן עד מאד. 69ש"ח

הדוק אכל מנה ששמה אנטריקוט מינוט: פרוסות דקות של אנטריקוט בגריל, תפוחי אדמה ובטטות ולצידם רוטב צ'ימיצ'ורי.
מבחינתי זו היתה המנה המוצלחת של הערב: פרוסות האנטריקוט היו מצויינות ובתיבול מוצלח וכך גם תוספת תפוחי האדמה והבטטה. מנה פשוטה שהוכנה היטב וכולנו אהבנו אותה. 105ש"ח.

הפיצה הראשונה שהזמנו היתה פונגי שכללה כמות נדיבה מאד של פטריות חורש.
לפי התפריט היו גם קרם גבינה, שמן כמהין, גבינת עיזים, פרמזן ובצל מקורמל. הבצק היה מהסוג הדק והקריספי והיה מוצלח מאד. הבעיה היתה הטופינג שהיה תפל מאד לדעתי. האחרים היו פחות נחרצים ממני לגבי הטופינג התפל, אבל  עדיין הסכימו איתי במידה מסוימת שזו לא פיצה מוצלחת. 59ש"ח.

הפיצה השניה היתה ארטישוק והיא כללה קרם ריקוטה וארטישוק, בצל אדום, אורגנו, פלפל קלוי, זיתי קלמטה ומצרלה.
גם כאן הבצק היה דק וקריספי ומוצלח מאד והטופינג היה חלש מאד ונטה גם במקרה הזה להיות תפל, אם כי לא כמו בפיצה הראשונה. בנוסף, הפריע לי שהפלפל הקלוי והזיתים (ארבעה בסך הכל!)היו במשורה בלבד. לדעתי, ייתכן שמכיוון ששתי הפיצות הן ללא רוטב עגבניות שפעמים רבות נותן טעם רב לפיצה, בשתיהן המרכיבים לא הצליחו להתגבר על היעדרו וליצור טעם מובחן מספיק ועשיר מספיק. לכן התוצאה היא בינונית  מאד  על אף המרכיבים העשירים.  59ש"ח.

אגב, לא הצלחנו לסיים את הפיצות והשאריות נלקחו הביתה. למחרת הקפצתי להוריי את פיצת הארטישוק (נשארה יותר ממחצית הפיצה) וגם הם לא התלהבו ממנה.
 

קינחנו בשני קינוחים –

נמסיס שוקולד: עוגת שוקולד רכה עם שנטי קרמל מלוח וקרם מסקרפונה.
קינוח טעים מאד שלי היה טיפה מתוק מדי, אבל הייתי במיעוט שכן האחרים חשבו שרמת המתיקות קלעה בול ונהנו מהקינוח מאד. 42ש"ח.

ה-עוגת(כך בתפריט) גבינה היתה קינוח נוסף שקיבלנו על חשבון הבית. העוגה היתה מהסוג הכבד והדחוס והיתה בסדר ולא יותר. אכלתי טובות ממנה בהזדמנויות רבות. הבצק שלפי התפריט הוא בצק קרמל היה לדעתי טעים מאד. בעצם הוא היה המרכיב הטוב ביותר בקינוח, שכן לצד העוגה הוגשו קוביות נקטרינות שבושלו עם הל ולא אהבנו אותן. אני חשבתי שהבחירה בתבלין כמו הל שהוא שנוי במחלוקת(קרי, או שאוהבים מאד או שלא סובלים) היא בעייתית. לא שילמנו כאמור על העוגה שלא התרוממה, אבל בתפריט היא עולה 42ש"ח.
 
 
שתינו מים קרים שהובאו בבקבוק זכוכית מעוטר וכוס אחת של סנגרייה חמה. למרות שהוזמנו שתי כוסות סנגרייה,  רק אחת הגיעה לשולחן, על השניה ויתרנו והיא גם לא הופיעה בחשבון.
בגזרת השתיה החמה שתינו אספרסו כפול 12ש"ח, ושלוש כוסות תה, שתיים עם נענע, שעלו כל אחת 15ש"ח. הסכמנו בינינו שאין הצדקה לתמחר כך כוס תה, אפילו אם מדובר בתיונים מהסדרה היוקרתית של ויסוצקי, בקופסאות הקטנות. התה הוגש בכוסות לא גדולות ולא בספלים ואפילו לא טרחו להגיש אותן עם תחתיות, מה שמאד הפריע לנו. בעלות של 15 ש"ח האם זה מוגזם לצפות שהתה יגיע בספל עם תחתית? מרגיז מאד.

