פורום ביקורת מסעדות
נושא: עסקית מהנה בקיטשן מרקט + קינוח לפנתאון...  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 16/03/2016 | 13:16
5
1657
קיטשן מרקט של יוסי שטרית היא אחת המסעדות האהובות עליי בת"א מאז פתיחתה. מסעדה נעימה עם אוכל יצירתי, מושקע וטעים מאד. 
בשנים האחרונות קצת פחות מדברים על המסעדה. חלק מזה נובע מהבאזז שיצרה בשנה האחרונה אחותה הצעירה - מסעדת משייה המצוינת. 
 
בשבוע שעבר קפצתי לשם לעסקית מזדמנת, אחרי שלא הייתי בה בארוחה סטנדרטית כמעט שנתיים וחצי. קיוויתי למצוא מקום ששומר על רמה גבוהה.
תפריט הצהריים כולל לחם, מנה ראשונה ומנה עיקרית - במחיר העיקרית. העלויות נעות מ-78 ש"ח עד 136 ש"ח. העסקית שלי עלתה 108 ש"ח, לא כולל היין והקינוח שהזמנתי בנפרד.
 
קיבלתי סלסלת לחמים טריים מצוינים. 3 סוגים שונים, עם שמן זית ועגבניות מרוסקות.
למנה ראשונה הזמנתי סלט סלק ואינטיאס. הסלק מוגש כאן ב-2 צורות: אפוי וחתוך לקוביות קטנות ופרוס דק כקרפצ'יו (נא או כמעט נא). אינטיאס זה דג נפלא למנות נאות. הייתי שמח אם כמותו הייתה מעט גדולה יותר כאן. במנה נכחו גם בצלצלי פנינה, אגוזי קשיו קלויים ואיזשהו ג'ל או קרם אדמדם/סגלגל שאני חושד שהיה ג'ל בלסמי. בסה"כ מנה נאה לעין, מרעננת וטעימה מאד עם טעמים מאוזנים, אבל לא מנה מלהיבה. חסר לי איזה Kick. נגיד חזרת טרייה מגוררת שהייתה משתלבת נהדר עם הסלק או אם נדבר בשפה של יוסי שטרית - איזו קציפת ווסאבי שתוסיף פיקנטריה...
 
למנה עיקרית הזמנתי סלמון סו-ויד. מנה שעלותה 108 ש"ח. (בערב 98 ש"ח). סלמון שמבושל בואקום עם קראסט של טוגראשי, אורז תפוח, קינואה ואצות ומוגש עם רוטב חציל מיסו על מצע פסטה שחורה. הפסטה שחורה כי היא מכילה אבקת זיתים שחורים ורוטב צדפות (oyster sauce). המינוס היחיד שמצאתי במנה זו כמות הפסטה. הייתי מאד שמח לקבל עוד 2 כפות פסטה בצלחת. חוץ מזה - מנה מעולה. הדג עשוי מושלם, עסיסי, רך וכמעט נמס בפה (כמו שמאנו השף הצרפתי-אוסטרלי מתכנית הבישול MKR מרבה לומר). הקראסט מצוין. הרוטב נהדר. הפסטה מקורית, טעימה ומבושלת לעילא. בקיצור יופי.
 
לקינוח כמובן שנשאר מקום. המלצר המצוין שלי אמר שיש קינוח אחד שהוא הכי טוב בארץ ועוד כמה שהם בסססדר כאלה...
ההמלצה שלו - "עוגת הגבינה" של קיטשן מרקט: קרם גבינת וניל, פירות עונתיים, סבלה זיתים וסורבה גבינה לבנה. 44 ש"ח מחירו. כשהקינוח מגיע לא כל כך ברור על מה משלמים כאן 44 ש"ח. מגיעה צלחת לבנה עם סבלה זיתים שחור דקיק שמעטר את כל הצלחת, שבחלק ממנה יושבת קונסטרוקציה לא גדולה בצבע לבן שמורכבת מקירות דקים של שברי מרנג ובמרכזם סורבה גבינה. 
אז איפה איפה איפה איפה איפה העוגה?
כשמתחילים לאכול ולחפור עם הכף מבינים מהר שזו צלחת שיש בה שקע די גדול - וכל מרכיבי העוגה, פירורי בצק פריך, עוגת הגבינה, פירות יער, מתחבאים בשקע, מתחת למעטה השחור של סבלה הזיתים. מגניב ביותר, ומה שיותר חשוב - טעים להפליא. קינוח עם איזון טעמים נהדר, שכל מרכיביו (כולל סבלה הזיתים המתקתק מלוח) טעימים לכעצמם, וביחד - תענוג. אחד הקינוחים הכי מקוריים, מגניבים ומפתיעים שאפשר למצוא במסעדות ארצנו.
 
שורה תחתונה: שמחתי לראות שלמרות הזמן שעבר מארוחתי הקודמת כאן, והשקט התעשייתי היחסי סביב המסעדה בשנתיים-שלוש האחרונות, הרמה נשארה גבוהה ביותר, גם אם יוסי שטרית נוכח פיזית הרבה פחות מבעבר. על סמך העסקית הזו אני יכול לומר באחריות שקיטשן מרקט הייתה ונותרה אחת המסעדות הטובות והמעניינות בארצנו.
 
לדיווח המלא, כולל מבחר תמונות של מנות מערב בקיטשן מרקט בו אירח יוסי שטרית שף בלגי עטור 2 כוכבי מישלן מתישהו ב-2014 לארוחה מטורפת:
 
http://processing-food.blogspot.co.il/2016/03/blog...