פורום ביקורת מסעדות
נושא: בשר'לה חיפה - ארוחת פרידה מהבשר  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 13/03/2016 | 14:44
7
550
לשמחתי חלק ממה שהתקלקל בגוף שלי הסתדר - והרופא אישר לי לחזור לצמחונות, אז כארוחת פרידה מעולם הבשר + חגיגת יום ההולדת שלי החלטנו לחגוג במסעדת בשר'לה בקניון קסטרא חיפה.
המסעדה היא סוג של מסעדת משפחות דור ב' המתמחה בבשרים. היא לא מסעדת בשרים גורמה עם נתחים מיוחד וחובבי ההדסון צפויים להתאכזב ממנה אבל היא מסעדת בשרים טובה, פשוטה ונעימה שנותנת תמורה מצוינת לכסף.

הזמנו מקום לשמונה + עגלה בשישי בצהריים ולשמחתנו התברר כי תפריט העסקיות פועל גם אז. העסקית כוללת שני מסלולים של מנה ראשונה +עיקרית + שתיה קלה בסיסית (לימודה או תפוזים משוחזרים) במחיר העיקרית אשר הוא 69 או 99 ש"ח.

למנות ראשונות הזמנו -
כנפי עוף - מנה נדיבה של 8 חצאי כנפיים ברוטב פיקנטי "גלייז ברביקיו -צ'יפוטלה, שום קריספי ושברי שקדים חריפים" - בניגוד לשמה המנה לא היתה חריפה בכלל - פשוטה וטעימה, המשאירה אצבעות דביקות וחיוך על השפתיים.

סלט עגבניות בצל - עגבניות טובות אדומות ומלאות טעם - יותר מידי חומץ בלסמי לטעמי, מי שהזמין לא התלונן.

טרטר סלומון - לא טעמתי - לא אוהב דגים ושונא סלמון, מי שאכלה מאוד התלהבה.

סלט ירוק - עשיר מידי (תפוחים, סלק, שקדים) ופחות מידי ירוק - רוטב שהרגיש כמיונז (למרות שבתפריט הוא המתואר כוניגרט חרדל קלאסי) שפשוט עטף הכל יותר מידי - לטעמי מנה מפוספסת של מי שלא הבין את חשיבות הסלט הירוק במסעדת בשרים. 

לחם הבית + מטבלים - לא טעמתי (החלק הרחוק של השולחן) אבל נראה מרשים וטעים במגבלות הז'אנר.

מנות עיקריות - עסקית 69
חזה עוף בגריל על מצע פירה - האנגלי שהזמין התלהב - אני לא טעמתי

סלמון בגריל - כנ"ל - לא טעמתי - המזמינה התלהבה.

המבורגר קצבים - 250 - מנה שמרנית שהזמינו החוששים - מנה גדולה ונדיבה - אחת המזמינות התלהבה מאוד - שני קצת פחות (אבל זה כי על השולחן היו מנות טובות בהרבה) טעמתי המבורגר לא רע אבל לא מושלם.

מנות עיקריות - עסקית 99
 
אנטריקוט 300 ג' - אין לי ממש קנה מידה להשוואה אבל הסטייק היה טעים רך עשיר בשומן אבל לא מדהים - מסוג הרושם שהיה לי גם כאשר הפסקתי לאכול בשר לפני 12 שנים. שרירים זה נחמד אבל לא מפיל.
אני ונסראללה (11) הזמנו שנינו מידת מדיום וכרגיל במסעדות השף לא מוכן לקבל הזמנת מדיום מילד אז הוא צלה לא את הסטייק למדיום וואל מה שכמעט הוביל להחזרת המנה עד שהתחלפתי איתו (לי זה מפריע פחות) כך שהוא קיבל את המדיום האמיתי וטרף אותו - ביקשתי קצת חרדל והסטייק שלי בהחלט היה פרידה ראויה מהבשר.

אישתתי הזמינה - ספייריבס ברוטב טריאקי ספיישל - אשר רק בזמן ההזמנה התברר לנו שהם עשויים מבשר טלה ולא חזיר כמקובל. מה שהוביל את נסראללה לביטול ההזמנה וההחלפה לסטייק ולאמא שלו לקבל את המנה המנצחת של הארוחה. היא קיבלה שלוש שדירות צלעות עשירות בבשר ובשומן צלויות ברוטב מעולה שהדגיש את הטעם שלהם ולא כיסה עליו. הבשר נאפה לרמה שהוא התפורר מהעצם וזו בהחלט היתה מנה מעולה. ההסתייגות היחידה שלי היא כי מן הראוי להדגיש את מקור הבשר בתפריט - ספייר ריבס מטלה (או כבש) זה לא מובן מאליו פרט לכך זו היתה מנה ענקית שיכלה להשביע שניים בקלות.

אחמניג'ד (5) הזמין מנת ילדים של פרגיות וצ'יפס ממנה הוא חיסל את הצ'יפס והתעלם לחלוטין מהפרגיות (נראה שבצדק) למרות שגם כאן המנה נראתה נדיבה וטעימה.

עם כל עסקית הגיע גם תוספת - כאשר הצ'יפס היה מצוין וכך גם הפירה אשר נטרף על ידי התינוק (אסד הקטן) עד שהזמנו לו מנה משלו לאחר שאחיו סרב לחלוק איתו לאחר חיסול חצי מנה.
אני הזמנתי סלט ירוק כתוספת אשר גם הוא ניגף מפני הרוטב השתלטן מידי.

לקינוח הזמנו חטיף שנקרא קינדר בואנו וגלידת קוקוס אשר שודרגה על ידי הבית לגלידת שוקולד עוגיות של בן אנד ג'ריס . לא טעמתי אבל הוא חוסל על ידי הילדים וקצת עזרה מהזקנים.

השרות היה נחמד וענייני ובעל המקום בהחלט שמח לשתף פעולה עם אישתתי שהחליטה שהיא בדיוק רוצה "כזה שולחן" לפינת האוכל שלנו ונתן לה בשמחה את הטלפון של הנגר שלו ואף הציע ליצור את הקשר הראשוני.

סה"כ חוויה טובה לסוגה ובהחלט פרידה טובה מארוחות הבשר. אל תצפו לבשר מיוחד או למנות גורמה אבל בתור מסעדת משפחות ומסעדה לאנשים שאוהבים בשר והרבה במחיר טוב ובאיכות טובה היא בהחלט מספקת את הסחורה. היינו שולחן מגוון שהורכב מילדים זקנים ובני דור הביניים וכולם נהנו.