השירות היה מהסוג המסתחבק. השימוש במילה "חברים" כשפנו אלינו אנשי צוות שונים ששירתו אותנו היה תדיר ואותי הוא קצת שעשע, כי הרי אנחנו לא ממש חברים...הגדילה לעשות אחת המלצריות כשעזבנו ואמרנו גם לה תודה ולילה טוב והיא בחרה להניח ידה על הזרוע שלי. אולי כדאי למתן מחוות כאלה מצד אנשי הצוות.
מעבר לזה, למרות שהיו תקלות קטנות בשירות(למשל, כוס הסנגרייה השניה שהוזמנה ולא הגיעה), בסך הכל הרושם הוא שמשתדלים מאד לתת שירות טוב ויעיל.
 

היו שני דברים עקרוניים שמאד הפריעו לי בארוחה.

הראשון הוא המלח שהוגש בפנכה קטנה כך שסועדים צריכים לדחוף לתוך ערימת המלח את האצבעות שלהם. בפנכה שלנו היתה ממש טביעת אצבע בתך המלח, כנראה של האורח שישב בשולחן לפנינו. אותי אישית זה הגעיל. בעיני זה לא אסתטי, זה לא הגייני וזו תופעה שהייתי שמחה לו פחות מסעדנים היו מאמצים אותה.

השני היה מהותי יותר. כאמור ישבנו בחלל הפנימי של המסעדה. השולחן שלנו היה קרוב יחסית לדלת הכניסה , אם כי לא הקרוב ביותר. היה לנו קר מאד!!! כשהתלוננו קיבלנו שמיכות לשים על הברכיים שלנו אבל עדיין היה קר. אני ישבתי עם הגב לדלת והרגשתי כל הארוחה שקר לי בגב למרות שלבשתי שתי שכבות, אחת מהן חולצה חמה והשניה סוודר חם. כשהסתכלתי סביב ראיתי שהיו גם סועדים שישבו עם מקטורן או מעיל. כשדיברנו על כך עם המלצרית וביקשנו לעבור לשולחן אחר היא אמרה לנו שאם יתפנה שולחן פנימי יותר היא תבדוק אם ניתן להעביר אותנו, אבל מכיוון שלא אמרנו בהזמנה מראש שאנחנו מבקשים שולחן פנימי העדיפות היא למי שכן אמר. במחשבה ראשונה זה נשמע הגיוני אבל במחשבה שניה לי זה צרם: כשאני מזמינה מקום במסעדה אני לא אמורה לנחש שיש בה שולחנות בהם אתה נידון לשבת ולסעוד בקור כלבים. בסופו של דבר את הקינוחים כבר אכלנו בחלק המקורה שם היה פחות קר אבל גם לא ממש חמים ונעים.
ברור שהצוות מודע לכך שיש סועדים שיושבים ואוכלים בזמן שקר להם ויפה שהם מציעים שמיכות. אבל שמיכות הן פתרון חלקי לבעיה מהותית. מוטב לו היו מוצאים פתרון טכני לבעיית הקור שחודר מדלת הכניסה, למשל כניסה כפולה כמו שיש בחו"ל הרבה פעמים. אורח שבא לסעוד  ומוצא עצמו יושב עם מעיל או מקטורן במסעדה או פשוט סובל מהקור, לא אמור להיתקל בהתנהלות שמשדרת בעיני חובבנות לשמה וזלזול באורחי המסעדה. בנסיבות אחרות לא הייתי נשארת אלא קמה ומחפשת מקום אחר לאכול בו.
 
הכל עלה 551ש"ח שהוא בסך הכל מחיר הוגן לארוחה כזו.
 
השורה התחתונה היא שבארוחה שלנו היו מנות טעימות, מנות שפחות קלעו לטעמנו ואף איכזבו מאד, וגם נושאים אחרים שציינתי והפריעו לחוויה הכוללת.
למזלנו, תמיד כיף לנו להיפגש ביחד כך שעבורנו מדובר היה בערב מהנה מבחינתנו.
לגבי המסעדה, אני אישית לא רואה סיבה מיוחדת להגיע אליה כשיש אופציות איטלקיות אחרות יותר מוצלחות וטובות ובלילות חורף קרים גם מוחוממות כהלכה.